Hardtail, kolfiberram från Kina

Sudden19

Aktiv medlem
Tjenare! Är lite sugen på en HT i kolfiber från kina, men behöver strl XL.. har någon erfarenhet av en HT ram från Kina :)? Förslsg på märke/sida?

Tack på förhand,

Haha tack för alla svar.. får man inte virus av dessa länkar så får man anse sig som immun!

Får kika lite på Chinertown och se.

Någon som har erfarnhet från denna?

Inte just den men jag har den här:

Det finns några här på forumet som har hojjar från DIY.
Jag hade otur med att mitt paket försvann på vägen så leveranstiden var flera månader för mig. För andra har det dock gått bra.

Vad kan man säga om den då... ja den håller än. Ramen har alla mått på rätt plats men gaffeln som jag köpte har inte den bästa passformen vid dropoutsen men inte värre än att man kan leva med det.

Alla har ju rätt omoderna geometerier. Men är man som jag som inte har några som helst problem (och tillochmed gillar) med 69,5 graders gaffelvinkel så är det ju lungt.

Stalle

Ah okej, såg att riktiga Epic hade 67,5 grader, måste ju vara en ganska liten skillnad, eller? ?

Vilken leverantör har mer moderna? Den där ”spark-kopian” såg ju så rymdskeppig ut ?

Okej! Vad blir största skillnaden med vinkeln på gaffeln? Kanske är en dum fråga men.. ?

Flackare vinkel ger mer stabil styrning, framförallt i stök, och ger en förbättrat dämpning, för att framgaffeln blir enklare komprimerad på hinder. Både effekterna är klart märkbart vid 2 grader skillnad. Nackdelen är att cykeln blir lite mindre snabbstyrt i snabba, tajta kurvor.

67,5 grad utan sag är fortfarande brant, det blir kring 69 grad med sag.

Aha! Tusen tack för förklaringen :)

Har en scott spark fs som jag hojjar på, men skulle vilja ha en HT för lite snabbare grusväg/snällare stigar också..

Tillbaka
Topp