Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Allez & GP4000(25mm)

Väder: Halvklart, fuktiga vägbanor, 8 grader, lugnt

Distans: 21 km

Snittfart: 28 km/h

Kräkningar: Nej

Kalorier: Fil med müsli innan avfärd.

Övrigt: Antingen börjar den gamla kroppen vakna efter vinterdvalan, eller så var det så att de nya GP4000 (25mm) var betydligt mer lättrullade än de GP 4 Season (23mm) som legat på tidigare under våren. Hela sträckan kändes spirande, så som blommorna i vägkanten.

Körde en lite längre sväng nu på morgonen. Biten genom Fiskartorpet och Stora Skuggan var riktigt fin nu på morgonkvisten. I Solna verkar de ha tagit fram sopmaskinerna fast de verkar köra samma taktik som vid plogningen - lämna kvar de nedersta lagre, iallafall utmed Sjövägen. I detta fall utgjordes det av lera. Blev ikapp körd av en snygg retro-fixed-tempo-zipp med diskhjul på Torsgatan. Plockade upp en frukost på Subito på Birger Jarlsgatan.

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Morning glory fredag ! Äter frukost efter dusch
> och en timme 8 minutersintervaller runt Gärdet
> före jobbet :-D T

Vilken väg kör du för intervallerna? Jag körde där på lunchen igår men tog vägen förbi Berwaldhallen och sedan Oxenstiernsgatan vilket innebär att man får två rödljuspå vägen vilket inte är så kul.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Morning glory fredag ! Äter frukost efter
> dusch
> > och en timme 8 minutersintervaller runt Gärdet
> > före jobbet :-D T
>
> Vilken väg kör du för intervallerna? Jag körde
> där på lunchen igår men tog vägen förbi
> Berwaldhallen och sedan Oxenstiernsgatan vilket
> innebär att man får två rödljuspå vägen
> vilket inte är så kul.

Fulgenar rúnt stolpen in på cykelbanan vid Berwaldhallen och lyset vid Radiohuset var grönt alla varven jag passerade mellan 05-06 på morgonen :-) T

Little Stereo skrev:
>
> Fulgenar rúnt stolpen in på cykelbanan vid
> Berwaldhallen och lyset vid Radiohuset var grönt
> alla varven jag passerade mellan 05-06 på
> morgonen :-) T

Tack. Man kanske kan höra av sig till Trafikkontoret och be dem ställa lysena på grönt när man ska köra där ;-)

Gullväder, men ryggont och det låter fruktansvärt illa när jag frihjular.

Första dagen utan vindjacka, höll på att koka bort igår på väg hem så den fick bo i en ficka på ryggsäcken. Grymt skönt ute, rätt mycket glada trevliga bilister som släppte över mig på diverse överfarter där de definitivt inte behövde göra det. Nästan för bra för att vara sant, och det var det ju också. Första punkan för året... suck.

Jag vill be den bilist på Gårdsvägen som jag höjde rösten mot i morse om ursäkt. Jag blev bara lite skraj, och det var mer ett "Tack för den" riktat till ödet än "Tack för den" i ditt ansikte. Jag fick dessutom en adrenalinkick som behövdes när jag skulle träna efteråt.

Det ska dock tilläggas att bilisten gjorde en U-macka utan minsta förvarning och blev tvungen att nita på alla sätt, så det var kanske itne helt oförtjänt, men det rimmar illa med mina försök att hålla en fredlig ton i trafiken

Hem igår:
Sträcka: 25 km
Snittfart: 25,5 km/h

Till jobbet idag:
Sträcka: 25 km
Snittfart: 23 km/h
Lugnt och skönt

Härlig XC på singeltrack. Lite fuktigt i luften men bara så där så att greppet blir bättre än om det är helt snustorrt. Kul cykling mao.

Jag skulle in till söder och trodde jag var smart när jag tog Skansbron för att slippa ev. dubbla rödljus vid ringen. Och vad fick jag? En broöppning. Och en bil på cykelbanan där en kvinna står med ett barn som kräks vit vätska!

RN skrev:
> Första dagen utan vindjacka,

Tyckte det var precis lagom med knickers, underställströja, cykeltröja och vindväst. Till hemfärden åker västen och eventuellt även underställströjan ner i ryggfickorna. Sedan skall jag "flyyyga" hem. Ser redan fram emot det. Går det månne att spräcka 30-snittet redan i april.

nya pedaler på hojen gjorde att det knarrade mindre idag än i går. Tyvärr verkar det som om vevlagret stått för det mesta knarrandet. Blir nog nått keramiskt nästa gång.

generell idioti från omgivningen gav mig extremt dåligt humör.

Till jobbet idag: 6 min. 2 sek.
Sträcka: 2.5 km
Snittfart: 24.8

Ingen större dramatik, lite glas på cykelbanorna så här på sista april i Uppsala. Lär nog bli mer och mer med glas under det närmaste dygnet.

gårDagens Pendling:

Cykel & Däck: Chesini / Vittoria Pave 24mm clinch 7bar
Väder: Dit: 6:30 8c, Vindstilla. Närmsta vägen.
Hem: 20:30 6m/S medvind. Närmsta vägen.

Distans: 26,6 / 26,6

Snittfart: 30,56 / 32,78

Noteringar:
Hempendling genom Malmö fullt med fulla siste april människomassor. Glas på vägarna. När man kommer ut på landet bland gårdarna var det mysigare; skymnningen upplyst av majbrasor som syns långt över fälten, småbyarna folk ute och festar. Lite irriterande med brandröken bara.

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Pendlar'n plus 34mm crossdäck

Väder: 1 grad, sol

Distans: 28 km

Snittfart: 19.9 km/h

Kräkningar:
Utförda, 4
Mottagna, 9

Kalorier: 930

Övrigt: Det gick inte alls denna morgon. Benen fanns inte, även när jag ville ta i. Blev kränkt och omåkt av stanardcyklar, mtb's med packethållare och en dirtbike med 24" hjul :/
Denna vecka ligger fokus & mål på 48-50mil så jag ska nog fortsätta att ta det lite soft under veckan. En fördel är att du inte behöver tvätta av dig efteråt :)

Nu kaffe!

LIte ont om tid idag då barnen krävde lite extra på morgonen. Körde dock 20km MTB och det känds faktiskt rätt bra. Stigarna är riktigt torra och snabba nu. Härligt!

Skippade knävärmare och varma handskar - nu är det vanliga knickers som gäller! Måste erkänna att det fortfarande är lite "friskt på morgonen. Lustigt nog håller man ju på att överhettas när man skall hem. Fortfarande har de inte lyckats sopa cykelbanorna runt Kista - undrar om något händer före midsommar?

Mest irriterande är annars att en annan cyklist parkerar på "min" plats i gallerburen - har en rejäl Abuskedja liggandes permament och nu är det en ful mtb som klämmer sig in där och låser med ett kryptonite. Att jag irriterar mig är antagligen ett tecken på att man börjar bli gammal ...

varmare än vad jag trodde. Skulle kunnan köra kortärmat med väst.

Men det mest pinsamma var att jag prejade en annan cyklist på Skeppsbron. Jag hade inte uppsikt helt enkelt. Mitt fel. Sorry!

Black planet skrev:
> Vad var det för plingande typer vid Hornstull?
> Annars lugnt.

Socialdemokratiskt valarbete typ "Plinga i din klocka om du tycker om cykelbanor, fast i själva verket betyder pingandet att du vill rösta på oss i valet".

Dagens pendling, för att citera Eldkvarn:
"En vacker dag när livet är hårt"
"En vacker dag när livet är vårt"

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Enpetarstålet med 23mm Conti tuber (perfekt för glasiga cykelbanor)

Väder: friskt & Soligt!

Distans: 5.5 km

Snittfart: Långasamt

Vinkningar
Utförda, 1
Mottagna, 0

Kalorier: kanske en halv öl

Övrigt: glömt knickersarna på jobbet, cyklade med uppvikta jeans Hipster style. Premiärcyklade med min nya Chrome väska.

Stampe skrev:
> Black planet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad var det för plingande typer vid Hornstull?
> > Annars lugnt.
>
>
> Socialdemokratiskt valarbete typ "Plinga i din
> klocka om du tycker om cykelbanor, fast i själva
> verket betyder pingandet att du vill rösta på
> oss i valet".
Jag som trodde att det var folk som ville att jag ska ha en ringklocka på crossen. Ska de värva röster kan de väl sätta upp en kaffemaskin vid rödljusen och bjuda på gott kaffe...

Nu börjar det ju likna något i form av sopningen, även i Solna. Mötte Bruce under Essingeleden vid Pampas Marina men insåg det lite sent och struntade i att gapa som en idiot. Annars var det exakt så händelselöst man vill att det ska vara.

Trött i benen efter helgens träning. Segt men gick skapligt fort ändå. Intressant med föräldrar som är ute med sina barn och cyklar, barnet på höger sida av cykelbanan, föräldern lite till vänster om mitten med en innebandyklubba tvärs över pakethållaren. Blev skapligt svårt att komma förbi, ringklocka hjälpte inte heller för att uppmärksamma att det inte var helt strålande logistikplanerat.

Ha! Tack vare lättviktscykeln och nya snabbhjulen lyckades jag pendla jämnt med Bengan S på vägen hem idag. Ett av säsongens mål uppnått!

Idag var det medvind hem! Visserligen tunga ben, jag har helt tappat formen, men skapligt fort gick det i alla fall. Mötte Tille och någon kompis (?) till honom, de skulle ut och rulla på Ekerö/Färingsö något varv.

Jag hade definitivt medvind hem. Det kändes som om någon hade drevat ner cykeln på lunchen för det var nästan inget motstånd alls. skönt.

mzi skrev:
> Mötte Tille och någon kompis
> (?) till honom, de skulle ut och rulla på
> Ekerö/Färingsö något varv.

Min bror faktiskt. Han saknar numera båda lårmusklerna och ena lungan.

Lite lätt medvind och vacker väder. Knappt någon ute trots att jag startade 06:25 hemifrån.
Tyvärr har jag bara en mil till jobbet, men hempendlingen går alltid omvägen via skogen och tar ca 1,5 timme:-)
/Peter

Händelselösa morgonpendlingar är de bästa pendlingarna. Det verkar vara fler som tycker så för det är gott om cyklister ute och rullar vid 6 på morgonen.

rikard skrev:
> Jag hade definitivt medvind hem. Det kändes som
> om någon hade drevat ner cykeln på lunchen för
> det var nästan inget motstånd alls. skönt.

Och jag kom knappt uppför Västerbron på vägen hem. Du såg väldigt avslappnad och glad när vi möttes.

Seg pendling på grund av stumma ben. Det blir att ta en lite paus ifrån pendlingen några dar. Såg några kajaker ifrån västerbron. Det såg ut som vkv på håll..

Johan A skrev:
> Och jag kom knappt uppför Västerbron på vägen
> hem. Du såg väldigt avslappnad och glad när vi
> möttes.

Jag tyckte faktiskt lite synd om dig när vi möttes eftersom du cyklade åt helt fel håll. =)

Efter att gjort misstaget att åka t-bana (the horror, the horror) hem igår från Hemfridsplan var det en fröjd att cykla idag.

Enligt mall från bang.

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Velomobilen med fetto big apple & 2x35mm marathon plus

Väder: helt ok

Distans: 18.5 km

Snittfart: datorn fick spel, 31 med toppnot på 76=helt galet - 44min tog det att komma hit iaf.

Kränk(t)puls: 178
Snittpuls: 155

Kränk
Utförda, +10
Mottagna, 1

Kalorier: ca 500

Övrigt:
Premiär för velomobilen i år, nytt bakhjul och putsad drivlina.
Skulle ta det soft men sen kom en rackarns räser med högprofilshjul
upp bredvid mig i hässelby-därav pulsen... jag hängde med till
brommaplan där jag fastnade vid rödljus.

Tiden blev samma som med mtb:n trots 16km/h uppför.

Senast redigerad av en moderator:
Pappasmurf skrev:
> Enligt mall från bang.

> Snittfart: 44min

Fel enhet. Snittade du 44 kmh eller körde du 44 minuter? =)

Nära jag blev kränkt upp till Danvikstullsbron men jag klarade mig och kränkte tillbaka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp