Hjälp mig värdera en nishiki

7 år gör mycket på värdet på en cykel. Som tur är var nypriset lågt i ditt fall och begagnatpriset kommer plana ut någonstans. En fungerande cykel är oftast värd 1000-1500:- oavsett vad den kostade som ny.

Så 1000-1500:- är rimligt.

Combinatorics skrev:
-------------------------------------------------------
> Nishiki Compact Race hybrid
> 7 år gammal i bra skick.
>
> Nypris idag ca 6000.
>
> //mvh Martin

Jag tror tyvärr som ovan att 1000-1500kr är vad du kan förvänta dig. Sen kan man alltid prova att sätta ett lite högre pris.

Stänkskärm bak kanske är lämpligt på en pendlingscykel? Sen kan jag tycka att 4000 indikerar en viss fräckhet vilket gör att jag inte skulle sätta någon större slant på att säljaren faktiskt har ett bud på 2000. Kan mkt väl vara ett spel.

Dock undrar jag om 2000 kronor verkligen är rätt bud. Om säljaren redan har en köpare på 2000 kronor så får denna sannolikt köpa cykeln om du lägger samma bud (men senare). Och om någon köpare inte finns riskerar du att betala onödigt mkt. Så, om 2000 kronor är max vad du vill betala, lägg ett bud en bit under. Om du tycker den är värd mer än 2000 kronor, lägg på någon hundralapp.

Skulle säg max 1500.

Tycker man ser hur nedslitna fälgsidorna är, ser ut som att de buktar in, men kanske en synvilla.

Lycka till!

/Magnus

Om du är en köpare och verkligen vill ha den så bjud då 2100kr med tillägget att du ska "besikta" den innan köpet. Är den ok är det väl bara att betala, om inte kan man ju alltid pruta. T.ex. Om sadeln inte är ok eller något annat. Och glöm inta att fråga när kommer du och hämtar den. Nu eller omedelbart? Snabba affärer brukar uppskattas.

Tillbaka
Topp