Indian Pacific Wheel Race 2018 - LOPPET INSTÄLLT

Nej, jag måste tyvärr dementera det. Jag har ett sånt där "jobb" och en "familj" så det att cykla tvärs över Australien blir lite besvärligt. Det är en klen tröst i logistikmisären att jag har löfte om husrum vid starten i Fremantle, haha.

MEN - hugade spekulanter har fram till 11 november att anmäla sitt intresse. Det hade ju varit väldigt kul med lite bekanta namn att heja på. Anton - I'm looking at you ;)

Hmmmmm. Fast hade jag rest runt halva världen för att cykla ett lopp hade det nog blivit "Race to the Rock".

Förutom att det är alldeles väldigt mycket för galet långt så är kvoten höjdmeter/längd på loppet lite för klen för min smak.

Funderar dock på att internetcykla loppet. Vill dock helst inte se någon repris av avslutningen på årets upplaga.

Inversen av
1484543697892.jpg

är alltså
ZZZ.JPG

Inversen är väl att man kör på andra sidan vägen?

Nu önskar jag nästan att skriva i tråden regeln skulle gälla - har dock samma konstiga livsproblem som Oscar nämnde...

Känns avlägset.
Kan vi inte hjälpa de stackare som måste skriva ansökan på traven?
De kan t ex posta sina ansökningar här först så kan vi opponera i all vänskaplighet.

ohellstrom sa:
Nej, jag måste tyvärr dementera det. Jag har ett sånt där "jobb" och en "familj" så det att cykla tvärs över Australien blir lite besvärligt. Det är en klen tröst i logistikmisären att jag har löfte om husrum vid starten i Fremantle, haha.

MEN - hugade spekulanter har fram till 11 november att anmäla sitt intresse. Det hade ju varit väldigt kul med lite bekanta namn att heja på. Anton - I'm looking at you ;)

Jag är ruskigt sugen, skulle älska Nullarbor. Tyvärr verkar semester och pengar vara en ändlig resurs.

Mmm, har annars hört att det är ganska enkelt att skaffa sig väldigt gott om fritid. Medaljens baksida är att man tjänar väldigt dåligt med pengar på att inte jobba.

Man kan faktiskt tillåta sig att undra hur vardagen hänger ihop för de som deltar i många av dessa lopp på ganska kort tid.

Och proffsscenen för långdistansensamcykling är dessutom rätt dålig kan jag tänka mig så det är nog inte heller någon lösning för de hugade.

Får inte alls länken att funka - men årets upplaga är inställd.

I inlägg på loppets Facebook antyds att det hänger samman med det rättsliga efterspelet kring Mike Halls död.

Är detta slutet för ultracykling i Australien? Vad betyder det för arrangörer i andra länder?

Tillbaka
Topp