M
Morango[ologgad]
Guest
hur fort
72 km/h nerför en backe vid svågadalen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JTF sa:62 km/h (enligt Garmin 500) på HT nerför Dynamitbacken i U-valla. (brant grusväg)
D i U sa:JTF sa:62 km/h (enligt Garmin 500) på HT nerför Dynamitbacken i U-valla. (brant grusväg)
Jag tänker mer på att den är kurvig och full av rullgrus :/
Framförallt med 42mm däck av den tunnare sorten.Miss Lycka sa:Utför är framhjulspunka på kanttrådsdäck spännande med medlemskap i segelflygklubben.
me.I.am sa:Varför denna hastighetshets?
I grupp har jag surfat med i 70 km/h nånting.
Själv är nog det snabbaste 61,2 km/h, får skylla på 1. inte så branta backar där jag bor, 2. Har 50-12 som högsta, 3. Kan inte ha så stort dropp p.g.a. fikamage.
Det svettigaste var nog när jag cykelsemestrade förra sommaren, Nötte backar ner mot Båstad, typ 15kg packning. Kändes lite ostadigt med packningen så skulle sakta ner lite i det brantaste. Bakbromsen bottnade utan att minska farten så mycket. Blev lite svett och tänkte att jag kanske skulle sett över bromsarna innan jag stack iväg på semestern. Det gick dock bra, och när jag väl kom ner i Båstad konstaterade jag nöjt att Darwins lag inte fungerade som den skulle den dagen.
Har bara GPS på graveln, var strax över 60 med den, hade varit kul o cykla där med racern nån gång.
Lennart35 sa:Jag tycker att det är trångsynt att påstå att alla som är cykelbud eller som cyklar utan växlar och utan bromsar och är väldigt intresserade av speciella kaffesorter är homosexuella för det är garanterat inte så. Det handlar nog bara om fördomar, bara för att någon verkar vara på ett visst sätt betyder inte att han är det. Visa respekt mot alla!