Jenny Rissveds

ejma

Aktiv medlem
Lars.E sa:
Alla som följt damernas XC det året borde inte blivit förvånade.
Däremot tog jag inte för givet att hon skulle vinna, speciellt inte när OS och tävlingen verkade starta med otur och strul.
Förväntningarna var stora inför loppet och hon var listad av svensk media som guldhopp, men med krasch och kedjestrul trodde jag att det var kört med medalj.
Lyckas hon tas sig upp i toppen igen är det stort. Det känns som dam-MTB har utvecklats sedan Rio och många är riktigt duktiga.

Jensen

Aktiv medlem
Lars.E sa:
Jensen sa:
...

Bara jag som inte var så förvånad? Med tanke på hennes säsong innan? Därmed inte sagt att det var sjukt spännande och kul!
Jag blev inte ett dugg förvånad med tanke på hur hon presterat på liknande banor och vilken form hon verkade vara i.
Däremot tog jag inte för givet att hon skulle vinna, speciellt inte när OS och tävlingen verkade starta med otur och strul.

Ja att inte bli förvånad och att ta saker för givet ska man nog inte koppla ihop ?

konscious

Aktiv medlem
Många följer hennes öde och hon lydde mitt råd att minska exponering och belastningen.
Må väl Jenny och jag vill se dig igen som den som jag kan jubla åt när hon vinner, kapaciteten har hon utan tvekan!

Skrmavbild2018-11-16kl.17.03.48.png

Sixten Fors

Ny medlem
Bergsmannen sa:
Lars.E sa:
Jensen sa:
...
Bara jag som inte var så förvånad? Med tanke på hennes säsong innan? Därmed inte sagt att det var sjukt spännande och kul!
Jag blev inte ett dugg förvånad med tanke på hur hon presterat på liknande banor och vilken form hon verkade vara i.
Håller med, inte jätteförvånad att hon vann. Tipsade en på jobbet att nu blir det guld, han var mycket nöjd för tipset.
Jag blev inte alls förvånad, någon månad innan OS hade jag Jenny och Sarah som Sveriges enda och självklara guldfavoriter.

K

Ny medlem
Det är väldigt tyst runt nya satsningen, någon som vet cykelmärke och andra sponsorer?

Ser verkligen fram mot en comeback för Jenny!

larsaw

Aktiv medlem
K sa:
Det är väldigt tyst runt nya satsningen, någon som vet cykelmärke och andra sponsorer?

Ser verkligen fram mot en comeback för Jenny!
Hon har ju tagit ett ”socialmedia-break” så därifrån lär du inte hitta någon info, men jag håller med, någon sponsor borde kanske velat annonsera ”sin” nya cyklist...

NickPick

Aktiv medlem
Hon lade ju upp 100 bilder på Instagram där det spekulerades i att hon hade en Specializedhjälm för ett tag sedan, men samtidigt har hon någon slags spons och har gjort en del reklam för oakleys nya hjälm.

Ytterst oklart med andra ord.

Om man ska passa på att killgissa.

Huvudsponsor Oakley. Sen har hon kvar BMW och Thule.
Cykel Merida. Det blir lurigt med ett cykelmärke som har egna team så då blir Merida kvar. Sen anledningen till att det är så tyst om sponsorer Öhlin jobbar på att få sina xc dämpare redo.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Bergsmannen sa:
ginnfilt sa:
Bergsmannen sa:
Kulhavy petad från fabriksteamet, kanske inte helt oväntat.
Du vet att det är så det förhåller sig? Inte att han själv valt att köra under egen flagg/team i år?
Det vet jag iof inte men han har väl inte direkt rosat marknaden senaste åren så jag antar att han blev petad.
Han startade ett eget team, kör Specialized. Bra resultat [på långa lopp typ] men tydligen har skador/kroppen stört [intensiva] XCO för honom enligt intervjun nedan.

https://www.activatecyprus.com/en/event_news/sunshine-cup-jaroslav-interview

Senast ändrad:

thomalin

Aktiv medlem
NickPick sa:
thomalin sa:
Vinnare i Klippingracet, verkar dock inte varit något jättemotstånd. Tvåan var sex minuter efter. Men hon verkar ju vara på g! :)

https://www.svd.se/rissveds-vinnare-i-klippingracet
Googlar man klippingracet bilder 2019 så får man 4 inlägg från eventets Facebook sedan 13 artiklar om att hon vann (i rad).
Såg stabilt ut på den nya epicen.
Noterade det också, samma text dessutom i flera tidningar, som vanligt alltså.

ILiveToRide

Ny medlem
Ja målet är att belysa barns rättigheter, påverka omgivning och hitta event för att möjliggöra att fler barn får kontakt med sport och möjlighet att utöva.

Hon ville bort från den cykelsport som hon upplevde den då, som gjorde henne deprimerad. Gissningsvis kravet på att sälja etc.

Enligt samma intervju efter målgången i lördags.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer