Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alltså fantastiska är de inte (mina kunskaper). Alla med en wattmätare vet om det. Du har själv aldrig noterat hur mycket jobbigare det blir att öka farten efter 40 någonstans? Jag menar man borde ha märkt av det även utan wattmätare.Jag reviderar min hypotes till att du
a) är en algoritmstyrd bristfällig bot (dvs att ooms har rätt),
b) är så egocentrisk att du över huvud taget inte läser det andra skriver, dvs du är totalt ointresserad av en diskussion utan vill bara briljera med dina, i egna ögon, fantastiska kunskaper men uppvisar därigenom mest att du befinner dig i närheten av Mount Stupid på Dunning-Kruger-kurvan, eller
c) är ett troll.
Din bristande läskunnighet kan jag tyvärr inte åtgärda. Och jag tror ingen annan kan det heller.Alltså fantastiska är de inte (mina kunskaper). Alla med en wattmätare vet om det. Du har själv aldrig noterat hur mycket jobbigare det blir att öka farten efter 40 någonstans? Jag menar man borde ha märkt av det även utan wattmätare.
Och i ditt initiala inlägg var det inte alls så tvivlande som du säger, det är mer en efterhandskonstruktion ifrån dig.
"Dessutom ifrågasätter jag allvarligt att 45 min på milen vid löpning skulle motsvara 35 km på en timme. För det är väl det du menar snarare än 35 km på 45 min vilket ju är 47 km/h och en fart som gör att du inte hör bort dig på SM"
Och svenska cyklister är inte ens i närheten av världseliten.... men va fan låt oss dra till med 47km/h. Jaa du kan ju såklart mena att man kör i grupp, har tri eller bara har medvind men då är vi tillbaks till faktumet att hastighet är helt värdelöst som mätverktyg.
Edit: Skaffa wattmätare.
Läsa verkar den ju kunna göra, däremot är det lite si och så med läsförståelsen.Din bristande läskunnighet kan jag tyvärr inte åtgärda. Och jag tror ingen annan kan det heller.
Eller så är det att läskunnigheten är bristfällig och det därmed inverkar negativt på läsförståelsen. Inte lätt att fatta om man inte klarar av att läsa t.ex vartannat ord i snitt.Läsa verkar ju den kunna göra, däremot är det lite si och så med läsförståelsen.
Vad är det för problem du menar?Det som tar ut en cyklist är kraften han skapar, kraften kan skapas i -11% nedåt, för låt oss säga att cyklisten har 40km/h motvind och cyklar på en trehjuling. Kraften du skapar visas på en wattmätare. 2000 2000 calling men det är därför alla har wattmätare. För att slippa alla de problem ni har.
Gubben (eller vad hen nu identifierar sig som) tar ju upp 47km/h och vad han än sitter och hittar på nu så tog han upp det för att han trodde att det var realistiskt. Skulle han haft lite kunskap skulle han inte ens tagit upp den hastigheten. För då skulle han vetat om att ingen håller 47km/h solo. Ännu mer skrattretande att någon svensk lirare skulle klarat det. Allting är helt off i den här debatten.Vad är det för problem du menar?
Från någon som hävdar att man måste ha en effektmätare för att veta när man passerar 40 km/h och att han cyklar 47 km/h på en trehjuling uppför en motbacke som lutar som 11% och med 40 km/h i motvind finner jag det där uttalandet lite magstarkt.Gubben (eller vad hen nu identifierar sig som) tar ju upp 47km/h och vad han än sitter och hittar på nu så tog han upp det för att han trodde att det var realistiskt. Skulle han haft lite kunskap skulle han inte ens tagit upp den hastigheten. För då skulle han vetat om att ingen håller 47km/h solo.
Jag kan läsa hans bortförklaringar 1000 gånger och allt kokar fortfarande ner till denna punkten.
Men sluta slingra dig trollis.Från någon som hävdar att man måste ha en effektmätare för att veta när man passerar 40 km/h och att han cyklar 47 km/h på en trehjuling uppför en motbacke som lutar som 11% och med 40 km/h i motvind finner jag det där uttalandet lite magstarkt.
Nu får du ge dig med trollandet. Det är ju helt orimligt att hålla 47 km/h på en trehjuling. Du säger ju själv att det krävs en effektmätare för att veta när man passerar 40 km/h och det säljs inga trehjulingar med effektmätare.Men sluta slingra dig trollis.
"
Gubben (eller vad hen nu identifierar sig som) tar ju upp 47km/h och vad han än sitter och hittar på nu så tog han upp det för att han trodde att det var realistiskt. Skulle han haft lite kunskap skulle han inte ens tagit upp den hastigheten. För då skulle han vetat om att ingen håller 47km/h solo. Ännu mer skrattretande att någon svensk lirare skulle klarat det. Allting är helt off i den här debatten."
Jag kan läsa hans bortförklaringar 1000 gånger och allt kokar fortfarande ner till denna punkten.
Sista inlägget från mig om du inte bemöter detta med något sakargument. DU må ha tyckt att 47km/h var en orealistisk jämförelse med milen på 35(tror det var 35 eller nåt) i löpning. Men om du hade haft en wattmätare och lite koll skulle du insett att 47km/h är orealistisk i stort.
Edit: Nu ORKAR jag inte mer, jag ska ägna mig åt något som uppskattar logik, möt mig på programmering. Nä gör inte det, du kanske är programmerare, du är ju trots allt (bara?) ett avancerat troll som gillar att få igång mig!
Bra att du är ärlig med din obefintliga nyfikenhet iaf. Tror jag har varit på internet i snart tjugo år och har nog aldrig ignorerat någon.Mitt enda problem med Woodknocker numera är att folk jag inte vill ignorera svarar på dens inlägg.
Hur gärna jag än skulle önska att motsatsen vore sann så tror jag försök att i den där branschen är dödsdömda.Ännu en sida med massor av wattmätare. Effektmätare heter det.
Jaa för det är vad ALLTING i den här debatten kokar ner till.Ännu en sida med massor av wattmätare. Effektmätare heter det.
Nej det heter effektmätare på svenska. Men jag bryr mig inte så värst om sådana bagateller.Det är du som har fel, det heter inte wattmätare.
Kan du inte bara erkänna att du hade fel när du hävdade att du klarade att hålla 47 km/h på en trehjuling i kraftig motvind och brant uppförsbacke?Jaa för det är vad ALLTING i den här debatten kokar ner till.
Vi kan antingen sitta här och diskutera om hur jag cyklade 47km/h i en grupp där vi hade medvind. Då kan någon utropa: "DET BEROR PÅ" och så kan vi inte diskutera mer.
ELLER så försöker vi standardisera: helt plant underlag och ingen vind och solo när det kommer till hastighetskillarna, har vi en wattmätare kan vi bara ta och diskutera watts.
Goran kommer aldrig erkänna att han hade lite fel, han underskattade helt enkelt vilken kraft det krävs för att hålla uppe 47km/h.
Du var seriös, det var inte jag.Kan du inte bara erkänna att du hade fel när du hävdade att du klarade att hålla 47 km/h på en trehjuling i kraftig motvind och brant uppförsbacke?
Om jag låser tråden, kommer du gräva upp något annat att tjata sönder då?Du var seriös, det var inte jag.
Förresten är det roligt att jag omtalas som den som aldrig erkänner fel, jag har erkänt fel mer än de flesta här.
Nej för jag har tröttnat på känslor. Jag tänker hänge mig åt logiken inom programmering. Och träningen bryr sig som tur om bara om watts. Jag ÄLSKAR wattmätning!Om jag låser tråden, kommer du gräva upp något annat att tjata sönder då?
För att tröttnat på känslor så skriver du med ganska mycket affekt...Nej för jag har tröttnat på känslor. Jag tänker hänge mig åt logiken inom programmering. Och träningen bryr sig som tur om bara om watts. Jag ÄLSKAR wattmätning!
Att sitta och hävda att någon var seriös kring något som man själv hittat på är onekligen inte seriöst!Du var seriös, det var inte jag.
Förresten är det roligt att jag omtalas som den som aldrig erkänner fel, jag har erkänt fel mer än de flesta här. Har jag FEL tar jag till mig den riktiga lösningen, för jag vill INTE ha fel i nästa debatt. Jag försöker att skapa en helgjuten skutta byggd på fakta och logik. Inga som helst känslor.
Jag tror TS fått så mkt svar som han kommer att få. Dessutom erbjöd jag Woodknocker att vi i inledningen av käbblandet skulle stryka det hela men Woodknocker valde att inte ta upp erbjudandet. Mitt erbjudande kvarstår dock och i utökad form. Om Woodknocker raderar innehållet i sina inlägg så gör jag detsamma med mina (bortsett från de som skrevs utanför käbblandet).En uppenbart rekorderlig herre kommer in på happy och hoppas på att få lite svar och hjälp på vägen för att underlätta sitt cyklade och som vanligt så blir det penisfäktning mellan ett par individer utan att någon moderator rycker in och piskar penisfäktarna för att ha fullkomligt spårat ur tråden.
Jag ändrade bara så att det blev rättFör att tröttnat på känslor så skriver du med ganska mycketaffekteffekt...
Du uttrycker dig som att du bor kvar i pojkrummet.Är det förresten nån som kollat vad graderCelsiusmätaren visar idag?
Absolut, blev en 6 mil lång tur i lugnt tempo tidigare idag och jag kan konstatera att jag har inte riktigt har anpassat mig till värmen. Hur som helst var det soligt och skönt och njutningsfullt på alla sätt. Det medhavda fikat smakade utmärkt. Mer sånt här väder tack!Jösses, hoppas ni har hunnit njuta av det fina cykelvädret!
Oh ja, det blev 85 backiga kilometrar! Sitter som ett nackskott i baklåren som fortfarande var möra efter fredagen, ~15% tröskel och över är inte smart på ett tänkt zon 2 pass =)Jösses, hoppas ni har hunnit njuta av det fina cykelvädret!
Ja, undrar hur fort det hade gått utan Cellexir. Det gör nog minst 10km/h om man får tro på allt nys.TT Series Cellexir Aktivitus final 180 k kördes i dag av några tappra i värmen. JB snittade 42,5 km/h över 18 mil. 54 år gammal.
Det är vansinnigt snabbt. Är jag inte sämre vid 54 än vad jag presterar idag är jag glad och jag har mil kvar till den prestationen. Trådskaparens frågeställning var vad som gick att upprepa dagligen under flera veckors tid.TT Series Cellexir Aktivitus final 180 k kördes i dag av några tappra i värmen. JB snittade 42,5 km/h över 18 mil. 54 år gammal.
Ska väl tilläggas att snittwatten var 266w I 4 timmarTT Series Cellexir Aktivitus final 180 k kördes i dag av några tappra i värmen. JB snittade 42,5 km/h över 18 mil. 54 år gammal.
Det mesta i det fallet är material, material i kvadrat.Det är vansinnigt snabbt. Är jag inte sämre vid 54 än vad jag presterar idag är jag glad och jag har mil kvar till den prestationen. Trådskaparens frågeställning var vad som gick att upprepa dagligen under flera veckors tid.
Vad är det hm behöver förstå?Det mesta i det fallet är material, material i kvadrat.
Så användaren ovan förstår.
Och det är lirarna mycket ärliga om själva så försök inte!
Bra. Nej vill du någonsin klara av att ge det smöret ner i pedalerna kommer du ha störst hjälp av att tänka träning och inte material. Sittställning vänjer man sig nog vid.Vad är det hm behöver förstå?
266W i fyra timmar är en imponerande siffra oavsett ålder. Inget material hjälper dig att producera den effekten, att materialet (TT-hojen) ger högre hastighet med samma effekt jämfört med en vanlig racer förstår alla. Det blir snarare svårare att producera hög effekt med den sittställningen men de aerodynamiska fördelarna överväger.
Jag har förstått långt innan watt mätare blev poppis att cykel är en material och aerodynamiksport om man vill cykla snabbt vilket jag anser sporten går ut på istl för att cykla "hårt" och därmed är hastigheten mångfald intressantare än kraften om man nu vill cykla en sträcka på kort tid .Det mesta i det fallet är material, material i kvadrat.
Så användaren ovan förstår.
Och det är lirarna mycket ärliga om själva så försök inte!