Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jensen sa:Vart ligger appen online?
Roger_Edvinsson sa:För LVG tror jag kartan på Karoon blir mumma.
Och deras ruttverktyg verkar riktigt lovande med kopplingar till de flesta onlinetjänster.
För oss som cyklar i skogen kan det bli en riktig flopp om den inte är bättre än på den app de just nu har online.
och jämfört med Edge 1000 så skall de verkligen misslyckas kapitalt om mjukvaran skall vara mer buggig. ?
Prismässigt ligger Karoon dessutom 50% under Edge 1030 som är den man borde jämföra med.
Men de får gärna leverera så man kan testa.
Själv har jag inte testat Glympse mer än när jag varit ute o gått, batteriet gick rätt snabbt. Men tog inte low power mode. Tycker det är smidigare att Beacon startar automatiskt när man börjar cykla, Glympse blir ytterligare ett moment att sätta igång.:)HåkanC sa:Har du provat eller gissar du bara?Bulldog76 sa:Visst det finns Glympse och annat att använda med sin telefon, men då drar telefonens batteri mycket mer än att låta Edge sköta navigerandet och telefonen "bara" datatrafiken.
När jag provade för några år sedan med Edge 1000 drog Glympse-appen mindre ström ur telefonen jmf med Garmin Connect-appen och BT-koppling till Edge.
Men då provade jag med Glympse i "Low power mode" och med BT avstängd. Kan förstås även bero på Garmin Connect-appen.
/Håkan
Bulldog76 sa:PS, jag tror att den där appen från Hammerhead är till deras andra sorts GPS enhet. För när jag frågade supporten om app till Karoo, så sa de att det inte finns och inte planeras någon inom närtid.
Många features som de har utlovat "kommer senare" i någon mjukvaruuppgradering.
Känns som ett Kickstarterprojekt snarare än en färdig produkt. Juni var första leveransen lovad.
När den väl kommer ut känns det som att den snart är omodern eller nåt,, ;)
Har sett den, webappen verkar nice, dock så sa deras egna support att de inte kommer att ha en app med features där man kan skapa rutter. Jag har fått lite olika svar på olika frågor från dem tyvärr.Roger_Edvinsson sa:Bulldog76 sa:PS, jag tror att den där appen från Hammerhead är till deras andra sorts GPS enhet. För när jag frågade supporten om app till Karoo, så sa de att det inte finns och inte planeras någon inom närtid.
Många features som de har utlovat "kommer senare" i någon mjukvaruuppgradering.
Känns som ett Kickstarterprojekt snarare än en färdig produkt. Juni var första leveransen lovad.
När den väl kommer ut känns det som att den snart är omodern eller nåt,, ;)
Kolla på deras FB så har de en nästan identisk Webapp som de demonstrerar.
Och enligt uppgift skall man kunna skapa rutter i iOS appen eller webappen och direkt sparar på din enhet.
Bulldog76 sa:Sen var det nån som sa nåt om 75 dollar. det ska vara tull och moms som de tar som enhetspris för att ta hand om det. Jag beställde långt före de ens hade en sådan deal. Frakten är inte med i de pengarna.
marr sa:Kan inte förstå hur inte alla redan försökt få sina pengar tillbaka.
marr sa:Kan inte förstå hur inte alla redan försökt få sina pengar tillbaka.
Jensen sa:marr sa:Kan inte förstå hur inte alla redan försökt få sina pengar tillbaka.
Det kanske de försökt eftersom de är så på att försöka sölja mer av icke släppt produkt.
Det jobbiga är ju att man man nu betalt via paypal (fanns väll som alternativ?) så finns det väll en tidsgräns på hur länge man kan reklamera sitt köp för att få pengarna tillbaka?
Alltså det är så tråkigt för jag tror produkten kan eller har potential att bli en bra konkurrent till garmin o Wahoo. Men jag gillt verkligen inte hur de skött det hela. Okay att saker blir försenade, kolla på första vector pedalerna, men att fortsätta ta förköp (inte bokningar, utan reda köp) och lova massa saker om och om igen för att varje gång svika. Sluta lova saker innan man kan hålla dem med säkerhet. Det undergräver ju bara märket så att när produkten väl kommer är det kört. När hypen övergår till att man undergräver sig själv
marr sa:Jensen sa:marr sa:Kan inte förstå hur inte alla redan försökt få sina pengar tillbaka.
Det kanske de försökt eftersom de är så på att försöka sölja mer av icke släppt produkt.
Det jobbiga är ju att man man nu betalt via paypal (fanns väll som alternativ?) så finns det väll en tidsgräns på hur länge man kan reklamera sitt köp för att få pengarna tillbaka?
Alltså det är så tråkigt för jag tror produkten kan eller har potential att bli en bra konkurrent till garmin o Wahoo. Men jag gillt verkligen inte hur de skött det hela. Okay att saker blir försenade, kolla på första vector pedalerna, men att fortsätta ta förköp (inte bokningar, utan reda köp) och lova massa saker om och om igen för att varje gång svika. Sluta lova saker innan man kan hålla dem med säkerhet. Det undergräver ju bara märket så att när produkten väl kommer är det kört. När hypen övergår till att man undergräver sig själv
Men det är ju inte frågan om förseningar längre. Det är fiffel och båg, man tar bort kommentarer, köper testare, stänger ute de ärliga osv.
Förstår folk inte ens när de har blivit lurade?
marten_larsson sa:Gah, nu känner jag att bägaren är på ytspänningen. Vad ska man köpa istället? Är det Garmin som är det enda brukbara? Hur funkar deras kartor i skog, finns stigar med eller måste man lägga in det i förväg som rutt? Tycker ju det är rätt gött att kunna improvisera lite när jag kör i skogen.
Garmin är bra. Du kan lägga in egna kartor typ OpenMTBmap som är mycket bättre i skog än deras standardkarta som är rätt kass i skog. Improvisera går ju utan som sagt men kul å veta var man är någonstans också ser man stigar på kartan som man kanske inte visste om.marten_larsson sa:Gah, nu känner jag att bägaren är på ytspänningen. Vad ska man köpa istället? Är det Garmin som är det enda brukbara? Hur funkar deras kartor i skog, finns stigar med eller måste man lägga in det i förväg som rutt? Tycker ju det är rätt gött att kunna improvisera lite när jag kör i skogen.
Jensen sa:Men kör ni efter gps:en i skogen. Alltså planerar en rutt?
Raggamuffin sa:Jensen sa:Men kör ni efter gps:en i skogen. Alltså planerar en rutt?
Rätt ofta.
Letar upp ett segment, kollar vem som kört där, snor den rundan och kör. Alltid hittar man nåt nytt som man missar.
+1Spacekitty sa:Tro det eller ej, du behöver ingen cykeldator för att improvisera i skogen. Välj den stig som känns mest intressant.
Enkelheten med att lägga in egna kartor i Garmin Edge är en stor fördel med dem.Spacekitty sa:Men om du vill kan du stoppa in egna kartor i Garmins apparater.
För mig varierar det beroende på vilken typ av terräng jag cyklar i.Jensen sa:Tycker man brukar dundra fram o lätt missa där gps:en vill att man ska svänga
Spacekitty sa:Tro det eller ej, du behöver ingen cykeldator för att improvisera i skogen. Välj den stig som känns mest intressant.
Men om du vill kan du stoppa in egna kartor i Garmins apparater.
Scania123 sa:Pudel från Hammerhead
https://blog.hammerhead.io/truth-in-2017-e9be6a8ea977
* DC Rainmaker har rätt
* Pga förseningarna har de inte hunnit testa mjukvaran
* De ca 100 personer som fått enheter ingår i en betagrupp
* Hammerhead har marknadsfört dessa som färdiga leveranser och styrt hur testarna ska publicera på sociala medier samt svara på frågor
* Mjukvaran för ANT+ är inte färdig
Uppenbart att de har en spännande produkt på gång men jävlar vad pressade de är att hålla intresset uppe.
h.g.j sa:Beställer man en Skoda Kodiaq nu så är det leverans i oktober....Men då vet man iaf om det...