Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
bossjo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr är det svårare att göra något
> åt trängseln för kläderna i torkrummet.

Kan bidra med ett självupplevt tips:

kollega kommer in i omklädningsrummet, vränger av sig cykelkläderna och blottar ett par vita cykelkalsonger som visar sig innehålla ett fullständigt groteskt "bromsspår". Utan att tveka en sekund hänger han sedan glatt kalsongerna i torkskåpet bland de andra kläderna...

Jag hann se minst 3 andra som vände tillbaka med sina kläder i handen efter den synen.

Okej, det hade varit något äckligare om han lagt en kringla i skåpet, men inte mycket.

@dabac Kul att se att du är på gång igen. Ditt "tips" känns inte rikigt som något jag vill prova. Maj månad är den som det är värst i tokrummet sen brukar det bli mindre trängsel.

Cyklade hem från jobbet, hade igentligen tänkt köra intervaller men vinden satte stopp. Att på platt mark körandes rakt fram pendla mellan 150 och 450 watt med ett frenetiskt växlande för att försöka anpassa motståndet i den ojämna blåsten gorde att jag nöjde mig med att bara cykla hem i stället... :-/ T

Spottade en KBCK-jacka på Kocksgatan 15 runt 17.
Hej!

zodah skrev:
> KBCK-jacka på Kocksgatan 15 runt 17.

Tillman.

första punkan sedan november -09 idag, och det var ren klantighet. Vabbande sambo och barn fick hämta mig med bil för transport till jobbet, nu har jag laddat med lagninsgrejjer i ryggsäcken igen.
Och sen var det lite kantvind på hemvägen, helt ok.

Börjar mitt skrivande i denna tråd (men inte mitt pendlande) med att vara nöjd över dryga 33km/h på vägen till jobbet i morse. Mindre kul var det att köra hem i kulingvindar...

bossjo skrev:
> @dabac Kul att se att du är på gång igen. Ditt
> "tips" känns inte rikigt som något jag vill
> prova.

Se det som ett bevis på att "bara för att en ide fungerar behöver den inte vare bra"...

Var det måntro någon som hänger här som jag slog följe med imorse strax innan Ulriksdal?

Svalt för vilken dag i ordningen :-/ Annars så händelselös pendlig man kan förvänta sig när man rullar ensam genom staden 05:20... :-) T

Trött i benen efter lördagens racepremiär och gårdagens löpning, gav min gravida fru 5 minunters lucka på våra 7km till stan. Kom inte ikapp henne förrens sista kilometern...

Tänkte att jag skulle betrakta dagens pendling som ett tempolopp över 35 km. Så jag körde några km tills jag blev varm och sen körde jag så mycket jag orkade. Inte en bra idé på fastande mage. Vid Ålkistan blev jag yr och illamående, fick helt enkelt slå av. Festligt att bli krenkt av pendlarsvetton som man redan kört om :(

Nilsen skrev:
> Trött i benen efter lördagens racepremiär och
> gårdagens löpning, gav min gravida fru 5
> minunters lucka på våra 7km till stan. Kom inte
> ikapp henne förrens sista kilometern...

Varför inte göra henne sällskap i stället för att låta henne köra själv ? :-/ T

Pigga ben med bra musik i lurarna. Dream Theater Images and words. Lyckad hålla mig från regnet också. Härlig racertur helt enkelt.

Globalistic (fd Bang) skrev:
> Tog bilen idag :/

Tunnis... ;-) T

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Crossbow & Conti GP 4 Season 28 mm

Väder: 4 grader, molnigt

Distans: 16 km

Snittfart: 28,3 km/h

Kräkningar:
Utförda: 5
Mottagna: 0

Kalorier: 504

Övrigt: Seg i benen efter Grand Fondot, benen började skrika efter 10m... Styv motvind gjorde också sitt för att göra det till en jobbig pendling. Kallt var det med, nu vill jag har varmt och vår!

bjorre skrev:
> Var det måntro någon som hänger här som jag
> slog följe med imorse strax innan Ulriksdal?

Inte jag i alla fall, tror jag...

Little Stereo skrev:
> Globalistic (fd Bang) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tog bilen idag :/
>
> Tunnis... ;-) T

Jag vet, Jag hade slut på havregryn i morse :/

Johan A skrev:
> Inte jag i alla fall, tror jag...

Jag tror inte heller det var du....

bjorre skrev:
> Johan A skrev:
> -----
> > Inte jag i alla fall, tror jag...
>
> Jag tror inte heller det var du....

Skönt... Tänk vad konstigt det hade varit om det hade varit jag samtidigt som jag var hemma.

lite svalt och sega ben tills jag fått upp värmen i dem. på min tänkta 'temposträcka' fastnade jag bakom en övningskörande långtradare, när den ska svänga av och jag precis kört om så kommer en volvo tutandes med en arg kvinna vilt gestikulerande när hon kör om tradaren och mig på fel sida refugen.. mycket logiskt omkörning och framförallt mitt fel.

ingen aning om någon jag passerade kände sig krengkt, lite oflyt med rödljus vid f-plan men annars en skön morgonpendling. 16km tog 31 minuter idag.

Pigga ben. Blåste uppför västerbron på min 30. Nedför blev det att bromsa pga köbildning.Skönt med kortvwecka på 3 dar.

Kul. Är det kolonnvägen som är temposträckan?

mattel skrev:
> på min tänkta 'temposträcka'
> fastnade jag bakom en övningskörande
> långtradare, när den ska svänga av och jag
> precis kört om så kommer en volvo tutandes med
> en arg kvinna vilt gestikulerande när hon kör om
> tradaren och mig på fel sida refugen..

efter att i helgen äntligen blivit klar med frugans Crescent Trekking från tidigt 90-tal så pendlade vi tillsammans nu på morgonen.

det gick jättelångsamt & jag blev omkörd av massor med folk och sitter nu och surar sur kontoret.

Blev trängd av en minivan som tyckte att cykelbanan skulle hon stanna på medans hon väntade på att få svänga. 11,5g guld på fingret ger en bra smäll på bilrutor :) :)

Lite segt att sparka igång barnen för transport med cykelvagn till dagis. Därefter punka precis innan jag kom fram till Kista - Ultra Gatorskin hahaha! Dessutom var cykeln så skiten att jag borde skämmas - varför får man aldrig punka när cykeln är ren och fin?

Annars var det en bra morgoncykling ;)

SuperApe skrev:
> Kul. Är det kolonnvägen som är temposträckan?

precis, från rondellen uppe vid frösundaleden bort till ulriksdals station blir ca 2km. ingen jättedistans på något sätt men en pulshöjare iaf. :)

Premiär för sommarskor. Dock fick det bli överdragshandskar för det regnade lite smått.
Har hållit upp en vecka pga sjuk men det är nog mest allergi, får dubbeldosera så jag kan andas ordentligt.
30,3 km
1h5min
lätt duggregn
aningen medvind
ensam som vanligt

Satte nytt hemcyklingsrekord senast jag cyklade. Har 30,3 km hem och drömtiden har varit sub1h. Laddade för rekord under hela eftermiddagen och fick hjälp av medvind och klockade in på 54min37s. 33 km/h i snitt. Snittet till 28,8km låg på 34 km/h men backarna på slutet har jag inte kraft att hålla farten i. Hade vinterpendlaren och 5,8 kg ryggsäck. Måste se vad jag kan göra med racern och minipackning...

Var är försommaren?

Little Stereo skrev:
> Nilsen skrev:
> -----
> > Trött i benen efter lördagens racepremiär
> och
> > gårdagens löpning, gav min gravida fru 5
> > minunters lucka på våra 7km till stan. Kom
> inte
> > ikapp henne förrens sista kilometern...
>
>
> Varför inte göra henne sällskap i stället för
> att låta henne köra själv ? :-/ T

Det var tanken, men hon var kvickare i påklädningsfasen, jag höll på att mixtra med innebandykläder och annat skit som skulle ner i ryggsäcken.

Hade man inte vetat det så kunde man ha gissat på att det är mars fortfarande. Beställer härmed lite majvärme!

Little Stereo skrev:
> Nästan lika kallt hem idag, dessutom blåsigt :-(
> T
+1 o motvind på väg söderut. Var är vårvärmen? Jag ska kunna svänga av med hojen till en
uteservering o ta en latte i solen. Inte fundera på om jag har varmsoppa hemma för att tina upp.

Black planet skrev:
> Little Stereo skrev:
> -----
> > Nästan lika kallt hem idag, dessutom blåsigt
> :-(
> > T
> +1 o motvind på väg söderut. Var är
> vårvärmen? Jag ska kunna svänga av med hojen
> till en
> uteservering o ta en latte i solen. Inte fundera
> på om jag har varmsoppa hemma för att tina upp.

Hade vilodag idag och ville verkligen inte fresta på benen för att bli varm, längtade efter en varm dusch hela vägen hem... :-( T

Det var rätt OK att cykla hem, mot nordväst...

Älvsjö-Mälarhöjden på prick 30 minuter. Vi var nöjda :) (det tog 45 min förra året).

hemskt igår, motvind & kallt & jag hade inte dragit åt bakhjulet på fruns cykel nog hårt så kedjan hoppade när hon bröt i uppförsbacke. bara å cykla iväg med lite verktyg å möta henne å laga på plats.

Det ledde till att hon inte litar på vare sig mig, mina cykelmekarkunskaper eller cykeln ifråga. så idag cyklade jag damhojj för att försäkra mig om funktionen. praktiskt med cykelkorg!

kul pendling i det hela :)

Passade på att stanna på västerbron för njuta av en solig morgon. Hmm kanske en långrunda efter jobbet. Köra på snabb stig med massa ägg i ryggan är nog en dålig ide.

Fantastisk morgon - Sol & vindstilla. Lyckades kränka 2 stålräsers, 2 hybridsvetton och 1 moppe(långsam, men ändå...) uppför Tranebergsbron och den efterföljande lilla backen. Vilken start på dagen! :) Dax för kaffe.

Försovning => dåligt humör.
Fint cykelväder => bra humör igen

/Johan

Körde lite backträning i Ulleredsbacken (?) i Farsta på väg till jobbet i morse.
10 x ca 1,5 minuter med tung växel sittandes. Sista ca 20sek av varje intervall avslutas med max-spurt stående. Härlig start på dagen! :-)

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Epic med BB 2.4 och NN 2.25

Väder: 6 grader, lugnt och soligt

Distans: ~20 km
Snittfart: ?

Kränkningar:
Utförda, 0
Mottagna, 0 (Blev omkörd av flera, men skyller på skogsfarkosten.)

Kalorier: Nåra

Övrigt: Underbar morgon, men trötta ben. Tog skogscykel idag och genade lite genom Hellas. Tanken var att kunna cykla lite mer skog på vägen hem, men nu måste jag hämta barn i skolan. Då kunde jag lika gärna tagit landsvägscykeln.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp