Jag gillar inte nya Happy

Har ni inte missförstått TS lite nu? Hans gnäll var väl inte på forumets utformning? HappyMTB startade som en MTB-sajt men idag är MTB-innehållet i klar minoritet. Kolla bara på förstasidan - cyklande kvinnor, motor-CX och transportforskningskonferens är de tre senaste artiklarna. På forumet är <25% MTB-relaterat. Och nu är MTB t.o.m. borttaget i namnet.

(ska jag säga som knappt cyklar MTB...)

staine sa:
Färgerna är inte det nya jobbiga. Inte typsnittet heller. Felet är för långa meningar. Folk skriver för rörigt. Skriv enkelt. Kort, och lagom!
Hur svårt kan DET vara, på en skala?

Det är väl bara
att alla lär sig
att trycka på
enter lite då
och då så blir
det inte så
långa rader
att läsa.

Hur svårt
kan det vara
?
:-)

Får jag gnälla?
Talar vi om att få dynamik i ettan tycker jag de nålade trådarna irriterar.
- Max en vecka
- Max 1-2 nålar
sedan får de nålade inläggen flyga av egen kraft.

Med den nya startsidan har ju redaktionen en plattform att hitta sina läsare via.

Nu säger jag inte att ämnena är ointressanta. Detta handlar om att undvika att styra forumet där det inte behövs.

Oskar sa:
staine sa:
Tage Danielsson visste iaf att Expressen körde med max 10 ord/mening. Längre meningar, då satte man punkt ändå :)
I Postillan tror jag.

Nu. Har. Många. Börjat. Skriva. Så. Här.

Ska tydligen illustrera att man säger något med eftertryck.

Det var väl ett stilistiskt grepp som Benke började med i sina Påstan-kolumner?

Fjärdebrunn sa:
Får jag gnälla?
Talar vi om att få dynamik i ettan tycker jag de nålade trådarna irriterar.
- Max en vecka
- Max 1-2 nålar
sedan får de nålade inläggen flyga av egen kraft.

Med den nya startsidan har ju redaktionen en plattform att hitta sina läsare via.

Nu säger jag inte att ämnena är ointressanta. Detta handlar om att undvika att styra forumet där det inte behövs.

Vi brukar hålla ungefär de gränserna, men inte pixelexakt kanske. Absolut inga "ständigt klistrade" trådar som många forum har en 3-4 stycken av.

Mr Orange sa:
Har ni inte missförstått TS lite nu? Hans gnäll var väl inte på forumets utformning? HappyMTB startade som en MTB-sajt men idag är MTB-innehållet i klar minoritet. Kolla bara på förstasidan - cyklande kvinnor, motor-CX och transportforskningskonferens är de tre senaste artiklarna. På forumet är <25% MTB-relaterat. Och nu är MTB t.o.m. borttaget i namnet.

+ALLA verkar ju vara rörande överens om att vi inte ska ha några kategorier i forumet. Då känns det rätt knepigt att fortsätta kategorisera på domännivå.

Förutom att Happy växer med nya användare och vi har en generellt sett starkare pendlar- och lvg-trender tror jag det är så att, mig inkluderad, att det "gamla gänget" som var "unga och vilda" 2003-2004 har växt upp och testat olika saker. Intresset för cykling finns absolut men cykelbarken har breddats. Däremot tightas det sociala kittet fortsatt, vilket diskussionerna om den nya siten vittnar om.

Jag skulle tro att det skrivs fler mtb-inlägg per dag idag men som andel av totala antalet inlägg har de minskat.

Att varumärkesmässigt inte stå för sin point of origin och operativt dumpa en av de finaste forumdomänerna på det sociala internätet i Sverige är en annan pilsner. För övrigt kan jag konstatera att är det något som har hoppat ut från happy är det just ride-reports och organisering av turer som numera sköts i mer privata sammanhang, tex på FB. Tisdagsrajden undantaget

Idiotin att man skickas tillbaka till forumsidan med alla trådar efter man postat ett inlägg är kvar och jag fick aldrig nån förklaring till varför det är så när jag postade i "hjälp oss göra nya sidan bättre"-tråden. Inget annat jävla forum gör på det här sättet, vad fan liksom?

CW sa:
Idiotin att man skickas tillbaka till forumsidan med alla trådar efter man postat ett inlägg är kvar och jag fick aldrig nån förklaring till varför det är så när jag postade i "hjälp oss göra nya sidan bättre"-tråden. Inget annat jävla forum gör på det här sättet, vad fan liksom?

De som är gamla i gemet tar upp de trådar de vill se i en ny flik i webbläsaren. Tror att det är därför :)

Tillbaka
Topp