Jenny Rissveds

Börne

Medlem
.................................

Edit: Hade inte koll på det där med dom 40 första, så fritt att välja själv är det ju då inte. Följer ju bara eliten i loppen som kan välja att köra XCC eller inte!

Senast ändrad:

Clark

Medlem
UCI sa:
A maximum of 40 riders per gender (40 men elite and 40 women elite) already registered and confirmed for the elite XCO event taking place during the same week-end shall be allowed to start in the XCC event. The riders shall be selected as per article 4.9.015 to reach a total number of 40 riders per gender. No online registration is required for the XCC event.
Det skulle innebära topp 40 i rankingen nu på första världscupen. Senare under säsongen går man även på vc-poäng. Jenny verkar vara rankad 151a, så det blir nog inget XCC för henne om de inte har "wild card"

skier

Aktiv medlem
Blir nog inte så roligt lopp att starta från plats 95. Får hoppas hon kan klättra till topp 40 i rankingen nån av de första tävlingarna så hon kan vara med och köra XCC och kanske få en bättre startplats i XCO.

skier

Aktiv medlem
konscious sa:
1.Forster
2.Shurter
3.Van Der Poel

1.Courtney
2.Langvad
3.Neff
Min gissning:
1. VdP
2. Mathias Flückiger
3. Forster

1. Langvad
2. Neff
3. Ramona Forchini

Måste ju ha med lite udda namn också... Langvad har ju varit så sjukt stark både på mtb och landsväg under våren så håller hon sig på hjulen borde hon ta hem det mtp att banan är relativt enkel tekniskt. Flückiger och Forchini har varit riktigt starka i de sista loppen även om motståndet varit lite blandat. Såg på instagram att Pauline Ferrand Prevot är med också efter sin operation, men det är nog mest för att försöka hålla sig kvar i topp 40.

jonte987

Aktiv medlem
Där ser man Redbull tv fanns på min tv. Det var ju lite kul att se modern xc. Short track säger ni?

Edit. Alla vann, inte en. Säger min treåring..Haha. får ta ett snack när han fyllt 4a.

Senast ändrad:

jonte987

Aktiv medlem
Kollat lite på förra säsongen nu. Det kanske kan bli spännande på söndag. Short track övertygade inte men några av de riktiga banerna ser roliga ut.

larsaw

Aktiv medlem
ShortTrack får ju ändå ses som uppvärmnings/”publik-frieri”/ploj race, visst att det ger en del poäng för WC-åkarna (lite som i DH WC).

konscious

Aktiv medlem
Hoppas Rissveds kan överraska, hennes säsongsstart har varit mycket lovande.
Jag tror hon kommer på 10-15 plats i morgon. Courtney och Neff kommer göra upp om segern.

hm

Aktiv medlem
Tycker inte vi ska ha för höga förhoppningar om Jenny till en början .
Sett till vad hon prestera i bla Säter o (sm förra året) verkar hon ligga en bra bit (5-10min ?) efter mot när hon var som bäst 2016 ...
Men hoppas hon överraskar .

alltrack16

Ny medlem
Eller cold feet...
Förstår att det måste vara ett enormt tryck på henne nu både från internationell media och henne själv. Hoppas hon är förberedd och klarar det.

Börne

Medlem
Sitter & kollar nu men anade att hon inte var med då hon inte alls syntes till så var tvungen att kolla varför.. jaja, får vänta tills nästa race då!

CW

Medlem
alltrack16 sa:
Eller cold feet...
Förstår att det måste vara ett enormt tryck på henne nu både från internationell media och henne själv. Hoppas hon är förberedd och klarar det.
Hörde inte ens kommentatorerna på Red Bull TV nämna henne idag ens. Tror hon fallit rätt så rejält åt sidan internationellt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer