Hämtade ut en naken Gary Fischer-ram här om dagen!
Lite plockande i gömmorna, så åkte en fräsch Velo Plush sadel och en ny enkel Wheeler-stolpe från LBS på.
Hittat ett vevlager från vinter-Meridansom kanske ska passa, tillsammans med FC-MC08 vevparti.. Stora utbytesplattisar.
Gaffel är en sprayad Bomber, av oidentifierat slag. Verkar rätt ok, med två justerskruvar och nipplar. Får ett litet Ritchey styrlager, tills vidare.
Hjul och växelreglage samt bakvxl, innehåller Deore. Kassetten blir en niodelad Sram PG 970, från sommar-Treken. Däcken är lite roliga, CST! De verkar ha höjt kvalitén?
CRC-Styrstam, en flört med Swebikers ;-), Fire eye "Demon"... ooooooooh! Medan styret är ett billigt fint stål-riser.
Begad sadeklamma från Bontrager, Alivio framvxl ävenden från min Trek.
Shimano BR-M525 hydraul-ok.
1:a tabben redan gjord. Efter byte framaxel, till solid gängad, så drar jag sönder gängen med felaktig mutter... mutter, mutter! :-( Nu får jag leta ny axel igen!
Ramen skall bättras på i vinter. Kanske finns det bra lack under sprayen? Eller så blir det att måla om!
Och vxl.wirar ska inhandlas... Kedjor skall provas och passas in... Vad mera? Handtag kanske.