Hbtq+ och mtb
Trevligt med folk som har semester och korkar upp. Kunde inte gjort det bättre själv ?
Det är ju det absolut bästa med semestern. Att man kan dricka när man vill!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trevligt med folk som har semester och korkar upp. Kunde inte gjort det bättre själv ?
Jag tycker du är väldigt exkluderande nu när du inte tar hänsyn till att vi inte alla har semester.?Trevligt med folk som har semester och korkar upp. Kunde inte gjort det bättre själv ?
Precis, man utger sig söka likabehandling men förväntar sig någon form av särbehandling.Innan tråden startades tyckte jag att hela den här debatten var enkelriktad i många år. Att respekt och förståelse enbart skall få utkrävas av minoriteten. Ett sådant debattklimat, där någon grupp favoriseras och ges tolkningsföreträde för att de anses äga frågan är inget annat än destruktivt.
Det finns väl s.k "problematiska" delar av hur du uttrycker dig, och vissa hade säkert läxat upp dig direkt över det. Men det märks att du är välmenande och respektfull, och är man det kommer resten rätt lätt.Vi har på mitt jobb en person som inte identifierar sig som nåt kön eller så. Mer ”den / det”.
Personen i fråga är biologiskt en kvinna (dvs den fysiska delen). Jag har vuxit upp på en bilverkstad (dock med en bra med kvinnlig VD) och har hört mer eller mindre allt man kan kalla personer/grupper/etc. Men trots detta så accepterar jag att denna person vill bli kallad nåt annat än ”hon/henne”. Men jag anser och tycker att hon är en hon. Men det håller jag för mig själv.
Och jag hoppas personen ifråga acceptera att jag troligen kommer säga fel ibland. Det är inte illa menat.
Kan du snälla beskriva vad för särbehandling du menar?Precis, man utger sig söka likabehandling men förväntar sig någon form av särbehandling.
Detta stör mig. Avsett minoritet.
Samma sak med religioner med mera.
OT: Jag anser alla som är troende aovsett religion är mentalt handikappade.
Troende individer som försöker packa på en deras religion är fan mer irriterande än attack helikoptrar som slänger ur sig de är just den sekunden efter du träffat dem.
Japp. Dock hade jag troligen läxat upp tillbaka och vi hade troligen slutat i en överenskommelse att vi vill varandra väl och sen levt våra liv glada (så glad man pallar vara) resten av våra liv ??Det finns väl s.k "problematiska" delar av hur du uttrycker dig, och vissa hade säkert läxat upp dig direkt över det. Men det märks att du är välmenande och respektfull, och är man det kommer resten rätt lätt.
Absolut.Kan du snälla beskriva vad för särbehandling du menar?
Du menar ditt inlägg, där du slängde dig med skällsorden som vi alla försöker få bort från vardagen? Har du ens läst tråden?Kul att mitt inlägg klassades som hets mot folkgrupp. Det visar väldigt mycket på hur det särbehandlas i frågan. Jag har aldrig brytt mig vad folk är. Inskränkta människor finns i alla grupper.
Där jag förklarade att jag inte bryr mig om vem/vad du är. Utan dömer folk för vad dom gör?Du menar ditt inlägg, där du slängde dig med skällsorden som vi alla försöker få bort från vardagen? Har du ens läst tråden?
Jag använde hans inlägg som grund. Hbtq och annat skit ska man hålla för sig själv så blir man inkluderad tydligen. Att det flög över huvudet på vissa vissar ju att folk inte är vana att bli behandlade på samma sätt som dom behandlar andra.Vad menar du är "skit" som ska hållas för sig själv?
Har detta hänt alltså? Låter ju helt galetHur är det med frugan?
-jo bob hade både målat staketet och lagat mat.
Bob?! Är du .....??
Så fort kan det gå när man försöker vara social.
Att be folk att hålla käften är att trycka in dom i garderoben igen. Allt funkar i cis samhället om dom andra är tysta.
Varje gång någon blir positivt särbehandlad blir någon annan negativt särbehandlad.Givetvis är positiv särbehandling bra. Min sambo är ca 20cm kortare än mig. Givetvis använder hon trappstegen om jag klarar mig med en pall. Och jag väntar på min tur, vid behov(Observera ordet behov, det är viktigt).
Ett av de roligaste påståendena jag någonsin hört, "Det är enklare att hänga med högerfolk(I just detta sammanhanget, syftades det på rasister), dom pratar inte politik hela tiden". Det är roligt i så många lager, men att tro att mellanmänsklig kommunikation enbart är tal, är fan beyond social inkompetens.
Blev det lite för många igår kväll?Jag använde hans inlägg som grund. Hbtq och annat skit ska man hålla för sig själv så blir man inkluderad tydligen. Att det flög över huvudet på vissa vissar ju att folk inte är vana att bli behandlade på samma sätt som dom behandlar andra.
Anekdot-varning:Har detta hänt alltså? Låter ju helt galetDet flesta jag stött på har bara sagt typ "ah ok hur är det med honom då?"
man vill som minoritet i latent underläge gärna även slippa positiva kommentarer. det gäller i ganska stor utsträckning för kvinnor i mansdominerade miljöer.Man kan begära att slippa nedsättande kommentarer. Hur mycket mer man kan kräva att reglera andras tankar, språk och beteende är mer oklart för mig
I många fall handlar det ju inte ens om gruppen i fråga, om det är sexism eller homo- eller transfobi, utan att det används bara som ett sätt att understryka sin egen maskulinitet.Tycker tyvärr att mycket i tråden visar på varför folk upplever det som problematiskt. Tycker att de som jämför med veganer och politiska åsikter har en poäng. Det är ganska vanligt att folk uttrycker sig respektlöst/nedsättande mot grupper de tror inte finns representerade i gänget de just nu befinner sig i..
Nä, personen efterfrågar en queer-vänlig grupp eller förening. Vilket fått en del av oss att undra vilka grupper eller föreningar som är queer-ovänliga....men nu efterfrågar personen en hbtq+ Grupp/förening.
Here we go again. Alla cykelgrupper är queer-vänliga. Ingen cykelgrupp har mig veterligen annonserat att queers inte är välkomna!Ursprungliga frågan om folk har glömt den:
Någon som känner till queer-vänliga cykelgrupper/föreningar?
Och om personen bara ville gå med i vilken cykelgrupp som helst så hade personen gjort det, men nu efterfrågar personen en hbtq+ Grupp/förening.
Jo. Jag bjöd in till vår förening. Vi jobbar efter RFs policy ”Trygg idrott”. Nu tror jag det blir långt att åka, men jag gissar att det bör finnas föreningar på närmare håll som också har koll på detta. Jag gissar att denna faktiska lösning på problemet försvann i grälsjukan (fick iofs en slentrian-like från TS).Ursprungliga frågan om folk har glömt den:
Någon som känner till queer-vänliga cykelgrupper/föreningar?
Och om personen bara ville gå med i vilken cykelgrupp som helst så hade personen gjort det, men nu efterfrågar personen en hbtq+ Grupp/förening.
Tror du missade att nämna vilken förening det var?Jo. Jag bjöd in till vår förening. Vi jobbar efter RFs policy ”Trygg idrott”. Nu tror jag det blir långt att åka, men jag gissar att det bör finnas föreningar på närmare håll som också har koll på detta. Jag gissar att denna faktiska lösning på problemet försvann i grälsjukan (fick iofs en slentrian-like från TS).
Jag drar ett PM!Tror du missade att nämna vilken förening det var?
Tyckte det du skrev lät väldigt vettigt, att ni arbetar aktivt med att säkerställa att människor ska känna sig välkomna i din cykelklubb.Ok! Så fast att jag säger att ALLA är välkomna i vår vanliga svenne-banan-cykelklubb, och att vi har funktioner för att säkerställa detta, så duger det inte riktigt ändå? Vi är inte vad som efterfrågas. Your loss!
Syftade mer på personen ovan di ;)Ok! Så fast att jag säger att ALLA är välkomna i vår vanliga svenne-banan-cykelklubb, och att vi har funktioner för att säkerställa detta, så duger det inte riktigt ändå? Vi är inte vad som efterfrågas. Your loss!
Just sådana här kommentarer (".... och annat skit") är väldigt sårande och det är extremt viktigt att alla vi som inte tycker att det är "skit" säger ifrån. Att vi visar civilkurage och visar vilket inkluderande, positivt och härligt samhälle vi eftersträvar. Många gånger upplever jag att de som är negativa, fientliga och exkluderande verkar ha ett behov av att skrika ut sitt missnöje. Vad får vi för samhälle om det är de rösterna som hörs mest och inte ifrågasätts? Så länge som det kommer fler kommentarer i negativ riktning än i positiv (om ens någon i positiv) så kommer vi längre och längre ifrån varandra.Jag använde hans inlägg som grund. Hbtq och annat skit ska man hålla för sig själv så blir man inkluderad tydligen. Att det flög över huvudet på vissa vissar ju att folk inte är vana att bli behandlade på samma sätt som dom behandlar andra.
Ber om ursäkt redan nu för vad som kommer här näst och som troligen kommer kränka jättemånga lättkränkta personer.
När jag är ute och cyklar och träffar på andra cyklister i skogen har jag aldrig en tanke på vad de har för läggning eller ens en tanke på att prata om en sådan sak. Vad fasen spelar det för roll? Känns som det är någon grej med just hbtq+ personer att alltid behöva uttrycka detta oavsett situation.
Jag menar, vissa skriver fan det i sitt cv.
Inte fan skickar jag in ett cv där det står understruket jag är hetero.
Är det för att man kanske inte har meriterna men hoppas komma in enbart för det är modern med kvotering på företag?
Vad är grejen? Förväntar man sig en klapp på axel och ett ”vad roligt för dig” eller liknande?
Jag skiter väl ”utsäkta min svenska” väl blanka fan i vad någon annan har för läggning eller hur de ser ut så. Speciellt när jag är ute och cyklar.
Aldrig sett en förening eller liknande skriva ”vi ser gärna att mörkhyade personer kommer och cyklar med oss” eller liknande trams.
Men det ska alltså behövas för att attack helikoptrar och hbtq+ personer ska känna sig välkomna.
Låt mig göra det enklare.Ber om ursäkt redan nu för vad som kommer här näst och som troligen kommer kränka jättemånga lättkränkta personer.
När jag är ute och cyklar och träffar på andra cyklister i skogen har jag aldrig en tanke på vad de har för läggning eller ens en tanke på att prata om en sådan sak. Vad fasen spelar det för roll? Känns som det är någon grej med just hbtq+ personer att alltid behöva uttrycka detta oavsett situation.
Jag menar, vissa skriver fan det i sitt cv.
Inte fan skickar jag in ett cv där det står understruket jag är hetero.
Är det för att man kanske inte har meriterna men hoppas komma in enbart för det är modern med kvotering på företag?
Vad är grejen? Förväntar man sig en klapp på axel och ett ”vad roligt för dig” eller liknande?
Jag skiter väl ”utsäkta min svenska” väl blanka fan i vad någon annan har för läggning eller hur de ser ut så. Speciellt när jag är ute och cyklar.
Aldrig sett en förening eller liknande skriva ”vi ser gärna att mörkhyade personer kommer och cyklar med oss” eller liknande trams.
Men det ska alltså behövas för att attack helikoptrar och hbtq+ personer ska känna sig välkomna.
Om det antyddes att gubbar är diskriminerade och inte välkomna i andra grupper, ja.Om någon startade en tråd och där man efterfrågade cykelgrupper för gubbar, tror ni att man då hade raljerat i fem sidor om dess existensberättigande?
Jag cyklar hellre själv då gubbe med barn inte alltid är så välkomna. Finns inget som täcker det i RF:s likabehandlings plan som klubbarna måste följa.Om det antyddes att gubbar är diskriminerade och inte välkomna i andra grupper, ja.
En relevant skillnad är att gubbstatus syns på utsidan. Sexuell läggning är inte något som syns, om man inte har ett stort behov av att visa det för andra. Trans är lite knepigare förstås.
Du verkar väldigt lättkränkt. Det är lite kulJag cyklar hellre själv då gubbe med barn inte alltid är så välkomna. Finns inget som täcker det i RF:s likabehandlings plan som klubbarna måste följa.