[happy easy]- Göteborg - Franssons, Onsdag kl 18.00

stenmark

Aktiv medlem
Ser ju att kunna bli riktigt vettig vintercykling.
Får hoppas att det inte blir för mycket snö bara.
Siktar på ca 2 timmar som vanligt.

Jag kommer.

Körde en finfin tur i skymningen idag och föret är riktigt bra. Glest mellan isfläckarna under snön så inga problem att köra odubbat.
filename=Sno+%281%29.jpg

filename=Sno+%282%29.jpg

broms skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer. Vad tror ni blir bäst, dubbat eller
> odubbat?
>
> /Daniel

Odubbat fungerade hur bra som helst idag. Kylan ska ju hålla i sig så det funkar nog på onsdag också.

Kommer gärna, bytte till dubbat idag så är det gjort. Hinner inte imorgon om jag skulle komma på att det behövs.
/Anders

Jag kommer.....Dubbat är för is, inte för snö. Vänta med dubbat till första tövädret varit så sparar ni våra stigar.
MVH
Magnus

Jag skall försöka hinna dit och får förhoppningsvis med mig Valle också :)
Blir det en kortare runda eller kör ni samma sträcka som vanligt? Blir det tillräckligt lång paus för kaffe?

Tänkte på att det inte bör gå lika "snabbt" som vanligt med all snö som faller nu, växlarna och
bromsarna vill inte riktigt sammarbeta på HTn men jag får göra ett försök. :)
/Klabbe

Jag hänger också med er ut ikväll.. Dags att testa vintersulorna för första gången denna säsongen.. Ses!

Klabbapan skrev

> Blir det en kortare runda eller kör ni samma
> sträcka som vanligt? Blir det tillräckligt lång
> paus för kaffe?

Fika gör vi på helgturerna men tempo/sträcka är ungefär samma eller något högre och kortare.

Tack för en trevlig tur. Lite kallt om fingrarna i början men bättre sen.
Otroligt vackert i skogen. Den första snön är alltid vitast!

Körde med dubbat och var nöjd med det. Isfläckarna var inte så många, men dom fanns var väl dolda under snön... Önskar bara att jag haft bredare dubbdäck. 2.1orna är som gjorda för att åka gjupt ner i alla spår. Turen var trots lite tekniskt meck med frusna trissor riktigt trevlig och fin.

Snöpremiären för i år avklarad. Odubbat gick riktigt bra förutom på skrå över hällerna..
Riktigt fina stigar och vakert i skogen.
Tack Stenmark och övriga tappra i kväll. Bra kört. Riktigt behagligt där ute i mörkret!!
Underbart att inte behöva tvätta cykeln!!!
//Jocke//

Riktigt kul med snön och mestadels bra grepp utan dubb. Håller tummarna för att det inte börjar slaska och sen frysa igen.

Någon som hade GPS på som har en sträcka att dela med sig av? :)

Ja d är riktigt härligt ute i naturen nu... Skönt med torra stigar o klar luft. Kallt om tassarna första kvarten men sen var d behagligt resten av rundan...

Är d nån som är sugen på att köra lite gokart o dricka lite öl efteråt på fredag? Alla är välkomna att hänga med..
Kolla i torsdagstråden för mer info o gör ett inlägg om du vill med.

Tack för den korta versionen, uppförsversionen, tror jag får hålla mig till "motionsspårscykling" när det är kallt, det var helt ok :)
/Klabbe

Tillbaka
Topp