Happykorrekt ??

toysc

Ny medlem
Happykorrekt ??
Jag kunde inte hitta någon tråd om ämnet så här är den,vad är happy korrekt och inte ? och varför är det för utseende eller praktiskt rätt och fel ??????

Senast ändrad:
Happykorrekt ??
Popcorn på en söndakväll?
Tja, varför inte!

Happy Korrekt är en flytande definition av vad som helst, fastställd av en handfull forummedlemmar vars gemensamma drag är att använda olika former av härskartekniker, tar citat ur kontext och förlöjligar oliksinnade.

Undrar om den här tråden överlever till måndag?
Ok med diktator-bild i inlägg nr 3 i.s.f sida 3 som är brukligt annars?

Happykorrekt ??
Modern diktator
1200px-HAL9000.svg.png

Happykorrekt ??
Någon form av forumkonsensus gällande cykeltrender, gärna ca 6-18 månader efter motsvarande amerikanskt cykelforum uppnått sagda konsensus???

Senast ändrad:
Happykorrekt ??
Happykorrekt är att slaviskt följa trenderna som kommer från US och företrädesvis ett speciellt märke som anses vara fruktansvärt mycket bättre än alla andra och de inbitna av detta märke har ofta en viss förmåga att nervärdera och förlöjliga de som inte har råd eller vill ha det.

Happykorrekt ??
Hade ingen aning om att så mycket som är happykorrekt anses komma från USA.

Happykorrekt för mig är snarare vilken kinalampa som är bäst för vinterrundorna, eller vilka landsvägsdäck som är bäst, gärna med belägg från en tysk tidning.

Fast det kanske är på den för mig både okända och ointressanta MTB-sidan av happy som USA-trenderna frodas?

Happykorrekt ??
Allt är väl Happykorrekt, såvida det inte är explicit definierat Happyinkorrekt!?

Rätta mig om jag har fel, men...

Elcykel är happykorrekt för att få hjälp i uppförsbackarna, på exakt samma sätt som det är Happykorrekt att åka skidlift till toppen på backen om man kör DH, men bara så länge den fyller lagkraven till punkt och pricka och definitivt inte körs ute i terrängen. Och framförallt så länge man inte kör om några andra Happyiter på den, för då är det en "trafikfara"...

Framlampa på cykeln är happykorrekt, oavsett tid på dygnet, så länge den lyser, givetvis, men inte i ansiktet på mötande, och definitivt inte om den blinkar!

N+1 är alltid Happykorrekt, om det gäller cyklar, verktyg, symaskiner eller pilsner, men inte om det gäller vita skåpbilar eller journalister för då är n-1 mer korrekt...

MTB, CX, Racer, DH, IKEA-cykel, gammal gubbram, höghjuling, enhjuling... Alla cyklar är egentligen happykorrekta, utom dom från Postkodlotteriet eller Biltema. Fast just den du själv har är såklart alltid lite mer happykorrekt än alla andra.

Alla lastcyklar är happykorrekta, för vem fasen kan hålla koll på sådana?

Läder och tweed är happykorrekt (som klädsel) och även Lycra, med eller utan blöja, och egentligen all annan klädsel också. Så länge det inte är vita tubsockor i sandaler, för där går faktiskt gränsen!

Fast bara så länge de som har det på sig inte joggar, rider, går med hunden eller på annat sätt olovligen blockerar cykelvägen såklart!

Har jag missat något?

:-)

Happykorrekt ??
min bild av happykorrekt är konsensus om gårdagens trend. nya trender gör sig inte besvär.

inte förrän imorgon. då blir vissa plötsligt happykorrekta.

ömmaste tårna på forumet hittas om man diskuterar cyklars geometri:)

Happykorrekt ??
större fälgbredd är ett bra exempel på att gårdagens outrage förbyts till dagens happykorrekt.

säker poäng där castrello! men stilregler och geometri, är inte dessa på något sätt besläktade?

Happykorrekt ??
Vad negativt laddat det tycks vara.

För mig är happykorrekt en bra sak; dvs någon slags förnuftig forumkonsensus om vad som är bra, kul och fungerar - vare sig det rör komponenter, geometrier, träningsmetoder eller ANNAT - helt enkelt ett skapligt säkert val.

Trendföljande eller USA däremot är långt ifrån happykorrekt i mina ögon likaså proktologiska djupdykningar i bråkdelar av grader av geometrier eller liknande eller debatter.

Happykorrektheten förändras över tid beroende på vilka nya rön och erfarenheter som infinner sig, klockrena exempel är det nämnda fälgbredd.

Ett motstånd mot att acceptera nymodigheter är bara en del av det som gör happykorrekt; sällan hurras det över nya ”standarder” men tapergaffel och 12mm-axlar har helt klart kommit in som ”korrekt” medan annat som Giants mittemellanstyrstam välförtjänt kastats på soptippen.

GP4000 som nämndes ovan är ett rätt bra exempel på en happykorrekt produkt, liksom Reba-gaffeln.

Något som troligen aldrig kommer bli happykorrekt är endera av SPD och plattis, HT eller FS eller skivor/fälgbromsar för att nämna några exempel. Val av ram-material är ett annat område där ingen happykonsensus tycks infinna sig, det kan vi tydligen diskutera i oändlighet men lösningen där är förstås N+1 så man har allt.

Happykorrekt ??
Stumpy sa:
Bockstyre på pendlarhojen är vi iallafall helt överens om att man skall ha.

Nä, helt överens är vi inte.... Men en signifikant del av Happy är överens. Men det kanske vi ska fastslå då att när >90,56% är överens, så får den produkten stolt bära Happykorrekt-stämplen?

Happykorrekt ??
Tänka sig, jag har uppfattat Happykorrekt som när 42 svar på en fråga ger 42 totalt olika svar, spretande åt alla tänkbara och en hel del otänkbara håll.
Kan så många som mig verkligen ha fel?

Happykorrekt ??
Pfaff sa:
Tänka sig, jag har uppfattat Happykorrekt som när 42 svar på en fråga ger 42 totalt olika svar, spretande åt alla tänkbara och en hel del otänkbara håll.
Kan så många som mig verkligen ha fel?

Japp.

Alla har rätt till sin åsikt, jag kan ju inte tvinga dig till att ha rätt ;)

Happykorrekt ??
Konkret sa:
Är det någon användare som blivit utnämnd som happykorrekt?

Jag borde nästan vara det faktiskt..

Jag har minsann nästan en cykel inom varje kategori. Eller har haft...

En Aerorajser med bongoplastfälgar från Kina - Det är happykorrekt

En långfärdspendlartjofäs som jag köpt och byggt om. Cykla långt är happykorrekt

En gravelbajk som jag byggt ihop - gravel är ju happykorrekt

En FS och dessutom är en YT Jeffsy - Definitivt Happykorrekt

En HT i byggfas - bongoplast under 9kg - Måste ju vara happykorrekt med både vikthets, premiumbongoplast och hembryggda hjul

Dessutom så ger min telefons autokorrekt förslag på just ordet happykorrekt....

;)

Happykorrekt ??
Drosa sa:
Happykorrekt är att slaviskt följa trenderna som kommer från US och företrädesvis ett speciellt märke som anses vara fruktansvärt mycket bättre än alla andra och de inbitna av detta märke har ofta en viss förmåga att nervärdera och förlöjliga de som inte har råd eller vill ha det.

Sedan när blev Canyon amerikanskt? Du måste tänka på Yosemite, det ligger ju i Kalifornien...

Happykorrekt ??
Hej.. Köpa en kinatillverkad ram med tyska loggor, å du har köpt en fultysk. Köpa en kinatillverkad ram med amerikanska loggor, å du är i sjunde himlen.. hk, jajamensan!! Tro någotsomhelst på Tours tester, ( t.ex. däck )det gör bara Håkan C och jag, tro på Nisse Hult, som fortfarande kör på sina fabriksmonterade Kenda sen -04, den killen vet allt!! hk, jajamensan!! mvh borano20

Happykorrekt ??
Elcykel är väl happykorrekt om den används som pendlingsfordon istället för bil?
Men nåde den som trimmar eller lämnar trafiken och tar en tur i terrängen.
Trimmat i terräng så är det bara att ta en paus från happy tills det lugnat sig och sedan regga ett nytt konto och ligga lågt.

Happykorrekt ??
Henrik_E sa:
Jeppe_E sa:
Henrik_E sa:
Vete fan om det är happykorrekt att falskskylta sina byggen.

Nä det förstås...diskvalificerad där... verkar sticka i ögonen lika mycket som elcyklar ;)
Med tanke på att den till skillnad från elcyklar inte ens får annonseras ut på K&S är den nog värre.

Fast det där lär ju aldrig hända, för det är ju n-1 och det är ju inte happykorrekt ;)

Happykorrekt ??
Håller med geologen, som så sällan förr, och även Kristoffer R var inne på samma. På framsidan av Happy (lvg) så känns Happykorrekt som något positivt, beprövat, bra helt enkelt. Även inom pendlingsområdet känns det positivt, pendling med bockstyre då givetvis.

Tillbaka
Topp