Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir det två kors då istället för tre? Vad är fördel/nackdel?
Det funkar, men eftersom flätningen hjälper till att hålla ekrarna spända vid kraftig belastning ger oflätade ekrar en liten aning högre risk för materialutmattning och lossnade ekernipplar.Testade att ekra upp utan flätning. Känns knasigt. Funkar detta verkligen?
oflätade ekrar underlättar arbetet både att bygga hjulet och slutjustera det.Vad är vitsen med att inte dra ekrarna under/över varandra?
Nej, den är starkareReducerad vs oreducerad eker? Om jag förstått rätt så är oreducerad styvare, men i långa loppet svagare?
Ja, när det gäller ekerbrott pga utmattningDvs större risk för ekerbrott?
JaBorde man fråga om att bygga med ex. DT competition (2.0-1.8.2.0) istället för champion?
Verkar vara en funktion många billigare riktställ inte inkluderar.Radon är stabilt men går ej att centrera..
Helt rätt med mätare.Jag är färsk på hjul och relativt ekerspänning kan jag nog fixa hyffsat, men föredrar en billig mätare för den absoluta nivån.
Man kan köpa till en plåtbit för 300 för att centrera men funkar bara på en bredd. I övrigt funkar det braVerkar vara en funktion många billigare riktställ inte inkluderar.
Varför inte kontrollera centreringen genom att vända på hjulet i riktstället?Verkar vara en funktion många billigare riktställ inte inkluderar.
Kan man kanke vad vet jag. Jag har aldrig byggt ett hjul innan. Men känns spontant som att det inte är svårt att lägga till en skala.Varför inte kontrollera centreringen genom att vända på hjulet i riktstället?
Jag har en fin man cave. Jag har . Där bygger jag 3d skrivare, rc crawler bilar och till vintern Mtb fälgar :) Många meter med bänkskivor där.Rätt gött att kunna vara inne på civiliserad yta och bygga. Ergonomi är ju också trevlig. Ang att ha ett rikställ alltså.
I sidled är det enkelt att rikta upp det till mindre än 1mm, men i höjdled är det svårare, tycker jag iaf.Köpte ett par kinahjul till mitt minivelobygge. De vobblar en aning, ena i sida och andra i diameter, ca 1 mm, justera eller leva med det?
Vänd upp och ner på cykeln bara.Blir nog att försöka rikta ena hjulet, nån som har tips på ett cheapo riktställ?
Blev ett riktställ iallafall, kan vara nyttigt längre fram.Vänd upp och ner på cykeln bara.
Det är ju bra att ha om du ska bygga egna hjul, men annars går det i detta fall lika bra att rikta i ramen.Blev ett riktställ iallafall, kan vara nyttigt längre fram.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 1 261,44kr 28% Off | Professional Bicycle Wheel Truing Stand With Dial Indicator Gauge Set Adjustment Rims MTB Road Bike Wheel Repair Tools 2021Blir nog att försöka rikta ena hjulet, nån som har tips på ett cheapo riktställ?
har du en sån?Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! 1 261,44kr 28% Off | Professional Bicycle Wheel Truing Stand With Dial Indicator Gauge Set Adjustment Rims MTB Road Bike Wheel Repair Tools 2021
![]()
Professional Bicycle Wheel Truing Stand With Dial Indicator Gauge Set Adjustment Rims MTB Road Bike Wheel Repair Tools 2021 - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Edit, inte sammaJust found this amazing item on AliExpress. Check it out! 1 261,44kr 28% Off | Professional Bicycle Wheel Truing Stand With Dial Indicator Gauge Set Adjustment Rims MTB Road Bike Wheel Repair Tools 2021
![]()
Professional Bicycle Wheel Truing Stand With Dial Indicator Gauge Set Adjustment Rims MTB Road Bike Wheel Repair Tools 2021 - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Buntband och cykeln upp och ner om du inte har mekställ.Blir nog att försöka rikta ena hjulet, nån som har tips på ett cheapo riktställ?
Yepphar du en sån?
Om du skriver här vad det är för Nav och fälgar så kommer säkert någon ta fram värden på dom till en kalkylator.Ska köpa ekrar, har fälg och nav.
Tänkte köpa ekrar lokalt och få hjälp med längden.
någon rekommendation på butik i sthlm för detta?
Så bara att ta ut en till då?Mät eker. Som inte är bruten. Du lär väl se om kassetten måste av.