Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hem: Med- och motvid
44km/1:33
Gott att leva sådana här dagar!

Härlig hemcykling med 4 öl i ryggan som någon kolega ställt i mitt skåp åt mig när dom grillade på min semester :-) T

Migga skrev:
-------------------------------------------------------
> Den var jättejobbig!
> Idag var min första dag som cyckelpendlare och
> min rumpa är jätte öm :(
> Ser inte framemot resan hem strax.
> Hoppas det blir bättre imorgon.

Det blir bättre och bättre dag för dag....

Skön start på dagen, 2t06min cykling före jobbet på tom mage = -1400calorier..
Okränkt som vanligt :-) T

Gick upp tidigt och brakade ut i Hellas innan frukost.
Livet har sina poänger!

Skippade liggcykeln och körde otvättad, helskärmad, egolappad, DX-pimpad vinterkräk (dock ersatt nokian med sportcontact).
Gick fort, speciellt uppför - men det fick mig att fundera på kommande vinter, så det får inte bli en vana.

Jobbigaste kränket var en fixie uppför tranebergsbron - men det gick.

51 minuter blankt. Snabbare än kollektivt resande. I princip ingen trafik på vägarna. Härligt är livet!

märkligt vad mycket lättare det går på finräsern.. :)

vilken morgon, +20 kl 07:15 och ingen vind att prata om.

Cyklade om någon snubbe på en racer igår på vägen hem, jag på fizzien och satan vad han fick bråttom när han insåg att han blev omkörd av någon utan vare sig växlar eller frihjul. Stor humor....

Omkörd och frånåkt av en svart Konacross vid Pampas Marina.
Annars väldigt bra morgonpendling trots sega ben efter gårdagens mtb-tur som var den första på länge.

/Johan

Varför jobbar man när solen skiner och det är 20 grader varmt kl 08:00? Vill bara cykla, bada och äta glass!

Lite cykling på arbetstid. Först till Sofiahemmet, sen testcykel, sen hemcykling. Tyvärr genom stan, får väl ge mig ut och fincykla lite för att kompensera.

Kaoset har börjat sprida sig och fördelarna med att jobba mitt i stan börjar skuggas av nackdelen att inte kunna ta sig ut utan att behöva meja ned laxar, vingelpellar, turister från landet, turister från utlandet och bara jobbiga vägarbeten.

Finns det någon bra tom cykelväg från korsningen Regeringsgatan/Hamngatan norr, söder eller väster ut? Jag tar gärna en omväg hem.

Kanske ska börja jogga i stället?

Det börjar bli lurigt att cykla så långsamt att man inte blir svettig på vägen till jobbet.

mzi skrev:
> Kaoset har börjat sprida sig och fördelarna med
> att jobba mitt i stan börjar skuggas av nackdelen
> att inte kunna ta sig ut utan att behöva meja ned
> laxar, vingelpellar, turister från landet,
> turister från utlandet och bara jobbiga
> vägarbeten.
>
> Finns det någon bra tom cykelväg från
> korsningen Regeringsgatan/Hamngatan norr, söder
> eller väster ut? Jag tar gärna en omväg hem.
>
> Kanske ska börja jogga i stället?

Kan du inte ge oss lite info om vart målet ligger? Men det kanske inte löser ngt alls, del flesta vägar är fullproppade av ovanstående element. Ett tips skulle vara att cykla tidigt som fan (i min värld ca 7:00) då är det mkt lugnare. tidigare ändå är det säkert ännu fridfullare, eller hur Little Stereo?

Jag brukar starta från Brommaplan vid 06.15 och då är det ganska lugnt, men hem är värre. Spelar ingen roll om jag drar vid 15.30 eller 18, det är ändå lika mycket folk överallt.

Målet är Brommaplan, men om det skulle gå bättre att cykla åt något helt annat håll så skulle jag gärna göra det.

Just i city är det väl svårt att undvika rusningstrafik. Söderut så måste du förbi Gamla stan och även den är svår att forcera utan att trängas med massa andra.

Återstår då norr eller västerut. (Fast, som sagt i city får man nog stå ut med trängsel) Sedan finns ju Tranebergsbron västerut som en effektiv trängselsamlare.

förslag som innebär lite mindre trängsel: Kör Klarabergsgatan till Klara Norra Kyrkogata, sväng höger, ta vänster på Kungsgatan och följa den till Kungsholmsgstan, höger på Polhemsgatan, korsa Fleminggatan och ta första vänster och sedan direkt höger. Då hamnar du på Kungsholmsstrand. Ta vänster och kör till Karlbergskanalen och sväng höger över bron (Ek-nånting bron). Sväng vänster och följ kanalen/vattnet till Sumpan. Där tar du vänster och följer Bällstavägen till Drottningholmsvägen (eller har den byt namn till Vällingbyvägen?) Edit: Bergslagsvägen, ta vänster.

En ganska lång omväg. :-)

20km fin singeltrack i skinnersdal. Vackert skogsparti i Jönköping. Sann inspiration.

17,5 grader kl 05 i morse, dessutom bara svag vind när jag gled genom stan till jobbet :-) T

Galen motvind på vägen hem, ger starka ben. Nån lade sig på rulle efter Alvik, men han släppte uppför tranebergsbron. För att inte bli tillbakakränkt svängde jag snabbt av ner mot Kristineberg.

Mtb till jobbet i morse, jag kommer inte kunna sälja den, det får bli att göra den mindre snabb och mer bekväm istället. Ser fram emot hemcykling i spöregn och tröstätande på Sjögräs:)

P

Slog i backen.
Cyklade MTB till jobbet, gruppcykling ikväll!
I en kurva utan grus, i lagom fart
smakade jag asfalt.

Mycket pinsamt

Rippas signatur: "Randonée handlar om att ha utslitna, nästan genomskinliga cykelbyxor och lukta piss." - Tille

Idag pendlade jag hem bakom en randonnör, med tillägget att han också luktade gubbsvett, jag tror han inte bytt kläder sen senaste PBP. För mycket möten för att cykla om på ett säkert sätt, för bråttom för att glida bak. Turligt nog svängde han av och jag kunde ligga på rulle på en väldoftande pendlarsvettohybrid, han hängde jag av uppför tranebergsbron.

Självklart var mötet jag cyklade hem för att ta inställt, hade jag vetat det hade jag tagit en genväg längs mälaren från hässelby och hem.

Tog Mtb´n till jobbet idag, Tänkte köra en runda på nickspåret på vägen hem.
Tunga moln och mycket motvind, men ändå 33min / 14,5km Kungsholmen-Sollentuna.

Senast redigerad av en moderator:
Motvind? Hörde jag det?

efter en fullständig all-in-runda med Hovet igår så var det inte mkt kräm i benen i morse. Gött.

cyklariskogen skrev:
> Idag pendlade jag hem bakom en randonnör, med
> tillägget att han också luktade gubbsvett...

Gubbsvett är så självklart att jag inte ens nämnde det.

Dagens pendling var realtivt sett svalare och lugn. Inget spännande alls faktiskt.

Idag var det nära att det small.

Jag cyklade förbi macken i ca 38km/h och ser en volvo komma fram till korsningen, mannen som satt bredvid ser mig men kärringen som kör börjar köra ut. Precis där jag cyklar. Man skriker och viftar med händerna åt kärringen som bara fortsätter. Som tur är vägen bred så jag kan svänga ut lite samtidgt som jag tacklar till bilrutan med min svettiga bak.
Jag både ser och hör hur gubben skäller på kärringen innan han ger en ursäktande gest mot mig.

Förövrigt så sken solen så jag är rätt glad ändå om bara inte den där kärringen...

Rullade hemifrån vid 05:40. Motvind.
Morsade på en Hofvetcyklist (med racer och egolapp) jag mötte på Älvsjövägen i höjd med Fruängen.
Låg mycket i bocken idag för att ta så lite vind dom möjligt.
kcal: 1423
tid: 1.45
Kränkningar: inga åt något håll.
Få cyklister ute sedan Vätternrundan.

Hoppas att vinden inte vänder nu under dagen...

/K

Igår rullade jag en sväng ute på ekerö efter jobbet. Konstaterade att Sorbons uteservering är hermetiskt tillsluten, så var ska man göra av cykelen om man inte har lås? Fortsatte därför (törstig) mot hemmet i medvinden.

I morse var det motvind och svarta moln. Dock slapp jag bli blöt.

Kom iväg lite senare hemifrån, ca 06:30, och vilken skillnad den där ½-timmen gör. Bra mycket fler vingelpellar ute.

Fick en morot vid Alvik att hålla bakom mig över Tranebergsbron, det var roligt.

Blir nog Slagsta-Ekerö-vägen hem.

Kanonväder, 17,53 km, 43 min, maxpuls 172 (Älvsborgsbron såklart). Klart snabbare än buss+spårvagn och mycket roligare. Ingen kränkning värd att nämna, och blev inte utsatt för någon heller. Ovanligt lite cyklister ute, kanske har de semester eller så var jag för morgontrött.

Vägarbetet vid Frölunda Torg är fortsatt trassligt. Idag körde jag på bilvägen. Det funkade fint.

Härligt trist och gråmulen.
Fick stor lust att bara sitta och glo.
Tog mig endå till jobbet.
Det är nära nu.
Semester alltså.

Det verkar som de ska börja gräva upp cykelbanan från Åkeshov till Brommaplan nu också. Annars var jag riktigt sen till jobbet men det var lite svalt så inga andra cyklister var ute.

Jonas! Om man ler lite och lägger huvudet på sne så öppnar de dörren på sidan och man kan ta in hojen. I alla fall kan jag och Micke det.

mzi skrev:
> Det verkar som de ska börja gräva upp cykelbanan
> från Åkeshov till Brommaplan nu också.

Suger! Får fundera på om man ska svänga av vid Islandstorget och köra vis S Ängby, Nockeby, Smedsslätten, Äppelviken så länge de håller på.

Dagens pendlingsmunterhet: en dam med orange pendlarväst. Jag trodde/hoppades för ett ögonblick at det var en flytväst.
Men biltullarna verkar avstängda, så jag tjänade inget på min tur till Söder.

Skitjobbigt i morse, kom till jobbet med tom bakslang. Hemåt gick det bättre. Annars var pendlingen rätt händelselös men nu har jag vant mig vid mina nya pedaler och kardborreremmar, fett najs som kidzen skulle ha sagt.

Vinden avtog rejält till eftermiddagen och vred sig faktiskt lite också. Lite seg i benen den första milen, men snart var tempot där. Skönt schvung i benen efter en bit in på riksettan. Morsade på AJ eller PJ när jag mötte honom en bit in på riksettan. Han hade liksom jag vit hjälm och happytröja.
Skön pendling idag.
distans: ca 49 km
tid: 1.40
kcal: 1380
puls: medel 157, max 175
Kränkningar: inga alls

/K

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp