Hur få bort oljefläckar ifrån en vindjacka?

Pata2

Ny medlem
Jag har efter en punktering lyckats överföra olje/skitfläckar till en neongrön vindjacka och de vill inte försvinna vid vanlig tvätt, är det någon som har bra tips?

svar till "fem smutsiga små fingrar"

Testa att gno in maskintvättmedlet för hand. Så brukar jag få ren händerna när de är oljiga, så det borde väl fungera iaf hjälpligt även på tyg.

Min fru använder galltvål till alla möjliga, och omöjliga, fläckar. Det verkar ta bort det mesta. Hälsokostaffärer brukar ha dessa tvålar.

morssan brukar använda start gas.. sputar på det innan hon tvättar har löst upp alla min olje fläckar jag ahr haft hitils jalla fall

Mx_Hansen skrev:
-------------------------------------------------------
> Vanish oxi actioon brukar jag ta påmina saker.
> det funkar utmärkt:D löser även bort
> smörfett.
>
> //Hansen

Hansen har rätt! Min sambo hade köpt hem Vanish (Cerise-färgad flaska som haft klisché-reklam på TV) funkar faktisk sjukt bra. Man häller lite direkt på plagget, gnuggar lite lätt och oljefläckarna är väck, tvättas sedan som vanligt. Har räddat flera plagg för mig. Funkar nog på allt syntetmtrl.

Kallas inte sådant Patina? Kan man ha det på cykeln kan man väl ha det på vindjackan? Jag gav personligen upp då jag körde 5 km på ny asfalt med min nya Goretex-jacka. Den ser numer ut som "urban camofluage" istället för att vara pippigul.

Miljöbovar! Allt som behövs är lite diskmedel och varmvatten, kanske en ultraljudstvätt...

Förlåt, fel tråd, fel skrivare, fel fel fel...

Tillbaka
Topp