Jenny Rissveds

Emil777

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Replay från short track idag 13/5 finns här:
Är det ofta det är så liten tidsskillnad i short track?
Kändes som tillfälligheter hade väldigt stor betydelse för slutplaceringarna.
(Jag tittade inte på alla varven)

Laan84

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
i albstadt är start-/målrakan 300 meter. om en räknar bort starten och målgången körde de den 4 gånger, alltså 1,2 kilometer. skillnaden mellan "hoods" och "aerobar" över 1,2 kilometer är typ 20 sekunder enligt bikecalculator.com. mellan hoods och "drops" är skillnaden 10 sekunder.

Visa bilaga 554307

förra året körde pfp så här på den rakan i albstadt, men det är alltså inte tillåtet nu:
Visa bilaga 554303

mcconnell flyttade in händerna lite och kröp kanske ihop något i år:
Visa bilaga 554304

mitterwallner körde så här:
Visa bilaga 554308

men jag tror också att det är en avvägning mellan återhämtning och position, jag tycker inte det är självklart att det är rätt att "plåga" sig i en aeroposition så fort en får chansen för att spara några sekunder. dessutom kör de ju inte solo över rakan alla varv, och så tillkommer det väl psykologiskt spel :)
En elitcyklist gav cykelföreningens barn tipset att ha hakan högt för att man får ner mer luft i lungorna än när man är mer aero. Oklart hur stor effekt det skulle kunna ha .

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Hon missade ju första loppet. Förra året var hon extremt jämn och hade vunnit Short track totalt om det funnits.
Hon hade väl något sämre lopp som får kvittas mot årets w/o.

Minns inte om hon hade nåt riktigt bottennapp utöver någon lägre top 10. Resten var idel fina placeringar

MackanG

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ställning efter dagens XCO.
Screenshot_20220515-193210.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Så, 48 poäng upp till tredje plats. Får väl se hur formen utvecklas för åkarna under de kommande veckorna. Är ju nästan en månad till nästa lopp så jag gissar att det kan hända en del.

Magnus K

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Riktigt roligt. Väldigt konstig intervju efteråt. Märkliga frågor?!
Håller med, tror jag? Lite undvikande svar från Jenny men hon kanske inte hade mer att förklara mer än att "hon var starkare än mig och körde ifrån mig"? Verkar som hon hade lite svårt att fokusera på körningen med för mycket supporterljud denna gång? Kanske får nån mer ledtråd om det kommer en racerapport från teamet framöver? (Har inte kollat instagram än)

freddag

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
jag tyckte också frågorna var okänsliga, det var inte svårt att läsa av att jenny inte ville ge en så självutlämnande intervju denna gång, men reportern ville ha mer.

men när pidcock inte ville avslöja vilken sponsors pryl som strulade på cykeln var reportern mycket finkänslig och frågade inte mer om saken.

från tv-soffan känns det generellt lite som att redbull.tv förväntar sig att damerna ska bjuda till mer än herrarna. det här klappandet i inslaget om "perfektion" t ex. kan ni tänka er männen sitta där och klappa?

Magnus K

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Gängets race-rapport är ute på insta nu, men jag hörde inga ledtrådar kring hur de kände för loppet. Linn hade problem med pollen, Kelsey kämpar med att gilla läget och Jenny hade bytt resultatmål mot mål för olika bansegment istället, om jag fattar rätt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer