Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det sunda förnuftet säger att jag bör kopiera det receptet fast jag vill annorlunda innerligt.Jag kör 200/180 med E4 tech 3 och är svinnöjd med det för stigcykling.
är x2 mycket klenare än 2-kolvs xt eller mt4? kör nu e4 203/203 men tänker mig att 160 kan duga för typ downcoutry åtminstonde
bite och modulation är väl motsatser. men får iallafall för mig att skivstorlek gör större skillnad än 2 eller 4-kolvsok, och det är ju ändå rätt många hojar som kommer med mt-trail setupen.Jämfört med xt/slx har de inget bite alls. Vissa kallar det modulation, beror väl på vad man gillar.
Mt4 har jag inte provat.
bite och modulation är väl motsatser.
E4 med 180/185-skiva fram och X2 med 160 bak, är det en bra idé eller asdum?
kanske handlar mer om att det är otroligt ovanligt att cyklar speccas med hope bromsar, enl. enduro magazine (https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/) så har både e4 och v4 högre bromsmoment än sram. och de tycker jag man ser rätt många snabba åkare på. om man (som jag) tycker att saint/zee är för bitiga men sram e för fjösiga så passar de väl. men sen är det ju som sagt skillnad på resultat i labb, och att jag anekdotiskt jämför prestandan för oluftade bromsar gäller kanske inte för en rejser som bara kör på nyluftade bromsar.Ingen jag känner som kör snabbt kör med Hope-bromsar.
Ytterst anekdotiskt och man behöver inte ha som mål att köra snabbt, men iaf. Min bild av det hela är att Hope-bromsar köper man för att det ser snyggt ut, eller nåt.
Sen är det ju skillnad på modulation (bra) och "dom jävlarna tar inte hur hårt jag än trycker och jag måste därför släpbromsa betydligt tidigare än bromsa med annan setup". (Även känt som "döden för underarmer i bikepark".)
håller inte riktigt med... kör samma på min dh och kombon med såpass bitiga bromsar med hantag som gärna tar in luft är... otförutsägbara. tror det är väldigt sällan jag faktiskt behöver den bromskraftenOm man skiter i viktstraff finns det ju inget negativt med kraftfulla bromsar.
Du kanske inte väger 100kg :)håller inte riktigt med... kör samma på min dh och kombon med såpass bitiga bromsar med hantag som gärna tar in luft är... otförutsägbara. tror det är väldigt sällan jag faktiskt behöver den bromskraften
Det trista är att Hope är så bra på allt annat, hade de bara haft kraft så. Reservdelar till precis allt, bra och enkel justering, lätta att lufta (visst, lite segt med dot men inget problem egentligen), snygga och med bra möjlighet att montera reglage till växel/dropper och färgmatchning om man nu gillar sånt.