Hjälp däck

Hjälp däck
Vad har du för cykel? AM? HT?Vilket underlag kommer du cykla på mest? Budget? Åkstil? Många faktorer man bör känna till för att kunna ge vettiga förslag.

Hjälp däck
Hazaboss sa:
Som jag skrev nyss schwalbe rapid Rob ska använda exakt samma däck men tjockare o vet inte dimensionerna

2.25 verkar vara bredaste versionen av Rapid Rob: http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/rapid-rob.html

Som Eveningstar tipsade om har du Racing Ralph med liknande egenskaper som går att få lite bredare.

Generellt när du letar däck så är siffrorna bakom "x" bredden i tum, och nuffret framför "-" bredd i mm.

Hjälp däck
Hazaboss sa:
Som jag skrev nyss schwalbe rapid Rob ska använda exakt samma däck men tjockare o vet inte dimensionerna
Ber om ursäkt, missförstod dina avsikter. Rapid Rob satt orginalmonterade på min cykel. Kan förstå om du uppskattar mönstret på dem men de var jämförelsevis tunga(pga att de ej är vikbara) och våtgreppet imponerade inte så för mig åkte de av efter två veckor... Mönstret är dock som sagt bra och som tidigare nämnts så är det exakt samma som på Racing ralph som dock på alla sätt är ett mycket bättre däck,speciellt evolution line"versionen , bättre och följsammare stomme,bättre rull och bättre grepp, men dyrare då. 2,35 an är inte mycket fetare än 2,25an men helt klart är volymen märkbart större. 2,35an finns såvitt jag vet endast i den dyrare evolution line och har dessutom snakeskin och är tubeless easy. Hur som helst värda varenda krona extra de kostar jämfört med Rapid Rob enligt mitt tycke.

Tillbaka
Topp