Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Jenny Rissveds
De flesta gillar att få tidsuppgifter.
De flesta gillar att få tidsuppgifter.
Är det ofta det är så liten tidsskillnad i short track?Replay från short track idag 13/5 finns här:
![]()
Mercedes-Benz UCI Mountain Bike World Cup
A riders' favourite, the course at Nové Město na Moravě is one of the world's most technical cross-country courses and modifications for 2022 will guarantee another nail-biting race.www.redbull.com
Mitt intryck var att det var ovanligt tajt, både i herrarnas och damernas lopp. Har dock inte någon statistik att luta mig mot.Är det ofta det är så liten tidsskillnad i short track?
Kändes som tillfälligheter hade väldigt stor betydelse för slutplaceringarna.
(Jag tittade inte på alla varven)
En elitcyklist gav cykelföreningens barn tipset att ha hakan högt för att man får ner mer luft i lungorna än när man är mer aero. Oklart hur stor effekt det skulle kunna ha .i albstadt är start-/målrakan 300 meter. om en räknar bort starten och målgången körde de den 4 gånger, alltså 1,2 kilometer. skillnaden mellan "hoods" och "aerobar" över 1,2 kilometer är typ 20 sekunder enligt bikecalculator.com. mellan hoods och "drops" är skillnaden 10 sekunder.
Visa bilaga 554307
förra året körde pfp så här på den rakan i albstadt, men det är alltså inte tillåtet nu:
Visa bilaga 554303
mcconnell flyttade in händerna lite och kröp kanske ihop något i år:
Visa bilaga 554304
mitterwallner körde så här:
Visa bilaga 554308
men jag tror också att det är en avvägning mellan återhämtning och position, jag tycker inte det är självklart att det är rätt att "plåga" sig i en aeroposition så fort en får chansen för att spara några sekunder. dessutom kör de ju inte solo över rakan alla varv, och så tillkommer det väl psykologiskt spel :)
Samtidigt var ju herrarnas mest spännande… och vilken ”spurt”.Det var ju en ovanligt flack o oteknisk bana, då blir det klungåka, särskilt i herrklassen.
Fria luftvägar lär ju ha en fördel.En elitcyklist gav cykelföreningens barn tipset att ha hakan högt för att man får ner mer luft i lungorna än när man är mer aero. Oklart hur stor effekt det skulle kunna ha .
Vart ser man totalen i cuperna, hur ser det ut där? Jenny har ju varit minst sagt jämn.
7:a nu totalt.Borde väl avancera ett antal placeringar efter helgen. Upp till tredje kanske?
Jag hade uppenbarligen lite fel för mig vad det gällde hur många poäng det är för olika placeringar. Var ser du ställningen efter helgen? Eller räknade du ut det själv?7:a nu totalt.
OK. Slutade titta rätt raskt efter att de gått i mål så jag missade det.Kollar på Redbull TV, de visar det där för dagens race och totalt då.
Håller med, tror jag? Lite undvikande svar från Jenny men hon kanske inte hade mer att förklara mer än att "hon var starkare än mig och körde ifrån mig"? Verkar som hon hade lite svårt att fokusera på körningen med för mycket supporterljud denna gång? Kanske får nån mer ledtråd om det kommer en racerapport från teamet framöver? (Har inte kollat instagram än)Riktigt roligt. Väldigt konstig intervju efteråt. Märkliga frågor?!