Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Jaså, vilken då? Laget presenterades för några dagar sedan och hon var inte nämnd där. Sen vad orsaken till detta är stod det inget om. Har också läst nåt om begravning men jag trodde det var till SM, men det vann hon ju som bekant.
Hon är förhindrad och därför inte uttagen. Kunde hon så hade självklart varit uttagen när hon utan tvivel är Sveriges bästa kvinnliga MTB-cyklist Som senast visade i helgen…

Jenny Rissveds
Den ska funka..

1629906233081.png

Jenny Rissveds
Frågan är hur det fungerar. Står ju teamnamn/ sponsor på tröjan och hon har väl kört hela året med championtröja med BMC på?
Hon menar att hon tränar i världsmästartröjan för att den enda uppsättningen med franska landslagskläder som hon har fått är smutsiga. Tydligen likadant för hela mtb-teamet att de fått en kortärmad tröja och ett par byxor, lite fattigt när det är tre tävlingsdagar (xcc kval, xcc, xco). Världsmästartröjor har hon nog gott om, hon har ju vunnit några gånger.

Jenny Rissveds
Enbart baserat på detta så vet jag inte om man kan dra så många slutsatser. Har de ingen ekonomi så ska det inte förväxlas med snålhet. Spontant tvivlar jag på att de står och faller med ett par tröjor.

För många kanske det ändå är ok att träna i teamtröja eller förra årets tröja? Greta blir ju glad

Är det ändå ett stort problem så är jag så klart beredd att skicka in en slant.

Tillbaka
Topp