Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> http://happymtb.org
>
> Questione di stile. Solo chi è abituato
> all'eleganza sa cosa vuol dire possedere una
Tackar! vad ett diplom nu kan hjälpa :)
Hursomhelst, alugafflar är väl stötigare än en kolfibergaffel så det kanske blir en pace för min del till min framtida WW hoj.
Zaskarn är på tok för tung.
Om jag hade en massa slantar över skulle jag byta min Turner 5-Spot mot en lättbyggd Turner Flux och en hållfast Turner 6-Pack (och komplettera med en ren DH-rigg på sikt).
I dagsläget är min 5-Spot övermord för stigar alá Kinnekulle och min åkning i t.ex. Åre begränsas för att cykeln är för klen...
Vikthysterin är bra! Det ger lättare cyklar i förhållande till hållfasthet och pris i alla genres på sikt!
Obed här på forumet är en weight-weenie DH-åkare och det finns fler. Orange 224-serien säljer bl.a. tack vare sin låga vikt.
Cyklar byggs efter tre variabler;
- Låg vikt
- Lågt pris
- Hög hållfasthet
Man brukar säga att man kan välja/prioritera två av dem. :)
Wilier: Kan det bara inte vara så att Pace inte har börjat sälja den gaffeln till sina åf utan håller på den lite, det kommer ju fortfarande lite 06 grejor ut i handeln.
Ska man ha en ww hoj och en fettohoj? Dör ens plånbok då?
kevlar skrev:
> Wilier: Kan det bara inte vara så att Pace inte
> har börjat sälja den gaffeln till sina åf utan
> håller på den lite, det kommer ju fortfarande lite
> 06 grejor ut i handeln.
>
> Ska man ha en ww hoj och en fettohoj? Dör ens
> plånbok då?
>
> Förmodligen...
kid1000:
de ligger närmare 260gram orginal.. inkl bromsklotsar och skor.
däremot med ti/alu bult kit o lite annat så är de nere på ~230 (tror det är nino som fifflat)
själv så ska jag försöka få tag på extralites nya v-bromsar som väger 198gram paret.. bara jag kan få svar från dem så beställs de.. inte speciellt dyra heller.
har även tittat på steinbach.. men de är kortare armar på dem än traditionella v-bromsar vilket kan leda till problem med stora däck + sämre bromsförmåga som användare har påpekat sig uppleva.
Tim skrev:
> kid1000:
> de ligger närmare 260gram orginal.. inkl
> bromsklotsar och skor.
> däremot med ti/alu bult kit o lite annat så är de
> nere på ~230 (tror det är nino som fifflat)
>
> själv så ska jag försöka få tag på extralites nya
> v-bromsar som väger 198gram paret.. bara jag kan
> få svar från dem så beställs de.. inte speciellt
> dyra heller.
>
> har även tittat på steinbach.. men de är kortare
> armar på dem än traditionella v-bromsar vilket kan
> leda till problem med stora däck + sämre
> bromsförmåga som användare har påpekat sig
> uppleva.
233 gram är det som räknas i äkta WW anda!
Tro f-n om jag låtit bli att tuna något på mina hojar..
Men borra hål i fälgar gör jag inte iallafall.
De gamla XTR 950 är ganska lätta, jag kom över ett par nya pods för en tid sedan - till min Bar Achtwa, konvertering till åttadelat system - och de reglagen väger 204 gram paret.
Nackdelen är att just den där modellen mycket sällan dyker upp på ebay och det slutar nästan alltid mycket dyrt, jag hade tur att få andra upptäckte de som jag vann (ett auktionshus som normalt säljer möbler som av någon anledning nu sålde av sprillans nya XTR 950 komponenter).
En på WW som gett ett par XT reglage en omgång i bilden nedan...
Mycket intressant TommyE. Har funderat en hel del på de tunga växelreglagen. Skall nog byta till två delt fram och då borde man kunna hitta ett växelreglage (bygga själv?) som är löjligt lätt. Skall ju bara kunna sätta wiren i två lägen, finns det ingen bra uppfinnare här på forumet?
Wilier: Vad står mer på WW listan? Byta framdäck och köra UST eller stans no tubes borde väl sänka din cykelvikt lite? Pedalerna dina är väl också tunga as?
Själv är jag lite småsugen på att leta rätt på en kinesisk Customtitantillverkare och köpa en helstel titanhoj och lätt kitta den.... SS naturligtvis.. =)
Johan S skrev:
>Jag undrar om ägaren har specialbeställt
> ramen för diagonalrörsmonterade växelspakar?
Nja, dom har väl bara använt wirestoppet på röret för monteringen av växelreglaget. Jag har för mig att jag har sett en närbild av det där växelreglaget tidigare, det kunde vara nåt för Wilier att titta på.
Markus F skrev:
> Nja, dom har väl bara använt wirestoppet på röret för monteringen av växelreglaget. Jag har för mig
> att jag har sett en närbild av det där växelreglaget tidigare, det kunde vara nåt för
> Wilier att titta på.
>
Tack för tipset. Skall bygga ett dylikt till MTB:n som går att fästa i bromshandtaget, målvikt klart under 50 gram. Var fanns bilderna på den hojen?
Har letat och hittat hojen avbildad och beskriven på ett antal sidor, företaget som gjort heter M2Racers tror jag. Därmemot inte hittat någon bild eller beskrivning på växelreglagen än.
Jag är nästan helt hundra på att jag har sett ett likadant reglage på en eller flera andra lättviktsracers, bara att leta vidare alltså. The truth is out there;)