huggorm!

huggorm!
afe skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag förstått det rätt är huggormsbett
> ungefär lika farliga som getingstick för de
> flesta, d.v.s. inte alls om man inte är
> överkänslig - är man det kan man dock dö av
> båda.

Det är inte helt sant. Svensk huggorm (vipera berus) har ett mycket potent gift men det är väldigt ovanligt att man får i sig spec mycket vid ett bett. En bekant blev dock sängliggande på sjukhus i några timmar närmast medvetslös efter fått i sig en rejäl dos - ingen allergireaktion (eller allergi mot huggormsgift).

På sjukhuset ville man inte tro på att det var gift från svensk huggorm som orsakat det då dom aldrig sett en så kraftig reaktion utan allergier tidigare.

huggorm!
bjorre skrev:
> Pebben: Jag hoppas du gör ett par schyssta boots av ormskinnet efter utbildningen?

Jag är en vuxen man och då räcker det inte med en liten huggis för det. Men till lille Per räcker det säker till en väst;7)

Per skrev
> Bjorre, du får inte skämta med Pebben, då skickar han långa PM med löjlig text...

Nä lille Per, han får driva med mig hur mycket han vill. Det är bara du, Per, som inte får vara med. Du är för liten för sådant. Detta är för vuxna. Så somna du om.

Och nej det PM:et är inte löjlig. Men det förstår uppenbart inte du, lille Per. Men du är troligen läskunnig och det är jag tacksam för. Jag skrev ju följande avslutningsvis i det PM:et.

"Och har du inget vettigt att svar. Ja gör då inte det är du snäll."

Och nä du har inget vettigt att svara. Du försöker bara förlöjliga mig. Vilket du kapitalt misslyckas med. Så än en gång lille Per, lägg ner. Du sabbar bara en trevlig tråd till och det till ingen nytta. Men du kanske tycker att det är helt ok att sabba trådar till höger och vänster. Du kanske inte får tillräckligt med uppmärksamhet i det riktiga världen, den utanför cybervärlden.
Men vi andra som har ett riktigt liv också kanske inte är intresserade av dina intetsägande inlägg.

Nu får vi se vad det kommer för briljant svar på detta då;7) Och tyvärr är tråden körd, som vanligt när sådan som Per sätter i gång och ska göra sig lustiga.

huggorm!
Pebben,

jag låter dig så gärna fortsätta förlöjliga dig själv. Jag skall även hjälpa dig lite på traven och klistrar in ditt PM till mig:
-------

En stilla undran.
Från: Pebben
Till: Atlas
Datum: 2011-07-11 17:19

Nu Atlas måste jag fråga vad det är som är så fantastiskt fel med mitt svar på inlägget innan. Att denna typ av spray i princip är helt verkningslösa är inget nytt för tex Polisen mm. Det ser du ju tydligt på filmen.

Tror du att min fd kollega, som fö inte är med på detta klipp, skulle skjutit om hans spray fungerade. Nej självklart inte.
Vad har du för syn på Polis, militär mm. Ja, jag bara undrar?
Men för mig är det helt uppenbart att den är långt från verkligheten, riktig långt.

Jag kan bara uppfatta dig som helt okunnig och fantastiskt oseriös när du skriver den typen av inlägg, om att jag skulle vara än det ena och än det andra, för du kommer ingenvart med dom och det vet du. Så läggner den där typen av inlägg, tycker jag.
För mig framstår du då bara som en djävligt inkompetent sopa.
Ja precis, en riktig jävla sopa. Men jag har svårt att tro att du är det, en sopa. Du är troligen bara okunnig. Så lägg ner denna typ av inlägg och försök hålla dig till tråden. Det skulle alla, du och tråden, tjäna så mycket mer på. Men du kanske inte har något av värde att tillföra. Och kan man inte tillföra något av värde, ja då behöver man inte skriva något över huvudtaget, anser jag. Men visst får du skriva. Du får skriva hur mycket du vill som är helt innehållslöst mm. Det kan jag inte förhindra dig från att göra. Men det tillför inget, som jag ser det. Inte ett jävla skit, tillför det.

Och har du inget vettigt att svar. Ja gör då inte det är du snäll.
Men om du har något vettigt att skriva, vilket jag inte alls betvivlar. Då så ser jag fram emot det.

huggorm!
Atlas skrev:
> Pebben,
>
> jag låter dig så gärna fortsätta förlöjliga dig själv. Jag skall även hjälpa dig lite på
> traven och klistrar in ditt PM till mig:

Gässssssssp. Mmmmmmm vad det något som var av intresse. Nä som vanligt inte.

Men Per lille. Detta är ju så fantastiskt ur bota löjligt så det finns inte. Men det återspeglar väl kanske hela din person, löjlig.

huggorm!
Graj skrev:
> Är det verkligen okej att publicera någon annans
> PM sådär?

Det är ju knappast som att det uppnår verkshöjd. "Gässssssssp. Mmmmmmm vad det något som var av intresse. Nä som vanligt inte.", som författaren själv beskriver sitt alster.

huggorm!
ÅL skrev:
> Det här kan bli en bra tråd...
>
>
>
> Bifogar debatten om K*I*K*A*R*E på Utsidan, i
> väntan på att huggormstråden ska bli episk
>
>
> http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?threadi
> d=40899
Jag gillar kommentaren "Släpp upp "Caps Lock" är du snäll. Ditt tangentbord kommer att bli lomhört annars.."

Huggormar är otäcka varelser. 2 gånger i år har jag haft ormvarning i tält. Vill inte sova med dem.

Edit: @ÅL Tack för en rolig lunchläsning. Riktig happy klass på tråden.

Senast ändrad:
huggorm!
Fikasvettot skrev:
> Graj skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det verkligen okej att publicera någon
> annans
> > PM sådär?
>
>
> Det är ju knappast som att det uppnår
> verkshöjd. "Gässssssssp. Mmmmmmm vad det något
> som var av intresse. Nä som vanligt inte.", som
> författaren själv beskriver sitt alster.

Men Lundell lyckades ju faktiskt vinna mot DN i slutändan. Och ärligt talat höll väll inte det brevet heller någon verkshöjd att tala om?

Senast ändrad:
huggorm!
Fikasvettot skrev:
> Graj skrev:
> -----
> > Är det verkligen okej att publicera någon annans PM sådär?
>
>
> Det är ju knappast som att det uppnår verkshöjd. "Gässssssssp. Mmmmmmm vad det något
> som var av intresse. Nä som vanligt inte.", som författaren själv beskriver sitt alster.

Svettot, vi får ta och prata om detta under KAK turen. Jag tror inte riktigt att du har den läsförståelsen som krävs ibland.

Vems alster skrev jag om? mitt? Nä det gjorde jag inte surru. Jag skrev ett svar på lille Pers intellektuelle inlägg.

Men du är ju vuxen och förstår detta. Men vill vara där och pilla lite ibland. Ja där också.

underscore skrev:
> Graj skrev:
> -----
> > Är det verkligen okej att publicera någon
> annans
> > PM sådär?
>
> Fast det var ju Atlas PM.

Nej det där är mitt PM till Per.

ÅL skrev:
> Det här kan bli en bra tråd...

Nja kanske inte bra på det sättet. Men jag har nu fixat en stor skål med Jordgubbar och vispgrädde. En panna kaffe till det. Så kanske det kan bli en bra tråd av detta ändå ;7)

Och jag ser fram mot när Per tar fram storsläggan och skriver dom där riktigt djupa och välformulerade inläggen typ detta.

"Pebben, du är helt jävla rubbad. Knapsu, kaputt, skadad."

Det är nog Nobelpris klass på detta alster eller vad säger du Per ;/)

Senast ändrad:
huggorm!
Graj skrev:
> Är det verkligen okej att publicera någon annans PM sådär?

Nu kan jag bara inte låta bli. Ni får ha överinseende med detta.

Ja Graj, det kan man fråga sig. Men hur ska Per annars göra för att få ett inlägg som har lite mer substans? Saxa är nog ett av det säkraste sätten, tror jag.

Och det är ju som vanligt ingen ide att skriva att det är med glimten i ögat. Men jag gör det ändå. Med glimten i ögat.

huggorm!
Pebben skrev:
> Och det är ju som vanligt ingen ide att skriva
> att det är med glimten i ögat. Men jag gör det
> ändå. Med glimten i ögat.

It's all in the eye of the beholder.

huggorm!
Pebben skrev:
> Jag tror inte riktigt att du har den
> läsförståelsen som krävs ibland.

Läsförståelsen är det inga problem med. "Pebben-förståelsen" är däremot inte lika lätt.
Jag skulle vilja se "repetera"-delen av en ordergivning av dig. Jag ser framför mig en skock med folk som inte riktigt vet vad de skall göra. :D

huggorm!
Fikasvettot skrev:
> Pebben skrev:

> > Jag tror inte riktigt att du har den läsförståelsen som krävs ibland.

> Läsförståelsen är det inga problem med. "Pebben-förståelsen" är däremot inte lika
> lätt. Jag skulle vilja se "repetera"-delen av en ordergivning av dig. Jag ser framför mig en
> skock med folk som inte riktigt vet vad de skall göra. :D

Det är ingen risk att dom står där som fån. Detta då mina medarbetare är välutbildade, har en god intellektuell rörlighet och att dom är inte studieklena. Dom, mina medarbetare, dom förtår nämligen vad man ger dom för order. Visst ställs det frågor. Men jag kan aldrig påminna mig om att dom är dumman ,nej snarare utvecklande.

Nu är mina Jordgubbar slut och kaffet också. Så ja nu får ni klara er utan mig ett tag.
Men det Ska nog gå bra. S.F.R.V ;7)

Senast ändrad:
huggorm!
Jaha, då ristar jag in en pinne på min lilla lista över trådar som Pebben har tagit över med jobbsnack under min semester. Hur många fler kan det bli? Spänningen är olidlig.

huggorm!
Pebben skrev:
> Och nä du har inget vettigt att svara. Du
> försöker bara förlöjliga mig. Vilket du
> kapitalt misslyckas med.

Ja de kanske han gör men det lyckas du själv desto bättre med.

Stalle

huggorm!
fredrikw skrev:
> Jaha, då ristar jag in en pinne på min lilla lista över trådar som Pebben har tagit över med
> jobbsnack under min semester. Hur många fler kan det bli? Spänningen är olidlig.

Fredrik. Nu är det väl ändå så att det inte är jag som för det på tal precis. Det kan jag omöjligt lastas för. Att vissa finner det så intressant att föra mitt jobb eller mig på tal ideligen. För det kan jag inte rå över, tyvärr. Om jag rådde över det så skulle inte T.ex Pers första inlägg som tyvärr tramsade sönder en fö intressant tråd överhuvudtaget förekomma i detta forum.
"I sådana här lägen skall ni alltid fråga er: Vad skulle Pebben gjort?"

Och sen när är det förbjudet att svara på frågor eller tönt kommentarer som den ovan från Per?
Nej ni får nog städa upp framför era små 08-dörrar först.

Så kom inte tramsande om att jag skulle dra upp än det ena eller än det andra.

huggorm!
min statistik tar dessvärre inte hänsyn till vem som började, vara vem som fortsatte. om du inte vill prata om ditt jobb är det väl bara att inte göra det?

huggorm!
Pebben skrev:

> Svettot, vi får ta och prata om detta under KAK
> turen
.

Men för bövelen. Ska årets bästa cykeltur nu besudlas av en beväpnad MÖP!!

Pebben - patron ur, tack!

huggorm!
Rippa skrev:
> Pebben skrev:
> > Svettot, vi får ta och prata om detta under KAK turen.
>
>
> Men för bövelen. Ska årets bästa cykeltur nu besudlas av en beväpnad MÖP!!

Å nej inte en MÖP, som dessutom är beväpnad. Nej, men då ska det bara stris om "lumpen" och sånt. Hur hårda befälen var mm och dessutom vifta med vapen. Å nej, sånt orkar jag bara inte med på min fritid. Jag har ju några fd kollegor som det var lite "MÖP" varning på. Köpte egna Glocka mm. mm.
Tack för varningen och jag får nog tänka över om jag vill fika med MÖP:ar. Det ser mörkt ut detta.

> Pebben - patron ur, tack!

En sak ska vi vara väldigt klara över Rippa. Du kommer aldrig att komma i den positionen att du kan ge mig en order, aldrig, tro mig. Du förstår. Vissa gör vad dom kan. "Vi" däremot, vi gör vad vi vill. Men nu bad du ju så snällt, så jag skall ta och överväga det i allafall.

Så om jag mot förmodan dyker upp så ska jag kommendera "Patron ur!" på MÖP:en, jag lovar.

Och till de som mot förmodan skulle fått för sig att jag är en MÖP så är svaret Icke. Jag är en CIP, bara så ni vet.

huggorm!
Pebben skrev:
> Rippa skrev:
> -----
> > Pebben skrev:
> >
>
> > > Svettot, vi får ta och prata om detta under
> KAK turen.
> >
> >
> > Men för bövelen. Ska årets bästa cykeltur nu
> besudlas av en beväpnad MÖP!!
>
> Å nej inte en MÖP, som dessutom är beväpnad.
> Nej, men då ska det bara stris om "lumpen" och
> sånt. Hur hårda befälen var mm och dessutom
> vifta med vapen. Å nej, sånt orkar jag bara inte
> med på min fritid. Jag har ju några fd kollegor
> som det var lite "MÖP" varning på. Köpte egna
> Glocka mm. mm.
> Tack för varningen och jag får nog tänka över
> om jag vill fika med MÖP:ar. Det ser mörkt ut
> detta.
>
> > Pebben - patron ur, tack!
>
> En sak ska vi vara väldigt klara över Rippa. Du
> kommer aldrig att komma i den positionen att du
> kan ge mig en order, aldrig, tro mig. Du
> förstår. Vissa gör vad dom kan. "Vi" däremot,
> vi gör vad vi vill. Men nu bad du ju så snällt,
> så jag skall ta och överväga det i allafall.
>
> Så om jag mot förmodan dyker upp så ska jag
> kommendera "Patron ur!" på MÖP:en, jag lovar.
>
> Och till de som mot förmodan skulle fått för
> sig att jag är en MÖP så är svaret Icke. Jag
> är en CIP, bara så ni vet.

I could die and who would ever know?
I could wait but no-one ever shows
But I can make you look with this gun
So maybe I'm not like everyone
I could die and who would ever know?
I could wait but no-one ever shows
But I can make you look with this gun
So maybe I'm not like everyone

huggorm!
Snuten skrev:
> Jag har kanske dragit den förut, men jag blev
> faktiskt biten i näsan av en kloakråtta under
> Vätternrundan 2007. Det skedde på en tillfällig
> camping då jag låg och sov i tältet efter
> målgång. Fan vad fort vi bröt lägret! Fick
> faktiskt ut pengar på tävlingsförsäkringen
> för sjukhusbesöket.

Det var ju vidrigare än ormen... berätta mer, finna det en gammal tråd?

huggorm!
Snuten skrev:
> jag blev faktiskt biten i näsan av en kloakråtta under Vätternrundan 2007.

Synd att det här guldkornet skulle drunkna i tråden.

huggorm!
underscore skrev:
> STIZZE skrev:
> -----
> > FYI, jag såg en snok dagen efter jag skrev i
> > tråden! :)
>
> Hur vet du att det var en snok?

En orm-djävul då!

huggorm!
En orm attackerade vår lilla klunga på en landsvägstur i Toscana för några år sedan. Den gjorde ett utfall från en buske och vi klarade oss med blotta förskräckelsen.

huggorm!
Jag brukar köra med öl helst någon stout mot ormbett, funkar både som botande och förebyggande.
Katten tuggar på ormen istället, det funkar nog det med, om än olagligt...

huggorm!
Jag höll på att cykla över en huggorm förra helgen. Den låg mitt på en smal stig och var inte alls brydd över att jag kom flåsande på cykel. Tack och pris för att jag såg den och fick stopp innan jag körde över den lille rackarn. Jag tror den var lite slö av kylan för jag fick peta på den med framhjulet för att den skulle flytta på sig. Det var inte först gången jag såg orm i det området så jag tror det är ganska vanligt.

Tillbaka
Topp