[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Brattfors låter kul, har strukturerat om min helg och kan komma med. Verkar lite svårare att kunna ta bilen. Finns det någon som har en plats för mig och min cykel så vore det toppen.

Eklund skrev:
-------------------------------------------------------
> Brattfors låter kul, har strukturerat om min helg
> och kan komma med. Verkar lite svårare att kunna
> ta bilen. Finns det någon som har en plats för
> mig och min cykel så vore det toppen.............Har plats för 2st om det behövs../niclas/

Det låter kul att fortsätta med träff i Brattfors, det var mycket trevligt. Det börja ju inte så bra med att jag va tvungen o investera i en ny hjälm, då jag glömt min hemma. Men slutet va ju desto bättre då jag vann stuga i Säfsen :-) Tack för idag dags att natta di små!

Gårdagen tog musten ur mig.

Alltid lika kul att få komma till Brattfors och köra på "Sveriges bästa" stigar.

8 oktober är det dags Kumlacrossen.

Jag kommer att köra i open sport mixed klassen. Där kan alla från 15 år och uppåt delta. Behöver inte ha någon cykelcross för att delta utan det går bra med en mtb.

Läs mer här.

http://iof1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_50360/cf_74/Kumlacrossen 2011 inbjudan.PDF

15-16 oktober är det cykelcrosstävlingar i Sunne.

Då har man premiärat på en cykelcross, fasiken va skojsigt det var. Tog mig en tur i I2 skogen med pannlampa och körde lite elljusspår på Våxnäs. Provade också hur den va på asfalt och körde upp till bosse på herrhagen. Riktigt riktigt roligt va det, så här kommer en uppmaning till alla:
Köp en cross!!!!

Senast ändrad:
Här kommer en bild på den också. Ändrade naturligtvis styrstammen till ett mer räjsigt läge innan jag gav mig ut på turen. ;-)

Bilagor

• DSC_0143.jpg
    DSC_0143.jpg
    93.6 KB · Besök: 40
Senast ändrad:
Har med en Focuscross, Hur kul som helst, smidig/snabb, funkar överallt och även som pendelbike, väldigt allsidig :-)

Kanske skulle styra upp crossåkning någon gång för de som är intresserade av att vara med?

// Jan

Jag och frolicc tänkte köra crossträning i helgen för de som vill. Vi tänkte reka bana lördag eftermiddag och köra mer raceträning på söndag.
Som den sanna slöjdlärare jag är har jag också byggt två plankhinder i slöjden som ska placeras ut. :-)

Senast ändrad:
Brosan var nöjd med sin första tur, långturen i söndags. Ny cykel, ni cyklade helt slut på honom. Vi garvade gott åt detta, när han väl var i mål. Han sade att han var helt tom på energi, han medger att det var lite förnedrande att bli skjuven framåt när han tappade farten. Brosan är han på Cube:en

jag är sugen på att åka till hafjell i norge och åka downhill där. det ligger drygt 32 mil från karlstad och har öppet helgen 8/9 oktober. mina cykelpolare verkar inte kunna hänga med. finns det någon här som är sugen att åka en sista gång denna säsong. kolla filmer på youtube. verkar riktigt bra åka.

/Rickard

Kolla in på FBgruppen Downhill Värmland istället. Vi är inte många som kör DH och tittar in i denna tråd så ofta, bara jag som kikar här emellanåt.

Skilgannon skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och frolicc tänkte köra crossträning i
> helgen för de som vill. Vi tänkte reka bana
> lördag eftermiddag och köra mer raceträning på
> söndag.
> Som den sanna slöjdlärare jag är har jag också
> byggt två plankhinder i slöjden som ska placeras
> ut. :-)

Kan inte i helgen, annars skulle det vara kul. Kan kanske bli fler turer under hösten.

// Jan

vilken härlig kväll och vilken rolig runda.Tom roligt att åka vilse med Sören!Vi va 10 st från början och 8 på slutet.Kimlill tack för länken .Det funka ju t.o.m. för mej!Min lampa tyckte oxå det va kul. Den lyser än(3,5 timmar)

Va ute och crossade lite ikväll. Körde grusvägar på I2, f-n va fort det går. Körde getryggen och en till stig oxå, där går det inte lina fort. Förstår nu varför Gary Fisher tyckte att det va en bra idé med breda däck och dämpad framgaffel. Men roligt är det!

Senast ändrad:
Är det någon karlstad-happyit som är intresserad av att köpa en heldämpad Pitpro i "plast"? Kollar intresset i stan först innan den läggs ut på köp & sälj tänkte jag.

Planerar att sälja den någon gång i vinter så om det är någon som är intresserad så kan du ju få provcykla någon lämplig dag innan vintern slår till :)

PitPro Pro Comp 2010(köpt November 2010 ny)
Gaffel: Rock Shox SID Race (med lockout på styret)
Bakdämpare: Rock Shox Monarch 3,3
bakväxel: SRAM X0 carbon cage
framväxel: SRAM X0
Bromsar: Avid Elixir 5
Hjul: Mavic Crossmax ST
Däck: Schwalbe Rocket Ron EVO(medföljer en del andra däck också)

Prisförslag 20.000kr

Är det någon som skall köra racer i morgon från kroppkärrrsjön? vilket tempo brukar hållas och hur långt kör ni? hade tänkte mig att kanske hänga på med MTB´n :)

Självklart körs det MTB imorgon!!!!

Jag och Jonas, eller skall man säga OK Tyr inbjuder till Crossträning, eller provcrossrace eller vad man skall kalla det. Då det enbart är Jonas som faktiskt kör en cyclocross så är alla välkomna oavsett cykeltyp. MTB rekommenderas även om en hybrid nog också är helt klart körbart på banan.

Samling på norra fältet imorgon 14:00. Tävlingen startar med att man köra tre obligatoriska uppvärmningsvarv i lågt tempo så att man hittar runt. Banan är 2 km lång.

Massstart sker sedan och tävlingen är två varv, alltså 4 km race. Kort men intensivt. Förväntad vinnartid är under 12 minuter.

Banan innehåller fyra hinder där man MÅSTE gå av cykeln och bära den över hindret även om det är fullt möjligt för vissa att cykla över. Det är två plankhinder 30 cm höga, några stockar samt en mindre kulle (jordhög).

Då min dator crashar så fort jag ansluter min GPS saknas fortfarande karta över tävlingbanan men det kommer förhoppningsvis under kvällen. Min hals är risig så jag kommer inte köra imorgon, det vore riktigt kul om vi kunde bli över tio pers som kör.

Jag, tillsammans med min broder har för avsikt att köra ett par timmar i I2 skogen med omnejd. Vi tänkte samling vid KMTI kl. 10.00 söndag. Tänkt att köra mestadels stigar. Det är bara att haka på.

Tillbaka
Topp