Självklart körs det MTB imorgon!!!!
Jag och Jonas, eller skall man säga OK Tyr inbjuder till Crossträning, eller provcrossrace eller vad man skall kalla det. Då det enbart är Jonas som faktiskt kör en cyclocross så är alla välkomna oavsett cykeltyp. MTB rekommenderas även om en hybrid nog också är helt klart körbart på banan.
Samling på norra fältet imorgon 14:00. Tävlingen startar med att man köra tre obligatoriska uppvärmningsvarv i lågt tempo så att man hittar runt. Banan är 2 km lång.
Massstart sker sedan och tävlingen är två varv, alltså 4 km race. Kort men intensivt. Förväntad vinnartid är under 12 minuter.
Banan innehåller fyra hinder där man MÅSTE gå av cykeln och bära den över hindret även om det är fullt möjligt för vissa att cykla över. Det är två plankhinder 30 cm höga, några stockar samt en mindre kulle (jordhög).
Då min dator crashar så fort jag ansluter min GPS saknas fortfarande karta över tävlingbanan men det kommer förhoppningsvis under kvällen. Min hals är risig så jag kommer inte köra imorgon, det vore riktigt kul om vi kunde bli över tio pers som kör.