Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Några år på landsväg ger nog bra cash för en mtb:are som byter genre. Dessutom vill de nog gärna se några topp-mtb:are följa med PFP. Blir bättre varumärkesbyggande. Stigger ska väl köra lite landsväg nästa år också? De får säkert med sig lecomte, stigger, rissveds, neff etc. Aussien Rebecca Hendersson har ju varit under yran men är väl hyfsat på g så skulle inte förvåna mig om hon kör 2 år landsväg och sen avslutar med 1 år mtb

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
SM 2022 återuppväckte mitt cykelintresse och fick mig att köpa en racer två månader senare. På bilden Jenny 2 min 10 sek före klungan
1734684615104.png

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
While waiting to find out which new teams will sign Kelsey Urban, Zoe Cuthbert, and Elin Karlson for 2025, rumors suggest that Jenny Rissveds could take the place that has become available in the Canyon structure for the upcoming season.

Jenny Rissveds
Jag trodde Team31 var Jennys egen produkt/idé. Nu verkar hon lämna det vidn för våg. Har hon alltid haft ett så distanserat förhållande till teamet?

Jenny Rissveds
Lägger teamet ner så behöver hon väl ändå en inkomst? De flesta blir väl inte stenrika på cykel tänker jag?
Tänkte på detta: https://www.dn.se/sport/rissveds-lag-pausar-varldscupsatsning-redo-att-ga-vidare/

”Redan förra året började jag fundera på att lämna teamet när mitt avtal var slut 2024. Jag har känt ett tag att jag behöver en ny utmaning och en förändring. Det har varit några väldigt fina år med Team 31 som jag är väldigt tacksam för, men nu känner jag mig redo att gå vidare helt enkelt. Jag hoppas att Team 31 kan fortsätta på ett eller annat sätt men det är inget som jag kommer vara en del av fortsättningsvis.”

Jenny Rissveds
Jag trodde Team31 var Jennys egen produkt/idé. Nu verkar hon lämna det vidn för våg. Har hon alltid haft ett så distanserat förhållande till teamet?
Lite konstigt va? Oavsett hur mycket engagerad hon är eller inte är i teamet, om det av nån anledning inte kan deltaga i världscupen är det väl fullt rimligt att hon söker andra möjligheter om hon vill fortsätta tävla

Edit: Ok. Din komplettering gjorde det ju mer rimligt.

Jenny Rissveds
Kate har väl passerat bäst före datum annars hade väl Frischknecht behållit henne i Scott-teamet. Starta eget är väl ett sätt att hänga kvar i rampljuset och få uppmärksamhet. Inget fel med det.

Jenny Rissveds
Tror absolut kate har goda chanser att nå överst igen. Håller tummarna för henne. Någon som vet vilken cykel hon kommer köra på? Alltså kände igen den hon hade i den korta videon.

Jenny Rissveds
Jävlar vad högt rankad hon är totalt. Kan de nya reglernas poängvärde spilt över i dollars? Hur mycket är en plats i world series värld?

Visa bilaga 748226
Tror definitivt att en hög ranking kan göra pengar. Hon ligger ju oftast inte först men nästan alltid högt upp både i xco och xcc så inte förvånad att hon är högt rankad. Det är ju väldigt viktigt med ranking nu också för att få teamet i top 15 så man får åka på alla lopp. Alltså bra förhandlingsläge.

Jenny Rissveds
Tror definitivt att en hög ranking kan göra pengar. Hon ligger ju oftast inte först men nästan alltid högt upp både i xco och xcc så inte förvånad att hon är högt rankad. Det är ju väldigt viktigt med ranking nu också för att få teamet i top 15 så man får åka på alla lopp. Alltså bra förhandlingsläge.
Ja, gissar att förra året dippar men hon har varit extremt jämn de år jag hängt med bättre (redbull). Tex hade hon vunnit xcc cup året innan den började

Jenny Rissveds
Jag gick off topic och pratade om Kate. Men jag verifierade inte så kan vara fel det också.

Edit. Enligt wiki har hon inte vunnit sen 2019
Kanske borde gjort en omstart tidigare. Känns ju lite som hon gör en jenny (hoppas inte av liknande orsaker, jag menar teamet)
Ah, ok, där verkar det vara rätt. Senaste vinsterna 2019.

Jenny Rissveds
Hittade den här filmen från när Jenny vann nu i Chelva.

Hon är verkligen ett med cykeln, som verkar helt spot-on med dämpare, framgaffel, och däck. Jenny cyklar otroligt energieffektivt känns det som för mitt relativt otränade öga.

Hennes medtävlare har inte riktigt samma flyt över terrängen… Beror det på att Jenny har lite bättre teknik eller drar hon nytta av att vara en del av ett team som lyckas ställa in cykeln i en fantastisk sweet spot?

Tillbaka
Topp