Jenny Rissveds

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Bra med tredje plats givet dagens händelser. Gårdagen satt troligtvis kvar i buggarna.
Även jag tyckte hon såg lugnt vass ut första halvan men när Richards tryckte till fanns inte pulvret där.

velman

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Lecomte kommer inte till start i helgen pga hälsoproblem. PFP har sedan tidigare meddelat att hon har avslutat säsongen.

Det ökar ju Jennys vinstchanser även om det är roligast att vinna mot ett komplett startfält (?). Fast det här är väl en del av sporten. En del övertränar i början av säsongen och missar slutet, andra tvärt om osv. Det kanske aldrig är helt komplett i toppen.

Kul med kortrejs i morgon!

Rimfaxe62

Medlem
Jenny Rissveds
Lecomte kommer inte till start i helgen pga hälsoproblem. PFP har sedan tidigare meddelat att hon har avslutat säsongen.

Det ökar ju Jennys vinstchanser även om det är roligast att vinna mot ett komplett startfält (?). Fast det här är väl en del av sporten. En del övertränar i början av säsongen och missar slutet, andra tvärt om osv. Det kanske aldrig är helt komplett i toppen.

Kul med kortrejs i morgon!
Är det inte på fredag? 😳

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
XCC fredag. Sent på kvällen. Vilken tid blir xco brukar vara tidigare.

Kan bli väldigt spännande om 2a plats. Många som har teoretisk chans.
Är det Jenny, Eve och Rebecca som är hetast. Och Frei kanske?

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Batten och Indergand sen är det väl slut. Vet inte hur mycket man får XCC seger. 250 var det väl för xco?

110 ner till Rebecca för Jenny

Edit halva poäng för XCC verkar det vara.

Senast ändrad:

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
3a. Formen håller i sig.
Borde bli 80+1065=1145?
Evie går väldigt fint och närmar sig
935 + 125 = 1060

85p att jobba med och 90 mellan 1a och 3a på söndag.

Med reservation för att jag inte är 100% på att jag tittar i rätt tabell...

Oavsett blir det spännande med många med chans på 2a i totalen. Om Evie går bra räcker det att ta rygg

Rebecca borde hamna på 1015 före Pauline och Frei.

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Kollar ikapp nu. Det första de säger är att XCC blir egen serie nästa år och i år hade Jenny legat etta totalt ned 405p före lecomte på 400. Innan gårdagens resultat alltså. Ännu bättre nu. Edit. Inte bara bättre det hade varit klart. Evie och Yolanda låg nog för långt efter.

Jenny Rissveds
Kollar ikapp nu. Det första de säger är att XCC blir egen serie nästa år och i år hade Jenny legat etta totalt ned 405p före lecomte på 400. Innan gårdagens resultat alltså. Ännu bättre nu.

Ska kolla senare, men vad tusan hände med Kate Courtney, föll mitt på asfalten?

Och XCC som egen serie, kanske bra, men ska det fortsatt vara kval till XCOs startplaceringar?

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ska kolla senare, men vad tusan hände med Kate Courtney, föll mitt på asfalten?

Och XCC som egen serie, kanske bra, men ska det fortsatt vara kval till XCOs startplaceringar?
Bra fråga - och hur ska de kvala in 40? Om de nu ska det alltså.
Egen VM jersey pekade väl på detta.

Kate och de andra stor kvar på starten fortfarande i min värld. Medan Yolanda seglat upp bra så får vi hoppas på Kate nästa år.

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
The battle for 2nd.
Otrolig säsong av Jenny.
(Verkar som jag fattat poängen korrekt.)

20210918_104722.jpg

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Det är väl främst Richards som hotar totalen för Rissveds. Placerar sig Jenny topp 10 och McConnell inte vinner så är topp 3 i totalen säkrad.

Grymt jämn säsong!
Ok, är det så pass? Jag har inte följt wc totalen alls så har lite missat att hon varit så otroligt jämn hela säsongen. Klart det blev mycket fokus på os och VM men top 3 totalt är fantastiskt.

Sköneman

Medlem
Jenny Rissveds
10:e plats på XCO ger 95poäng, då landar hon på 1240 totalt.

Seger ger 250 poäng så alla under 990poäng i dagsläget är utom räckhåll. En andraplats ger 200poäng vilket innebär att McConnell på fjärdeplats landar på 1215 och därmed är det enbart en seger som får upp henne förbi Jenny i totalen (om Jenny blir 10 som sagt, om Jenny blir topp 7 så räcker inte seger till heller).

Kampen blir främst mot Richards och så länge Jenny håller placeringen precis bakom henne i mål så är totalplaceringen säkrad.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer