Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om en timma vet jag om jag klätt mig rätt eller inte, jag glömmer alltid bort hur litet/mycket kläder jag behöver när det är den här temperaturen ute.

en smula rossel i halsen gjorde att jag slappade på cykeln så till den milda grad att en mtb, en gammal risig mtb, körde ifatt mitt fina pendlarkräk, på min västerbro.

Pannlampan på imorse så att man kan se var man cyklar också dom första kilometrarna. Noll grader på "landsbygden" hemma till fyra grader i stan. Men torrt och fint, njöt varje meter, blir så när man bara hinner cykelpendla två dagar i veckan. Men jag glömde givetvis skoöverdragen så tårna var som värkande isbitar då jag kom fram. Hade tur med rödljusen idag så snittet blev strax över 28 km/h : ) Så skönt att avsluta veckan med myspendling hem sen.

Var tvungen att hålla igen på trampandet för att inte börja hosta. Släppte förbi en blå Trek-racer på Lidingöbron som gav bra förvarning om sin ankomst med en gnällande kedja. Skönt med nya vinterskor på fossingarna.

Surt att mitt paket från Tyskarna som jag fick igår saknade den nya kassetten som kanske var mest behövd av det jag beställde. Kollade beställningen igår kväll och upptäckte att kassetten inte fanns med. Doh! Kanske ska passa på att beställa en ny hjärna när jag ändå är på gång. Känns ändå som om det är dags för att byta lite kroppsdelar.

Jag får klara mig med en överkuggande drivlina några dagar till på pendlaren.

Härligt att vara torr och fin när man kommer fram, och härligt med lite lagom kallt. Mindre härligt med genomslagspunka vid Fridhemsplan, men ånyo härligt att laga densamma i torr väderlek.

huvva för varmt att sticka iväg kl halv9, var genomblöt när jag kom fram.

Fin pendling efter kajakpaddling i soluppgången.

Vid korsningen st:eriks och flemmingatan höll jag på att bli klippt av högersvängande bil. Dessutom blev bilisten skogstokig och tutade och viftade. Jag cyklade vidare eftersom jag inte önskade närkontakt med föraren, vilket nog var tur för honom.

Just nu verkar jag alltid pendla med något stort bagage. I morse var det en glasskiva, väl förpackad, som jag bar under armen. Det blir inte lika kul att pendla med ett ok.

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> en smula rossel i halsen gjorde att jag slappade
> på cykeln så till den milda grad att en mtb, en
> gammal risig mtb, körde ifatt mitt fina
> pendlarkräk, på min västerbro.

Om den risiga var röd och det hela skedde strax efter 7 så var det min.
Fast såå risig är den inte, så kanske inte.
Hade du grå tights?
Jag tog inte heller i, nån sa att man inte fick det när man vaccinerat mot flunsan ;-)

Fin morgon idag, löven glödde rött liksom morgonsolen. Kall och hög luft samt kort dag på jobbet... Det blir en extra runda över Djursholm hem idag... Sweet!

Selast skrev:
> Fin morgon idag, löven glödde rött liksom
> morgonsolen. Kall och hög luft samt kort dag på
> jobbet... Det blir en extra runda över Djursholm
> hem idag... Sweet!

Passa dig dom kommer att garva åt din cykel hur dyr den än var!

Jo, grå är de! Och nädå, MTB:n var inte risig alls. Mitt inlägg ett plågsamt kulturförsök, en blinkning till Eddie Meduza. Men förgäves. Ja, visst märktes det att du inte tog i men det var lagom för att jag skulle vakna till. ;-) Ses snart igen säkert!

Trampedalen skrev:
> Hade du grå tights?

SuperApe skrev:
> Jo, grå är de! Och nädå, MTB:n var inte risig
> alls. Mitt inlägg ett plågsamt kulturförsök,
> en blinkning till Eddie Meduza. Men förgäves.
> Ja, visst märktes det att du inte tog i men det
> var lagom för att jag skulle vakna till. ;-) Ses
> snart igen säkert!
>
> Trampedalen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hade du grå tights?

staine skrev:
> Selast skrev:
> -----
> > Fin morgon idag, löven glödde rött liksom
> > morgonsolen. Kall och hög luft samt kort dag
> på
> > jobbet... Det blir en extra runda över
> Djursholm
> > hem idag... Sweet!
>
> Passa dig dom kommer att garva åt din cykel hur
> dyr den än var!

:-)

SuperApe skrev:
> Jo, grå är de! Och nädå, MTB:n var inte risig
> alls. Mitt inlägg ett plågsamt kulturförsök,
> en blinkning till Eddie Meduza. Men förgäves.

Kultur...ja, ja, höll på med det förr, men jag har slutat.
Måste vara därför jag inte kopplade, eller för att jag aldrig, aldrig, skulle associera mej själv med en Volvo.
Kommer de räknas som ful- eller finkineser förresten?

För varmt på vägen till jobbet, lagom hem. Skönt att få cykla lite iallafall.

dagsfärskt bröd - check
god ost - check
tonfisk på grillen - check
amaronen öppnad - check

det måste vara fredagskväll.

Nya dubbdäck på, känns lite sladdrigt, hoppas det sätter sig och att isen och snön kommer så man inte smattrar omkring helt i onödan. Finväg längs vattnet mellan Kaanan och Maltesholmsbadet i bäckmörkret, trivsamt kan man väl säga...

Häftig o vackert me alla löven på roslagsleden idag o smaskade Lingon även lite blåbär fanns det men mötte INGEN :o hallå njut av höstvädret :)

Några plusgrader på vägen ut. Såg lite blå himmel. Ingen märkvärdig vind. Det kändes bra! På hemvägen var det kallt på marken och lite halkigt. Månen lyste härligt och gav mig en skugga mellan lyktstolparna. Det kändes bra på hemvägen också!

Varmt och torrt, men jag höll på att blåsa baklänges ner för västerbron. Sydliga vindar har sina sidor...

Fin morgon frånsett den sydöstliga orkanen, fick närapå stå upp i nedförsbackarna för att inte stanna... Efter att ha kämpat mig in till stan och rullade nedför Birger Jarlsgatan med blodsmak och stumma ben bestämmer sig en bildjävel som just kört om sig för att svänga höger och skär av mig! Rätt svårt att få stopp på de blöta löven som täckte cykelbanan med cross cantisarna, som tur var fick ärthjärnan syn på mig i sista sekunden och stannade så att jag kunde smita förbi honom med 1 cm i marginal. Vet inte om det var mitt lyse eller mitt vrålande som gjorde att han uppmärksammade mig....

Fin morgon! Medvinden upp för Västerbron gjorde att jag tog tillfället i akt och saktade in lite och njöt av utsikten. På hemvägen lär jag också sakta in men inte av samma anledning =)

varmt idag va? och blåsigt fast åt rätt håll, det gick fort för många idag!

+1 på varmt, regn och blåsigt. Var e govintern?
Lyckades med en måndagsslentrianvurpa - genade som vanligt efter en gångtunnel upp efter vägbanken, för mycket nedlägg + lera och hjulspår fick framhjulet att släppa. Pang i backen. Rutin (eller tur) att jag tog emot med underarm/underben. Lite smutsigare och mycket vaknare rullade jag sista biten till jobbet.

Riktigt jävla svintrött i kroppen idag. Det blev inte bättre av motvinden heller. Vid Alvik rullade det upp ett stort skägg. Trodde först att det var nån stackars pendlare som hade fått en sån där rullande buske som alltid finns med i westernfilmer. Men det var mzi. Vi gjorde sällskap över Tranebergsbron där vi höll på att flyga av. Jösses vad det blåste.
/J

Hade sällis med Mollo över Tranebergsbron. Han såg lika nöjd ut som vanligt! Fina tromber av löv, grus och skräp uppe på bron också!

Väl på jobbet kränkte jag mig själv genom att komma på att jag inte hade packat ned några byxor, så nu sitter jag i en kollegas shorts. Känns lite somrigt.

Supertramp hjälpte till i dag och drog på i långt över 40 i motvinden, måste vara nåt med den jämrans tempostruten!
Höll på att bli klippt av en suv som ökade från 60 till 80 på Hamngatan, det hade jag inte räknat med! Livet svischade förbi i min inre syn. Fast det var ju mitt fel, jag körde mot rött. Får sluta med såna dumheter!

Gick fort idag medvind å det grövsta blir nog en tung pendling hem om vinden håller i sig.¨

Lugnt tempo in till stan. Blir att ta cx på pendeln för få medvind hem :D. Fusk? Eller möte o jag orkar inte cykla på min lunch. Men hem resan kommer att gå på betald arbetstid..

Härlig blåsig morgon. Belönade mig själv med en 2.5km omväg (via Enebyberg). Var dock lite väl varmt klädd.

Varmt och svettigt. Men, inte så mycket mottrafikanter som det brukar vara. Bra så.

staine skrev:
> Supertramp hjälpte till i dag och drog på i
> långt över 40 i motvinden, måste vara nåt med
> den jämrans tempostruten!
> Höll på att bli klippt av en suv som ökade
> från 60 till 80 på Hamngatan, det hade jag inte
> räknat med! Livet svischade förbi i min inre
> syn. Fast det var ju mitt fel, jag körde mot
> rött. Får sluta med såna dumheter!

Starkt. Måste skaffa strut jag med.

staine skrev:
> Supertramp hjälpte till i dag och drog på i
> långt över 40 i motvinden

Åker inte ni söderifrån? I sånt fall hade ni väl medvind? Jag tyckte jag hade en väldans motvind nämligen, eller så är jag bara svag.

Jag tror Jocke drog på så det kändes som motvind för Staine...
Själv åkte jag tåg och hostade och nös i gratisblaskan. Det är livet det.

mytomspunnen skrev:
> staine skrev:
> -----
> > Supertramp hjälpte till i dag och drog på i
> > långt över 40 i motvinden
>
> Åker inte ni söderifrån? I sånt fall hade ni
> väl medvind? Jag tyckte jag hade en väldans
> motvind nämligen, eller så är jag bara svag.

staine skrev:
> Ostlig vind där vi var... Och krokiga vägar.

Ostkrokar alltså?

Det stänkte från havet i Göteborg. Och blåste. Det var tungt till skolan, men vägen hem gick desto snabbare. Riktigt tomt på cykelbanorna, det är skönt. Ska la vara så hela veckan med. =)

Satan vad fort det gick hem då! Jag har lånat ut min laserkanon till lampa, så jag lovade mig själv att ta det lugnt. Tji fick jag. Knappt trött och saknade växlar för första gången på väldigt länge.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp