Jenny Rissveds
Kan också bero på att hon bröt en handled i våras.Intressant att Jolanda presterar så bra just på OS och inte hittills denna säsong i världscupen. Har hon inte velat vinna eller beror det på hur man sätter sina mål?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan också bero på att hon bröt en handled i våras.Intressant att Jolanda presterar så bra just på OS och inte hittills denna säsong i världscupen. Har hon inte velat vinna eller beror det på hur man sätter sina mål?
Jolanda kraschade rejält i slutet av 2019 . https://cyclingmagazine.ca/mtb/jolanda-neff-seriously-injured-in-training-ride-crash/ och har kämpat sig tillbaka sakta men säkert. Bruten handled i våras underlättade väl inte. Idag fick hon ett perfekt lopp och då räckte det till guld. Hatten av!Intressant att Jolanda presterar så bra just på OS och inte hittills denna säsong i världscupen. Har hon inte velat vinna eller beror det på hur man sätter sina mål?
Sen är det ju skitenkelt för en som aldrig varit utsatt för en sån press att sitta här och spekulera om hur hon känner och vilken press hon upplever. I slutändan är det bara hon som vet, som bestämmer och som själv får välja hur hon vill bemöta tävlingssituationer och hur länge hon ska fortsätta. Kanske hon funkar bättre utan pressen att vara försvarande mästare, kanske trivs hon med att vara den som säger saker som går mot den konventionella sanningen. Hur som helst så vill jag påstå att ingen eller extremt få här har ens en liten aning om vad hon går igenom och, framför allt, hur man bäst hanterar det.
Exakt. Hon kan aldrig komma ifrån att hon har vunnit OS. Det kommer att nämnas av kommentatorer under kommande race också. Det måste väl gå att hitta en styrka i detta? Annars blir det svårt. Alla som är med i OS är givetvis individer med olika historik och personlighet, men också underhållare som vi som tittare vill se prestera bra. Med detta följer också ett medialt intresse.Blir nog ingen större skillnad med att få mindre OS Koppling från sitt namn.
Innan OS:
Jenny Rissveds regerande os mästare
Efter OS:
Jenny Rissveds föredetta os mästare.
Bernt Johansson OS guld pratar man om än idag.
Bart Brentjens OS guld nämns varje värlscupstävling.
Synd på punka och kösituationer för Jenny..
Men lite coolt med trippeln på pallen.
+1Hejja fantastiska Jenny!
Är ju inget hon antyder direkt.Är det sluttävlat för Jenny nu?
Det är nu hon ska börja tävla för att det är kul. Nästa tävling borde vara sm. Sen är det värdscup och vm. Om hon tycker det är roligt får vi se henne på os om tre år.Är det sluttävlat för Jenny nu?
Bra inlägg. Det klargör en hel del.Läs Jennys inlägg på Instagram
https://www.instagram.com/p/CR2zZ6sgWN2/?utm_medium=share_sheet
Verkar sikta in sig på två OS tillÄr det sluttävlat för Jenny nu?
Såklart svårt att förklara. Det är ju ett svårt ämne.Det blir svårt att förklara för grabben som har följt Jenny i allt hon gjort. Han var riktigt besviken efter målgångsintervjun.
Samtidigt så egoistiskt nog känner jag mig lite sviken som svensk.
Hur många drömmer inte om os och en chans att få visa upp sig och prestera?
Hon kunde lika gärna stannat hemma.
Du får väl förklara för grabben att han ska skaffa ett eget liv, istället för att hänga upp sitt på andras.Det blir svårt att förklara för grabben som har följt Jenny i allt hon gjort. Han var riktigt besviken efter målgångsintervjun.
HahaDet blir svårt att förklara för grabben som har följt Jenny i allt hon gjort. Han var riktigt besviken efter målgångsintervjun.
![]()
Hyllar reportern efter intervjun
Det var en lättad Jenny Rissveds som mötte pressen efter 14:e platsen i OS-mountainbiken. Efteråt berömmer Rissveds Discovery Plus agerande. – Det var hon som gjorde det till en bra intervju, säger Discoverys reporter Diljen Otlu.www.expressen.se
Här är själva intervjun:
Ja. Oerhört komplext. Hon vill ju komma bort från titeln som ”regerande olympisk mästare” men vill ändå ta titeln igen och bli ny regerande olympisk mästare…jag vill inte vara i hennes skor, men önskar henne lycka till med att besegra sina demoner.Rätt intressant att hon trodde att hon skulle vinna när hon gick in i loppet. ?
Är det enda rätta att av kräva vinst av sig själv även om det kostar både mentala och fysiska hälsan? Jag har inga problem att förklara det för mina ungar iaf?Det blir svårt att förklara för grabben som har följt Jenny i allt hon gjort. Han var riktigt besviken efter målgångsintervjun.
Jag saknar referat från henne gällande loppet.
Jag tyckte hon låg 3:a och vad med i tätklungan vid första stenkistan, efter det tappade hon tydligen för jag såg henne inte i tätklungan.
Vad hände där?
Citat från Expressen:Jag saknar referat från henne gällande loppet.
Jag tyckte hon låg 3:a och vad med i tätklungan vid första stenkistan, efter det tappade hon tydligen för jag såg henne inte i tätklungan.
Vad hände där?
Ja, båda fransyskorna var ju floppar med tanke på hur säsongen sett ut tidigare. För PFP kan vurpan väl förklara det till en del men för Lecomte kändes det som att mkt måste gått fel. Visst, banan var väl inte direkt skräddarsydd för henne, men det kan rimligen inte varit hela förklaringen. Och sen var det väl ngt strul en bit in i loppet men då var hon ju redan utklassad av Neff och, om jag minns rätt, väsentligen ute ur medaljstriden.Själv tycket jag Loana Lecomtes prestation var än mer oväntad, hon har ju i princip varit obesegrad i år och vunnit med minuters marginal och blev 6:a nästan 2 1/2 minut efter Jolanda Neff i mål.
Var väl mycket mentalt och rytm för både vinnare och "förlorare"Ja, båda fransyskorna var ju floppar med tanke på hur säsongen sett ut tidigare. För PFP kan vurpan väl förklara det till en del men för Lecomte kändes det som att mkt måste gått fel. Visst, banan var väl inte direkt skräddarsydd för henne, men det kan rimligen inte varit hela förklaringen. Och sen var det väl ngt strul en bit in i loppet men då var hon ju redan utklassad av Neff och, om jag minns rätt, väsentligen ute ur medaljstriden.
Om jag förstod rätt sa Absalon i en intervju efteråt att fransyskorna valt fel däck. Tydligen torkade banan upp rätt mycket under morgonen, rena lerdäck är nog ingen höjdare på sten och rötter.Själv tycket jag Loana Lecomtes prestation var än mer oväntad, hon har ju i princip varit obesegrad i år och vunnit med minuters marginal och blev 6:a nästan 2 1/2 minut efter Jolanda Neff i mål.
Danskarna måste iaf ha gjort något rätt, två danskor före Jenny, ngn som hört talas Degn o Bohe tidigare?fransyskorna valt fel däck
Danskarna måste iaf ha gjort något rätt, två danskor före Jenny, ngn som hört talas Degn o Bohe tidigare?
Så var det, tom högre ranking, hittade rankinglistan innan OS? Jenny 31:a o Degn 27:a. 14:e kanske var ett helt ok resultat.Degn är rätt meriterad
Men det är ju inte alls ovanligt i andra sporter att vissa kan dominera i vardagslunken i världscupen men sedan floppa totalt i VM och OS, medan andra fungerar precis tvärtom. Se på längdskidåkning ex.vis. Hur mycket vann Northug i världscupen? Hur mycket har charlotte kalla vunnit i världscupen jmf med OS/VM? Sedan har vi Sundby som dominerade världscupen men länge floppade på mästerskapen. Osv. Vissa har helt enkelt förmågan att vara bäst när det gäller.Ja, båda fransyskorna var ju floppar med tanke på hur säsongen sett ut tidigare. För PFP kan vurpan väl förklara det till en del men för Lecomte kändes det som att mkt måste gått fel. Visst, banan var väl inte direkt skräddarsydd för henne, men det kan rimligen inte varit hela förklaringen. Och sen var det väl ngt strul en bit in i loppet men då var hon ju redan utklassad av Neff och, om jag minns rätt, väsentligen ute ur medaljstriden.
Förvisso, men åtminstone PFP har ju uppvisat en rätt hygglig förmåga till att prestera på mästerskap. För Lecomte är det ju svårare att ha ngn klar uppfattning just kring hur bra hon Visserligen har hon ju U23-VM-guld men det är ju ett mästerskap med lägre konkurrens.Men det är ju inte alls ovanligt i andra sporter att vissa kan dominera i vardagslunken i världscupen men sedan floppa totalt i VM och OS, medan andra fungerar precis tvärtom. Se på längdskidåkning ex.vis. Hur mycket vann Northug i världscupen? Hur mycket har charlotte kalla vunnit i världscupen jmf med OS/VM? Sedan har vi Sundby som dominerade världscupen men länge floppade på mästerskapen. Osv. Vissa har helt enkelt förmågan att vara bäst när det gäller.
Deng är en bra cyklist. Bohe är en av många upcoming stars från Danmark…Danskarna måste iaf ha gjort något rätt, två danskor före Jenny, ngn som hört talas Degn o Bohe tidigare?
Ja, det är lite lustigt att man tycker det är konstigt med idrottare som är bäst när det verkligen gäller.Men det är ju inte alls ovanligt i andra sporter att vissa kan dominera i vardagslunken i världscupen men sedan floppa totalt i VM och OS, medan andra fungerar precis tvärtom. Se på längdskidåkning ex.vis. Hur mycket vann Northug i världscupen? Hur mycket har charlotte kalla vunnit i världscupen jmf med OS/VM? Sedan har vi Sundby som dominerade världscupen men länge floppade på mästerskapen. Osv. Vissa har helt enkelt förmågan att vara bäst när det gäller.
Danskarna måste iaf ha gjort något rätt, två danskor före Jenny, ngn som hört talas Degn o Bohe tidigare?
Japp efter Bohe.Ja Malene är en grym cyklist som även är ihop med en annan grym cyklist. Hon kom väl typ tvåa i DM oxå.