Cannondale jekyl 1000 sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Någon vänlig själ som orkar räkna på ekerlängden åt mej?
32 håls. Lefty73 framnav. Tune kong baknav. CX ray ekrar.
Kan detta stämma?
Vad är din tanke med att ändra värdena från naven och stoppa in uppgifter där du dragit av 10mm på bägge sidor både fram och bak?
För att kalkylatorn skall fungera enligt design så måste du ju mata in rätt värden annars blir det fel resultat, så om det inte finns någon medveten manipulation av värdena så skulle jag säga Nej alla ekrar blir för korta.
Om det är ett sätt att kompensera för offset i fälgens ekerhål så är jag inte mannen att säga om denna kalkylator funkar med din ändring men förmodligen inte och det baserar jag på matematik som säger att om du ändrar måtten i navet för att kompensera för avvikelser i fälgen så blir det tokigt.
Du har matat in ett ERD som bör vara mätt i botten på fãlgbanan. Enligt bilden sitter inte ekern där ERD är mätt utan längre bort från navet sen har du av någon anledning minskat flänsavståndet i kalkylator och om du ritar upp detta och applicerar pythagoras sats så kommer du se att du har gjort ekern kortare istället för längre som borde vara det önskade resultatet. Jag skulle vänta till Håkan, Sixten eller någon annan kan skicka dig till en kalkylator som funkar i ditt fall har kommenterat eller så lever du med den extra vecka det tar om du mäter in ekrarna när du fått hem fälgarna.[/quotea
Mäter man ERD i fälgbotten? Stämmer det så går det ju omöjligt att räkna ut ekerlängden för dessa fälgar.