Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JesperA sa:Jasså, så det jobbar folk på CK ändå? Kanske bara inköparna som är borta för mina beställningsvaror har fortsatt status "Inväntar inleverans"...
Tillbehör bara, sorry, skulle vara mer specifik. Verkar som allt dröjer hos CK, cyklar & prylar, Känns lite surare för er som nästan väntat bort hela säsongen på era cyklarbjorkkis sa:En Ripmo eller andra prylar?
JesperA sa:Tillbehör bara, sorry, skulle vara mer specifik. Verkar som allt dröjer hos CK, cyklar & prylar, Känns lite surare för er som nästan väntat bort hela säsongen på era cyklarbjorkkis sa:En Ripmo eller andra prylar?
glitch sa:Invigd.
marr sa:glitch sa:Invigd.
Och?
glitch sa:marr sa:glitch sa:Invigd.
Och?
Spontant bra, känns bekant på ett bra sätt. Färre pedalislag än vanligt då den håller sig högre i slaget. Tyckte den kändes snäppet mer trampeffektiv också då man fick mer stöd.
Måste labba mer med lufttryck och spacers. Körde 2 i positiva kammaren nu som utgångsförslag från DVO men ska testa en bara. O ringen visade max slag jag använde på hela rundan trots några försök att nyttja hela slaget. Så jag tror jag kan komma undan med en spacer mindre.
Standard medium tune på Topazen, som DVO trodde skulle funka fint givet min vikt, annars brukar de köra "light tune" på Ripmon.
Alltid svårt första rundan med nya prylar, man blir ju lite väl positiv :)
marr sa:glitch sa:marr sa:glitch sa:Invigd.
Och?
Spontant bra, känns bekant på ett bra sätt. Färre pedalislag än vanligt då den håller sig högre i slaget. Tyckte den kändes snäppet mer trampeffektiv också då man fick mer stöd.
Måste labba mer med lufttryck och spacers. Körde 2 i positiva kammaren nu som utgångsförslag från DVO men ska testa en bara. O ringen visade max slag jag använde på hela rundan trots några försök att nyttja hela slaget. Så jag tror jag kan komma undan med en spacer mindre.
Standard medium tune på Topazen, som DVO trodde skulle funka fint givet min vikt, annars brukar de köra "light tune" på Ripmon.
Hur kör du treläges spaken? Mitten, eller öppen?
glitch sa:marr sa:glitch sa:marr sa:glitch sa:Invigd.
Och?
Hur kör du treläges spaken? Mitten, eller öppen?
Testade lite olika, men slutade att jag körde öppen 80% av tiden ändå.
magnil sa:Jag kör oval 32. Snikvariant, Blackspire tror jag den heter. Funkar bra.
LDG sa:Klämman ska ju ner ver skarven, du ser ju kanten där den suttit. Ser fullt normalt ut förutom att klämman inte sitter där den ska.
error sa:Min sitter också som din. Jag har svart ram, så det syns inte lika tydligt.
Jag låter den sitta som den är, och jag har inga problem med knak eller liknande.
+1jij sa:Sådär ser det ut på min ripley med om jag inte lyckats vrida klämman till exakt rätt position i sidled.
Johge sa:Det blev en liten upgrade idag till Saintbromsar från dom som satt på CK’s GXkittade Ripmos.. f.ö första gången jag byter/kapar/klämmer/luftar ett par bromsar någonsin? Invigning/inkörning imorgon i Flottsbro bikepark.
Johge sa:Nu blev man rätt avis...Vars blev resan av?
Jag hade gått på NX-versionen med i9-hjulen i så fall. 8000 kr i skillnad och GX är ändå mellanmjölk på sin höjd. För de 8 lax kan du uppgradera NX till nya XTR i princip.Per84 sa:Hallo alla fanatiker.
Börjar själv bli väldigt sugen på en Ibis Rimpo.
Funderar på GX med eller utan i9.
Men litar åt i9. Verkar vara fina hjul.
Har sätt att några av er har fått riktigt bra delar på era cyklar.
Gör jag bort mig om jag slår till på en GX i9 för 57 000:- ?
Kan man använda nån rabattkod för att den ska bli billigare?
Det första man lär byta ut är bromsarna?
Har ni någon input?
Crossmax sa:Jag hade gått på NX-versionen med i9-hjulen i så fall. 8000 kr i skillnad och GX är ändå mellanmjölk på sin höjd. För de 8 lax kan du uppgradera NX till nya XTR i princip.Per84 sa:Hallo alla fanatiker.
Har ni någon input?
såkket sa:Crossmax sa:Jag hade gått på NX-versionen med i9-hjulen i så fall. 8000 kr i skillnad och GX är ändå mellanmjölk på sin höjd. För de 8 lax kan du uppgradera NX till nya XTR i princip.Per84 sa:Hallo alla fanatiker.
Har ni någon input?
Dock lär det väl kosta satfläsk att få loss en microsplinebody från i9 (listar 200 dollar hos dom så lär väl landa på 3kkr) om man inte är ok att köra 11-50.
2020 har dom ju en SLX modell som ligger mellan NX och GX i pris, vill man ha Shimano 12 växlat så kan det ju vara läge att chansa och vänta och se om CK sätter ihop en prisvärd kombo med i9 av den, är ju oavsett ingen cykel som man har innan nästa säsong med CKs ledtider.
Håller dock med om att NX med i9 verkar vara den vettiga kombon annars, bromsarna lär man ju skicka oavsett modell, så 8 papp känns som man få till något roligare än GX och descendentvevar för (eller är det något ytterligare som skiljer?)
Per84 sa:Vad kör ni för bromsar?
Raggamuffin sa:Per84 sa:Vad kör ni för bromsar?
Xtr handtag med Saint bromsok.