NickPick sa:
Nav,
nav,
fälgar,
ekrar,
nipplar,
bromsskivor,
bromsbultar,
ventiler.
I sin helhet:
Närbild av dekalerna, ser bra ut tycker jag:
Och bara så att ingen tror att jag har slarvat med ekringen... Ventilhål mot loggan på navet, och ventilhålet i bredaste öppningen (nere vid golvet på första bilden).
Reflektioner av bygget:
* Straightpull is the shit! Enklare att ekra upp då man vet precis vilken eker som ska till vilket hål. Gick superlätt att hålla emot aero-ekrarna med ett billigt verktyg jag köpte, men det hade troligen fungerat lika bra att hålla emot för hand. Ekrarna ligger inte an mot varandra som på ett vanligt hjul utan de löper fritt rakt från navet ut till fälgen.
* Nextie - till skillnad från andra kinatillverkare - anger faktiskt ganska rätt ERD på sin hemsida (angivet 592 och jag körde efter 594).
* Med rätt ekernyckel så går det bra att bygga även med aluminiumnipplar utan att man drar sönder dem.
* Ekertensiometer är ett måste för att veta hur hårt man vågar spänna. Utan den hade jag bara dragit hälften så hårt.
* Min specialare att beställa fälgar utan nippelhål var helt rätt. Inga problem alls under bygget.
* DT sätter dekalerna på sina nav åt fel håll! Andra uppsättningen jag köper där riktningen på framnavets dekal skiljer sig från baknavets dekal...
* Nexite tänkte inte på att om man beställer två asymmetriska fälgar så bygger man troligen ett framhjul och ett bakhjul. Då ska även dekalerna sättas på olika håll eftersom man sätter asymmetrin olika fram och bak. Nu är mina dekaler väldigt nedtonade så nu gör det inte så mycket, men om jag hade valt t.ex. vita dekaler hade det stört enormt.