Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Om du inte förstår varför det känns märkligt att få den frågan när man söker för uppenbart orelaterade besvär så skulle jag säga att du skulle kunna vara en bättre läkare än vad du är (oavsett könstillhörighet).
Har han sagt att han ställer den frågan vid orelaterade besvär?
Och en läkare är kanske bättre lämpad än oss lekmän att avgöra vad som är relaterade besvär eller inte. Tror jag iaf.

Jenny Rissveds
Från Wikipedia = inte officiellt från IOK.
UCI.JPG

Jenny Rissveds
Ja. Det jag menade var att övriga fransyskor i stort sett lägga ner alla förhoppningar om att få åka. Jag menar, vad skulle krävas för att slå bort någon av Lecomte eller Ferrand-Prevot, givet att de håller sig skadefria och inte dramatiskt tappar formen.
Ah! Ja det kan de nog glömma. De har tjej som ligger topp 10 på världsrankingen. Det måste ändå kännas surt att vara så bra men ändå inte få åka. Tyvärr är det inte mycket att göra när 1&2:an i rankingen också kommer från samma land.

Jenny Rissveds
Ah! Ja det kan de nog glömma. De har tjej som ligger topp 10 på världsrankingen. Det måste ändå kännas surt att vara så bra men ändå inte få åka. Tyvärr är det inte mycket att göra när 1&2:an i rankingen också kommer från samma land.
Men det gäller nog att de toppar formen till OS ändå, om de orkar mentalt. Skador är ju inte ovanliga, så det finns ju risk att PFP eller Lecomte skadar sig.

Jenny Rissveds
Enligt Radiosporten är det klart nu!

Jenny Rissveds
Neff var med hyffsat i linjeloppet vilket var bra med tanke på förutsättningarna. I xco var hon inte i närheten att prestera som hon gjort tidigara på säsongen. Så dubblera nej tack!

Jenny Rissveds
Efter tunga tiden – Rissveds klar för OS
Mountainbikecyklisten Jenny Rissveds tog OS-guld i Rio de Janeiro 2016, men har haft en krokigare väg till Tokyo. 26-åringen slutade på 16:e plats i VM 2019 efter nästan två års frånvaro på grund av ätstörningar och depression. Det var länge osäkert om det skulle räcka för att kvala in till OS – men nu står det klart att hon får chansen att försvara sin titel.

Jenny Rissveds
Gött. Och vart ser man lite längre MTB-lopp än XCO?
Bra fråga.. Ingen aning. Antar att du menar maratonvarianten då? Redbull visar, som fjärdebrunn skrev ovan XCC (20 minuter) och XCO (90 minuter ish) och sen är det väl maraton som gäller om det ska vara längre. Jag har inte sett några sådana lopp men har (antagligen på helt felaktiga grunder) dömt ut det som grusvägsnötande och därför sjukt trist att kolla på.

Jenny Rissveds
Efter tunga tiden – Rissveds klar för OS
Mountainbikecyklisten Jenny Rissveds tog OS-guld i Rio de Janeiro 2016, men har haft en krokigare väg till Tokyo. 26-åringen slutade på 16:e plats i VM 2019 efter nästan två års frånvaro på grund av ätstörningar och depression. Det var länge osäkert om det skulle räcka för att kvala in till OS – men nu står det klart att hon får chansen att försvara sin titel.
Hon är en sån jävla krigare! Kan fan inte vara lätt att ta sig ur en djup depression och samtidigt ha den pressen en elit idrottare har på sig.

Jenny Rissveds
... men har (antagligen på helt felaktiga grunder) dömt ut det som grusvägsnötande och därför sjukt trist att kolla på.
Ungefär som gravelbilder på Instagram ???

Såg xcm-vm nu sist med en ensam turkiska som kommenterade. Jättedåligt var det.

Är ju enklare när personerna är på samma bana och kör varv... Men herrarnas (och säkert damernas) xco tar så lång tid så det är underhållande.

Jenny Rissveds
Ungefär som gravelbilder på Instagram ???

Såg xcm-vm nu sist med en ensam turkiska som kommenterade. Jättedåligt var det.

Är ju enklare när personerna är på samma bana och kör varv... Men herrarnas (och säkert damernas) xco tar så lång tid så det är underhållande.
Förra årets xcm-vm var ju bara till för att göra reklam för Turkiet och Erdogan, sjukt dålig bana och sjukt dåligt producerat. Banorna brukar vara bättre men det är ju väldigt långa sträckor så det är svårt att filma, de har börjat med elcykel för filmaren på en del sådana lopp, t ex swiss epic körde de med elcykel och filmade, det blev rätt intressant.

Jenny Rissveds
Det jenny oftast tävlar i på söndagar är xco eller cross country olympic. I världscupen eller på os är det svåra banor tekniskt. I Sverige är det banan i falun och Jönköping som håller internationell klass. Det som flest motionärer tävlar i är xcm eller cross country marathon. De banorna är ofta enklare tekniskt men längre. Det vi innom mtb kallar enduro är tävlingar som har speciallsträckor ofta som är tekniskt utmanande som går utför. Sen är det transportsträckor i mellan specialsträckorna. Jenny har vunnit SM i MTB enduro.

Jenny Rissveds
Jag tycker xcm utomlands där det finns berg är mera likt Enduro i utförkörningarna än vad xco banor är som oftast är byggda och tillrättalagda.

Jenny Rissveds
Har du kört banan i Falun? Har för mig att en del av den är en del av endurobanan..
Ja en liten stenkista brant på mitten , resten byggda hopp och en fallhöjd på 80m där varje m o linje av banan kan memoreras o tränas på innan start.

Har även kört xcm em i Norge och swiss epic med fallhöjder på 1km bröt rakt ner i fjällteräng och svindlande alpstigar som körs blint.
FörrFörra året var bla partiet där Jenny gjorde svanen ner för branten i wc banan i lienzerheide en pytteliten del av swissepic innan målgång i byn . Fast utan skyltar om a o b linjer mm och det var inte ens ett parti på banan som man reagerade på som speciellt farligt ...

Sen är det iofs högre och längre byggda gap hopp mm i xco . Men det är väl inte så vanligt i Enduro heller vad jag förstår ? Men av Enduro är min erfarenhet betydligt mindre .

Tillbaka
Topp