[Happy Easy]DAGTID Franssons fredag 24/8 10.00

Rattnalle

Aktiv medlem
Tänkte köra en tur på fredag eftersom jag inte har något bättre för mig.

Blir nog runt tre timmar, kanske längre och med fika om vädret tillåter men ser inte ut så än så länge.

10.00 vid Franssons.

Väldigt oklart. Var kommer du köra? Jag skall åka iväg imorgon och vet inte riktigt tidsmarginalerna. Jag har ditt nummer från förra dagsrideplaneringen. Slänger iväg ett sms imorgon ifall jag hinner.

Trodde jag var färdig för cykling men min hall blev helt plötsligt full med skit igen. Arghh.
flytta.jpg

Eftersom vädret ser ut att bli bättre än väntat kommer jag att ta med fika och köra längre och med fikapaus om det inte helt plötsligt börjar spöregna.

Vi kommer att hålla oss så att det blir några chanser att avvika om man inte skulle vilja vara med på hela turen.

Ilektra skrev:
-------------------------------------------------------
> Ligger Franssons vid virginsgatan?

Vid korsningen mot Delsjövägen, ja.

Tack för en spännande tur, så länge jag hängde med iaf. XD .Jag tog en tur runt stora delsjön istället i lagom tempo, och blev även ett dopp i sjön till slut :)räknade ut att jag cyklat ca 32km idag, vilket är en stor bedrift i mina mått mätt^^ och vädret vart underbart! :D

hoppas vi ses igen!

Ilektra skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för en spännande tur, så länge jag
> hängde med iaf. XD .Jag tog en tur runt stora
> delsjön istället i lagom tempo, och blev även
> ett dopp i sjön till slut :)räknade ut att jag
> cyklat ca 32km idag, vilket är en stor bedrift i
> mina mått mätt^^ och vädret vart underbart! :D
>
>
> hoppas vi ses igen!

Det var inte avsiktligt att knäcka dig men det kan bli lite av teknikshock i början :)
Stigen vi körde på är ändå relativt snäll och kort och ganska bra att träna upp både klätterteknik över stenar och rötter och att kunna stå avslappnat nedför över desamma på. Man får ha lite pannben i början så kommer man igång ganska snabbt.

Dagens karta: https://maps.google.com/maps/ms?msi...&ll=57.699882,12.064877&spn=0.045818,0.132093

Riktigt fint i skogen idag. Blev en rätt bra tur ändå tycker jag trots lite osäkerhet om vägarna bitvis. Jag ska ta med mer fika nästa gång bara :)

Tack Rattnalle och alla andra. Härlig dag det blev. Lagom jobbigt för mig, fick en liten svacka där i slutet innan Bertilsons stuga.

Bifogar min gps fil där ni kan se tider mm. Bra hastighet när vi körde (11,1 km/h) trots en hel del uppför. Klicka på rutan "spelare" till höger så får ni upp en vy där man kan följa exakt hur vi cyklade och när det var uppför mm genom att trycka på märket för play.

Ilektra. Kul att du hängde med en bit. Träna på så tar det inte lång tid innan tekniken sitter. Se om du kan printa ut denna bana så kan du köra hela banan eller etapper av den som träning.

Peter S

http://connect.garmin.com/activity/214338601

Senast ändrad:
Tack för idag allihop, även om det blev kortare för somliga. Imponerande med 32 km !
Men det är bara å hänga på fler turer, tekniken kommer med tiden.
Gött med en flötig kebab-tallrik när man kom hem, hade det inte varit för jag ska köra så skulle jag kompletterat med en kall.
Nu får jag försöka få loss skruven ur dom gamla skorna bara så jag kan köra Konan lite med.
Gött att Canyon var snabb med örat, från beställning efter tisdagsturen, till i går.
Synes
//Micke

Tack allihopa för idag! Det var kul att få se några nya stigar och härligt att komma ut lite. Jag blev nog rätt trött, insåg jag på vägen hem, och så här i efterhand känns det som att det nog var tur att jag vek av lite tidigare och inte fortsatte hela turen.

(Kan passa på att länka trailern till LifeCycles, som jag pratade om i början när vi diskuterade cykelfilm:

En rejäl slinga de.. Har kört (tror jag) dessa partier. Tycker de innehåller allt..
Får hänga med er om de blir nån happy easy kväll eller helg!!
Syns på onsdag annars! Happy easy som vanligt, eller...
//jocke

Tillbaka
Topp