Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två
Pigga ben och skönt svalt. Mumscykling ända till ängbyplan där en bil bestämde sig för att svänga höger framför mig. Hann bromsa till nästan 0 så jag tippade bara lite snyggt åt sidan. Skrap på sadel, styrlinda och bakre snabblås. Har pratat med försäkringsbolaget och det verkar inte vara några problem att köpa nya grejer.
Resten av vägen hade jag inte samma mentala lugn tyvärr. På cykelvägen från essingen till gröndal satt jag i andra tankar och höll inte min linje till höger. Fick möte med en annan cyklist som kom nerför i 40 typ. Han var mest ett gult sudd som blåste förbi. Läskigt. Höll mig mer fokuserad resten av vägen.
Jag kan inte stava eller böja verb. Verbet "hinna" i preterium är "hann" och ingenting annat.
Resten av vägen hade jag inte samma mentala lugn tyvärr. På cykelvägen från essingen till gröndal satt jag i andra tankar och höll inte min linje till höger. Fick möte med en annan cyklist som kom nerför i 40 typ. Han var mest ett gult sudd som blåste förbi. Läskigt. Höll mig mer fokuserad resten av vägen.
Jag kan inte stava eller böja verb. Verbet "hinna" i preterium är "hann" och ingenting annat.
Senast redigerad av en moderator: