Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Akoa sa:Jag tror den kommer att revolutionera cykelgpser
Akoa sa:Jag tror den kommer att revolutionera cykelgpser
Roger_Edvinsson sa:Men det snackas om att man skall kunna ladda egna kartor efter tycke och det kan bli hur bra som helst... eller bara helt kasst.
Vernersson sa:Roger_Edvinsson sa:Men det snackas om att man skall kunna ladda egna kartor efter tycke och det kan bli hur bra som helst... eller bara helt kasst.
För ett par veckor sedan ställde jag just den frågan direkt till Hammerhead och på frågan om man kan eller kommer kunna ladda andra kartor än den "inkluderade" svarade de följande.
"We use OpenStreetMap as base map and most of the world is decently covered in their system. many bike trail making platforms use OSM.
While it's technically possible, you cannot get customs maps in Karoo for now."
Skulle bli oerhört förbluffad om de på bara ett par veckor har ändrat detta.
nieves sa:Illa, senaste prognos +20 dagar så förmodligen ny deadline i december.
Roger_Edvinsson sa:Lite sne blir man allt när de saluförde en ”färdig” produkt med satt leveranstid.
Hade de kört en Kickstarter så hade jag varit beredd på förseningar men Karoon var ju klar redan i Juni när jag beställde och skulle bara monteras och skickas i September/oktober.
Är den inte en kick-ass garminkiller så kommer de få otroligt svårt ekonomiskt då väldigt många kommer avboka sina leveranser när första riktiga recensionerna börjar trilla in.
För just nu pratas det om leverans i Februari för de som beställde i juli/september.
Roger_Edvinsson sa:Lite sne blir man allt när de saluförde en ”färdig” produkt med satt leveranstid.
Hade de kört en Kickstarter så hade jag varit beredd på förseningar men Karoon var ju klar redan i Juni när jag beställde och skulle bara monteras och skickas i September/oktober.
Är den inte en kick-ass garminkiller så kommer de få otroligt svårt ekonomiskt då väldigt många kommer avboka sina leveranser när första riktiga recensionerna börjar trilla in.
För just nu pratas det om leverans i Februari för de som beställde i juli/september.
Hehe, detta blir min 3:e när den kommer. Man måste ha en gps/cykel, det är sen gammalt :)Bengt-re sa:nieves sa:Illa, senaste prognos +20 dagar så förmodligen ny deadline i december.
Tur att man redan har en fungerande gps...
nieves sa:Hehe, detta blir min 3:e när den kommer. Man måste ha en gps/cykel, det är sen gammalt :)Bengt-re sa:nieves sa:Illa, senaste prognos +20 dagar så förmodligen ny deadline i december.
Tur att man redan har en fungerande gps...
Jensen sa:Roger_Edvinsson sa:Lite sne blir man allt när de saluförde en ”färdig” produkt med satt leveranstid.
Fast var det inte en kickstarter från början? O visade de inte en produkt för flera år sen som aldrig blev något av? O har ju framgått att de jobbar på en och att den inte riktigt är klar. Så det är väll inte SÅ förvånande.
Det man undrar är ju vad detta innebär sen när de väl levererat den (om de gör det). Med uppdateringar osv. Om det nu ä mjukvaran de kämpar med
Jensen sa:Jojo men började som en kickstarter o ett litet företag. Så det är ju inte jätteförvånande
Roger_Edvinsson sa:Jensen sa:Jojo men började som en kickstarter o ett litet företag. Så det är ju inte jätteförvånande
Det var 2013 när de tog fram H1 navigeringen.
Karoon har aldrig haft någon kickstarter utan enbart pre-sale
Jensen sa:Roger_Edvinsson sa:Jensen sa:Jojo men började som en kickstarter o ett litet företag. Så det är ju inte jätteförvånande
Jo men släppte de h1?
Bengt-re sa:Jensen sa:Roger_Edvinsson sa:Jensen sa:Jojo men började som en kickstarter o ett litet företag. Så det är ju inte jätteförvånande
Jo men släppte de h1?
Ja visst - den finns fortfarande att köpa.
bearthefear sa:Skrev upp mig på deras maillista. Om man snackar om att leverera är det verkligen något dom lever upp till på mailen. Kommer typ ett om dagen...
Man blir ju lite fundersam eftersom det verkar gå lite trögare att få fram datorerna...
Du får nog gott om tid att fundera.Bulldog76 sa:Har inte fått något bra svar om livetracking. det fungerar säkert om man har simkort i enheten, men tracking via mobilen verkar vara svårt att få svar på.
Leveranserna var först lovade till nu i början på November.
Det senaste är att de i slutet på förra veckan fått de sista nya plastdetaljerna mm mm. Och att de snart ska börja produceras....
Tittar man på videos så verkar kartorna och navigering se riktigt nice ut. Speciellt om man jämför med Edge.
Men ser man till att enheten kostar för mig 299 dollar, plus eventuell tull om den fastnar, så blir den inte alls billig. Tar de hand om tull osv, tar de 75 USD extra.
Sedan har jag inte heller koll på pulsmätare mm från till exempel Garmin kommer att funka. Någonstans såg jag att det kanske inte fungerar...
Slutsumma; Sugen på enheten, men vet ej om man ska avboka eller inte....
Bulldog76 sa:Har inte fått något bra svar om livetracking. det fungerar säkert om man har simkort i enheten, men tracking via mobilen verkar vara svårt att få svar på.
Det senaste är att de i slutet på förra veckan fått de sista nya plastdetaljerna mm mm. Och att de snart ska börja produceras....
Tittar man på videos så verkar kartorna och navigering se riktigt nice ut. Speciellt om man jämför med Edge.
Men ser man till att enheten kostar för mig 299 dollar, plus eventuell tull om den fastnar, så blir den inte alls billig. Tar de hand om tull osv, tar de 75 USD extra.
Sedan har jag inte heller koll på pulsmätare mm från till exempel Garmin kommer att funka. Någonstans såg jag att det kanske inte fungerar...
Bulldog76 sa:Har inte fått något bra svar om livetracking. det fungerar säkert om man har simkort i enheten, men tracking via mobilen verkar vara svårt att få svar på.
Har du provat eller gissar du bara?Bulldog76 sa:Visst det finns Glympse och annat att använda med sin telefon, men då drar telefonens batteri mycket mer än att låta Edge sköta navigerandet och telefonen "bara" datatrafiken.
Nja, vad gäller kartmaterial så matchar den väl inte ngn Garmin Edge (med karta)?Jensen sa:Priset, jämfört med 1030 vilket väll ändå är den sim man får jämföra med så är det ju inte farligt.
HåkanC sa:Nja, vad gäller kartmaterial så matchar den väl inte ngn Garmin Edge (med karta)?Jensen sa:Priset, jämfört med 1030 vilket väll ändå är den sim man får jämföra med så är det ju inte farligt.
Men vi får hoppas att de får till det om inte allt för länge, för tills dess är den ju tyvärr ointressant för navigering
åtminstone jmf med Garmin Edge 1000 o 1030.
/Håkan