[happy] tröjor

[happy] tröjor
Jag har följt tråden med stort intresse.

Är rätt svag för såna här khakiaktiga färger själv faktiskt.

Baggy eller inte går ju rätt lätt att justera genom att välja olika storlekar.

Det vore mkt smidigt om tröjorna finns att köpa i någon vanlig butik så att folk kan ha lite koll på hur de ligger till storleksmässigt. Cykelkläder kan variera enormt i storlek - jag brukar ha XXL allt som oftast men när jag köpte ett par racefacebyxor i storlek XL så drunknade jag i dem. Kläder köper jag inte på postorder om jag inte har örnkoll på storlekarna.

Josef, tror du det finns khakifärgade tröjor?

Tror jag skulle gilla en sådan med tryck i vitt. Kanske bara webadressen på tröjärmarna.

[happy] tröjor
Hehe, det lät åtminstone kul, murmeldjursgrönt(nåja, tänkte att de käkar mest gräs, lite långsökt :-).

Khaki låter helt ok, det är aldrig fel. Nåt liknande(mörkare?) som är textbakgrunden här på forumet?

Kan tänka mig 5-600:- för en tröja, de kostar ju ändå det i affärerna...

/Leo

[happy] tröjor
Bra färgförslag!!
Jag kollar om den khakigröna färgen finns. Tyvärr kommer det dröja någon vecka eftersom jag skall dra till fjällen. Jag föredrar vit text eftersom jag tror att det syns bättre. Kollar också vad det är för fabrikat m.t.p storlekar.

//Josef

[happy] tröjor
Khaki eller lite mera åt det olivgröna hållet. De som köpte happy-t-shirts som var Army Green vet vilken färg jag menar.

Klantigt nog glömde jag faktiskt att beställa t-shirts i de färgerna jag själv ville ha, fick hålla till godo med en grön och en mörkblå :-I

Kanonjobb som du gör med prisletandet Josef!

jonas

[happy] tröjor
Jag beställde Armégrön t-shirt men den var mer mörkgrön än olivgrön fast det gör inget, bara jag smällter in i vegetationen :-)

Tropikhjälm måste bli nästa steg, istället för cykelhjälm ;-) och Fjällräven "Kånken"-ryggsäck istället för Camelbak

[happy] tröjor
Är inte "Happygrönt" en ganska bra kompromiss mellan brunt och grönt?

Obed: "Tropikhjälm måste bli nästa steg, istället för cykelhjälm ;-) och Fjällräven "Kånken"-ryggsäck istället för Camelbak".
LOL, Fjällräven borde sälja Camelbak anpassade Kånken, det vore kultigt om något!

[happy] tröjor
Min undersökning vad gäller tröjor har tagit lååång tid. Semester och sedan mycket jobb har gjort att jag ej hunnit.
Tyvärr kan min kontakt ej ta fram cykeltröjor i dom färger forumet önskar.
På väg hem från Göteborg idag satt jag och bläddrade i en nyinköpt cykelblaska, CRC hade en annons där dom hade bilder på tröjor. Dom hade en tröja från GILL (GILL DESCENT JERSEY) i Khaki och Carbon, kan det vara något? Reades för 14.99 pund.

//Josef

[happy] tröjor
Jag föredrar svart, i alla lägen. Är ju ungkarl, å måste leva upp till myten; endast en maskin när jag tvättar (allt svart).

Men vad står pundet i?

[happy] tröjor
jag tror att pundet står någonstan runt 15-16spänn(kan ha fel också ifs).

Brunt tycker jag lät som en cool idée att ha en cykeltröja i, har aldrig sett en brun, man lär ju synas.

Om det blir nya T-shirts så är jag intresserad av en eller två.

[happy] tröjor
avanti skrev:

> Den ser kanon ut!
> <http://www.chainreactioncycles.com/viewproduct.asp?category=Jerseys&ModelID=3087>
>

Brun? Det märks att vi är grabbar, för oss finns tydligen bara 5 färger: svart vit brun gul grön.... För kvnniorna finns det tusentals!

Den där nedre var faktiskt snygg, skulle kalla den brunbeage. brunt för mig är mörkare.

Jag hänger på med en cykeltröja!

Bimbobikers som inte är en klubb har ju egen röd, så varför inte vi!!!!

Men gåre inte å få spons på det från nån butik? Cykelcity verkar pigga på sånt.

[happy] tröjor
Sjyssta tröjor till ett bra pris. Men är det någon som begriper hur CRC räknar fram sina rabattsatser?

Ordinarie pris £20.00, nu £14.99 och så skriver de "Save 46%". Man sparar ju ca. 25% genom att betala ca. £15 istället för £20.

£11.20 kan jag betala förutsatt att rabatten är 46% som de skriver. :-)

[happy] tröjor
Har fått pris på tryck och tröjor från en tryckfirma, kanske bra som riktmärke. Dom tar även åt sig tryckning på tröjor som man tar med.

Pris mellanstort märke ink moms:

1 FÄRG 30:-
2 FÄRGER 45:-
3 FÄRGER 60:-
4 FÄRGER 75:-

tröja specialuppsydd i Sverige ca 400:- vid 50 st kan fås i alla färger och modeller även tex lång ärm, xxxxxl, barntröja.

Backa Fritid 023-62170

// Mats

[happy] tröjor
Brunt är ju en ganska historiskt belastad färg. Så det verkar kanske lite crazy, men en khakifärgad (ljusbrun) kanske? Jag skulle vilja ha en ganska tajt i så fall.

[happy] tröjor
Haha, ja, brunskjortebrunt är inte helt rätt förstås, det blir en khakifärg isåfall. Ungefär som bakgrunden på inläggen i forumet.

Och enfärgat tryck, en enkel logga bara.

Kommer kika vidare så småningom men inom den närmaste tiden har jag rätt körigt.

[happy] tröjor
Henry och Jomper:

Men då måste vi återupprätta den bruna färgen och visa vad den egentligen står för!
Man kan ju inte tolerera att färgen brunt är förstörd för all framtid...

[happy] tröjor
jomper:

Brun är väl ok, så länge man är konsekvent å enhetlig. Är Happys färger brunt vår-ler-brunt så är det väl ok!

Men skulle inte den lille gynnaren va utan glasögon så han ser snällare å gladare (happyt) ut! Eller hur var diskussionen?

Mitt förslag, är som bilden högre upp, men att baka in webbadressen i det övre trycket, så det bara blir typ "www.happy[maskotten]mtb.org".

(Vad tusan var det för ras nu igen?)

[happy] tröjor
Obed skrev:

> bruse: Det är av rasen murmeldjur ;-) fast vi ska ju inte ha
> några ras-diskussioner med tanke på brunfärgen :-)

Hahaha! OT: utanför spelhålan Cosmopol här i Sth, finns en handkluddrad skylt som säkert är kvar sen i vintras, med texten "rasrisk". Kul.... om man har morbid humor som jag.

Just ja, murmeldjur, mitt smeknamns förslag var Marmota ;~)

Saxat från Nationalencykopeding:
"
murmeldjur, Ma´rmota, släkte ekorrartade gnagare med omkring tolv arter i tempererade områden på norra halvklotet. De är stora, kortörade gnagare, 30-70 cm långa med 10-25 cm lång svans därtill. Pälsen är tät och brun till brungul, ibland med svarta partier. Framben och bakben är lika långa, vilket är ovanligt bland ekorrartade gnagare. Murmeldjur är dagaktiva och lever i öppen terräng eller skogsbryn, flera arter i bergstrakter. De har under markytan väl utvecklade tunnelsystem, i vilka de ligger i dvala under vintern. De är nästan uteslutande växtätare. Bland arterna kan nämnas alp-, stäpp- och skogsmurmeldjur (M. mo´nax). - Namnet (ty. Murmeltier, av medelhögty. mürmendîn, av fornhögty. murmenti, murmunto) kommer, via ett romanskt alpspråk, ytterst av lat. mu´rem mo´ntis 'bergsråtta', av mus 'mus' och mons 'berg'; det har i äldre tyska folketymologiskt anknutits till murmeln 'mumla' och Tier 'djur').
"

Ah!!! Det är murmelbrun som tröjan ska ha!

[happy] tröjor
Haha, svarta börs-hajar.

Cykeltröjor dröjer nog, just nu är det för mycket annat så jag hinner inte med att kika på det.

[happy] tröjor
Hejsan!

Jag är också intresserad av en cykeltröja när det blir aktuellt. Har följt debatten delvis. Annars är både jag och min tant väldigt nöjda med 1:a generationens t-shirts.

// Miche

[happy] tröjor
Detta är ett sk me-to inlägg....
Vore trevligt att man nu ska va med på tävlingar framtåt våren och sommaren, kunna identifiera varandra.

Jomper kanske behöver hjälp?

[happy] tröjor
När jomper hela tiden slipper svara: det kommer ;~)
Han ska ta tag i det i höst hat han lovat. Å imorse kan lova det var höst: +8 grader C.

[happy] tröjor
OT men ändå inte: Annars kanske det går att fixa Happy-Kedjestagsskydd (á la Evalds mtb) för en vettigt peng om man blir ett gäng. Syns även under den mörkare delen av året och förmodlingen billigt och enkelt. Dock inte istället för tröjor utan som ett komplement.

Annars är en tröja helrätt, dock vill väl vissa ha loosefit och vissa lycraparad. Tyvärr skulle jag aldrig köpa en tröja oprovad, passformen är viktigast tycker jag. Men blir det Happy tröjor så är det klart man blir intresserad...

[happy] tröjor
Evalds är ju trevliga killar så dom svarar säkert på hur dom löste det och vad merkostnaden mot vanliga skydd blir. Men man måste ju inte göra precis som Evalds om man inte vill...

[happy] tröjor
Brorsan är bland annat segelmakare, jag ska fråga honom vad det kostar. Det kluriga är kanske trycket på kevlar som han gillar att sy i.

[happy] tröjor
Ska ni fixa kedjestagsskydd säg till i god tid så ska jag skaffa ett, och ett till brossan, och vars ett till mor och far. Sen ett extra till mig själv ;-)

[happy] tröjor
Varför inte en Happy syjunta, alla tar med sig vanliga tråkiga kedjestagsskydd samt nål och brodergarn. Sen samlas vi hemma hos nån och dricker kaffe, äter kakor, snackar cykel och broderar happyloggor på våra kedjestagsskydd.

[happy] tröjor
Vad är det för material som ska broderas på? Alternativet till syjunta,som kanske är trevligare, är ju att låta en maskin brodera. Jag kan kolla om vår maskin klarar det, texthöjden är ju inte stor, men texten blir lång.

/Patrik

Tillbaka
Topp