[Happy 2.0] Fan vad ni rockar grabbar!

Men vad hände med åäö och de där tecknen, dom blev ju lite konstiga. För det är väl inte så på bara min dator.. eller "ska det" vara så..?

Och om jag får tycka så ska nog färgkoden i brödtexten i inläggen vara i svart istället för mörkgrå eller vad det är nu... jag har lite problem att skumma text snabt nu när det är som det är nu :) Annars, ser det ju proffsigt ut.
\pe

Oj, Pbeijer kan verkligen det här. Blev sådär mysigt som happy kan vara emellanåt. Alla är välkomna om man har ett gott humör och gillar cyklar eller bara gillar att cykla. (:

Vet inte om mina ögon vant sig eller vad det är.?
Men nu är det bra.I början av kvällen tyckte jag bara att bakgrund och text var jobbig=)

choco-happy? :-) Var också inne på den färgsättningen, men det kanske blir för mycket brunt/beige? Men något åt det hållet vore trevligt.

/Leo

Designen är bättre men jag sitter fortfarande och kisar.
Konstigt för att det är inga problem att läsa t ex i msn messenger som är ännu vitare.
Jag tror nästan att det är typsnittet som är jobbigt.

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Den gråa färgen som används bakom inlägg osv
> ska göras lite mörkare.
>
> Det är skitsvårt eftersom allt ser olika ut på
> olika datorer..

Har märkt det. Den platta skärmen hemma är nyare, å här är det kalasbra kontrastfärg. På Jobet ser jag knappt att det inlägstextens bakgrundsfärg är grå.

Så här hemma är det bra. Får sluta privatsurfa på jobbet tror jag...

Klar förbättring från igår kväll nu kan jag läsa utan att få ont i ögonen, tackar och bockar ;-)

Bra med randningen på inläggssidan det är lättare att hitta rätt då.

Bosse

Snyggt och propert ! - önskar dock en funktion som visar VEM det är som är inloggad. Vi är två hemma som delar dator och det skulle underlätta när man väntar på PM och liknande att se detta direkt.

att se vem som är inloggad kan man lösa genom att att lägga dit användarnamnet efter Logga ut, till exempel:

Logga ut [ fredrikw ]

vete tusan hur enkelt detta skulle vara att implementera, men rent grafiskt är det inte så komplicerat i alla fall.

gillar också ränderna på inläggslistan, såg dem imorse men nu verkar de ha försvunnit igen...

bra jobbat alla som känner sig delaktiga.

fredrikw skrev:
> att se vem som är inloggad kan man lösa genom
> att att lägga dit användarnamnet efter Logga ut,
> till exempel:
>
> Logga ut [ fredrikw ]

Det kan va bra, då ser man ännu lättare om man är inloggad.

fredrikw skrev:
> att se vem som är inloggad kan man lösa genom
> att att lägga dit användarnamnet efter Logga ut,
> till exempel:
>
> Logga ut [ fredrikw ]
>
> vete tusan hur enkelt detta skulle vara att
> implementera, men rent grafiskt är det inte så
> komplicerat i alla fall.
>
> gillar också ränderna på inläggslistan, såg
> dem imorse men nu verkar de ha försvunnit
> igen...
>
> bra jobbat alla som känner sig delaktiga.

Bra nu?

f

Oohh, nu är allting perfekt!
Sjukt mycket mer lättläst med en lite mer happy färg i högermarginalen då kontrasten mot textfälten blev mycket mindre.
Riktigt j*fvla snuggt är vad det är nu!

Åhh. äntligen är ju sidan riktigt snygg...
Ähh. skämt å sido så var detta riktigt trevlig att möstas av en ny Happy.
En liten personlig åsikt dock, gillar inte typsnittet.... men det är väl en vanesak.

Senast redigerad av en moderator:
feffemannen skrev:
> Bra nu?

perfekt. såvida inte det står Logga ut [fredrikw] för alla ;-)

kommer ränderna att komma tillbaka? de gjorde den långa listan med inlägg lite lättare att läsa.

Ränderna finns där men det är väldigt liten skillnad mellan färgerna, iaf på min laptop. Lite större kontrast mellan de två skulle vara knallbra.

fredrikw skrev:
> kommer ränderna att komma tillbaka? de gjorde den
> långa listan med inlägg lite lättare att läsa.

Det är ränder nu! Nämen, jag vet inte, vi skall diskutera lite...

f

Nu tycker jag det är riktigt jävla skitsnyggt! Dessutom lättläst. Ni som gjort alla förändringar har helt enkelt gjort mitt liv lite bättre.

Tummen upp!

Men en sak jag reflekterat över att besökta länkar (ie. trådar) inte längre visas i annan färg. Tyckte det var ett lätt och smidigt sätt att hålla reda på intressanta trådar på sidorna.
Är väl något i stil med a:visited som trollar me detta om jag inte minns fel.

Efter Leos choklad kommentar kan jag inte släppa att jag vill ha mer brunt. Det är väl ändå ett MTB forum och MTB körs i naturen där saker och ting blir bruna och skitiga. Även om det är snyggt smom f-n nu så är det lite väl kliniskt och kallt och inte alls mullemjukt och varmt som det torde vara. Ett litet förslag åt vilket håll man skulle kunna dra det finns nedan:

heppy.jpg

Jag vet inte om det är min skärm eller, min teckenstorlek eller vad det är, men den översta kanten på bokstäverna i inläggen försvinner för mig på höga bokstäver såsom "å". Kan man själv ändra font? Jag kör Firefox och XP.

Den blev förövrigt ännu trevligare på Happy!

/Erik

Eftersom Happy är förknippat med ränder kan vi ha nya betygen med antal bruna ränder, nu när murmeldjuren är bort skjutna.

Bra jobbat. Har inte riktigt hängt med vad andra tycker, men största synpunkten jag har är att det är fruktansvärt ansträngande att läsa förstasidan på forumet - ljus text på ljus bakgrund, känns lite som att stirra på snö i dagsljus. Lite mörkare text så skulle det bli bra. Sen fick jag en reklambanner som täckte en del av "Du har privata meddelanden"-texten så den var lätt att missa. Tror jag tog en screenshot om nån vill se.

Andreas: Privata-meddelanden-funktionen var lite dum i början men Fredrik har gjort så att den hamnar precis som förut nu!

JLarsson skrev:
> Ja! När man backar tillbaka till inläggslistan
> så reloadas den. Sweet.

Detta verkar funka i internet explorer, men icke i firefox som jag använder oftast. Kan det vara nån inställning i browsern?

Obed skrev:
> nu när murmeldjuren är bort skjutna.

Vad hände med dom? De var en kul maskot.

Nu ser sidan helt grym ut. Lättläst, trevligt för ögat och bra struktur (och fortfarande inga uppdelningar i subkateogrier hurra, hurra, hurra).

Ett enormt bra jobb ni har gjort, nu kan man happyknarka vidare.

Super fint grabbar, ni har verkligen lyckats!

Jag skulle dock föreslå en permanent länk på första sidan där man kan donera en slant till detta fina forum, så det hålls levande, körs på fina maskiner och betalar av internet abonnemanget.

//Piotr

Jag vill också säga att allt är snyggt och snabbt. Bra jobbat!

Dock fungerar det inte riktigt för mig med bevakningen av en tråd. Jag får tomma mail. Förut kunde man läsa i mailet vad som skrivits i tråden.

Nu ser det grymt bra ut, va inne för nån dag sen och allt det vita blev jobbigt att kolla på med min gamla skärm med låg uppdateringshastighet. Den nya färgen i forumet är mycket bekvämare, snyggare dessutom.

En funktion som hade kunnat vara bra att ha är "ta bort inlägg" om man råkar trycka på posta två gånger t.ex.

Fast å andra sidan så vill vi fortfarande läsa fylleinlägg, gör det omöjligt att ta bort inlägg mellan 2200-0600 t.ex. eller ge inte vito och Marcus F den fuktionen.

=)

Tillbaka
Topp