[Kalender] Happyride MTB Halland/sås

Kan inte konfirmera pga. konfirmation, dotterns alltså:-)
Vet att ni får en härlig tur, vi ses vid nästa tillfälle!
/Anders

mattiaswij skrev:
-------------------------------------------------------
> Prognosen ser varm ut. Läge att planera in en
> sjö längs rundan?
>
> Mattias - sitter på ett tåg och svettas.

Funkar en mosse?

Nisse 40+ skrev:
> mattiaswij skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Prognosen ser varm ut. Läge att planera in en
> > sjö längs rundan?
> >
> > Mattias - sitter på ett tåg och svettas.
>
> Funkar en mosse?

Är jag tillräckligt varm så tar jag det med.

Raggamuffin skrev:
> Kan inte :(

Får nästan känslan av att du vill hänga på Muffin... :)

Är russin att räkna som enklare fika?
Lite dricka får nog också åka med!!!
Någon som har plats på cykeln för en kylbag? :-)

Ångrar lite att jag inte satte kl. 9.00 istället för 10.00.
Lite sent att ändra på nu kanske, vi får ta det sånätt så att vi inte får värmeslag!

//Kalle

Lefty skrev:
> För mig går det bra närsom.
> Går det att ansluta vid foten av åsen och
> isåfall var och när?

Går fint! Vi passerar "Vallåsen infarten" längs Rössjöholmsvägen vid 12-tiden.

//Kalle

85 km hittills i värmen, en kvar. Sitter och gratisfikar på Knut-Jöns i Båstad efter varierande cykling med riktiga Happyiter :)

Tack alla för gott sällskap i värmen.idag.
Tack Kalle för suverän guidning på kanonfona stigar och skogsvägar som till 95% var nya för mig

Låter som nya cykeln får sig ett riktigt elddop idag PIPPIW :-)
Du borde lägga upp en bild på skönheten så alla som.inte var med får se....

Gött gäng med PiPPiW i täten. Ja vi kör på skrå

Bilagor

• DSC_0282.JPG
    DSC_0282.JPG
    79.8 KB · Besök: 50
Tack alla 10 tappra som trotsade värmen!!
Riktigt trevligt med en del nya ansikten oxå! :)
Pippi, det får bli en MTB nu så att du slipper genskjuta oss! Å andra sidan räcker det nog med lite grövre däck så är du hemma! ;)
Efter bad med barnen i em. och lite grillat + ett par öl somnar man nog ovaggad ganska snart...
Hoppas vi ses snart igen!

//Kalle

Jo, det var riktigt kul. Cyklade 21 km till fotbollsplanen och lyckades hitta två till vilsna Happyiter på vägen dit. Kul att träffa och skaka hand med ett gäng analoga Happyiter till slut.

Mötet var tänkt som just det, ett kort möte på en av mina cykelrundor runt häradets suveräna asfaltsvägar. Damcykeln är ju ingen MTB-hoj direkt, "hänger med tills ni kör av asfalten" vilket skedde efter ungefär 50 meter.

Jag fortsatte en bit på asfalten men tänkte "va'katten" och körde in på en liknande stig i samma riktning en bit längre ner för vägen. Det gick bra och var rätt kul och när jag kom ut på asfalt igen så var gänget där. Lite mankelimang med bromsok bak på en hoj men det löste sig och jag hängde på i kön. Lite mer stig, grus m.m. men det var bara att haka på. Mycket artigt så höll min parkollega tillbaks men jag bad honom att inte vänta och vips var alla borta. Kom ikapp vid en kort paus och sen blev det lite mer asfalt. Klungåkning och man blir helt euforisk, mycket trevligt sällskap och vi diskuterade både det ena och det andra. Lärorikt.

Frågade om jag skulle upp och dra som tack för att man fick hänga på, "varför inte?". Skitkul, gick upp i täten under diverse hejarop och har nu dragit en Happy-klunga :) Inte så långt och fort men iallafall, tack för det.

Sen var det dags för skogsåka igen. Körde själv vidare på asfalt i värmen med Tutti Frutti och Coca Cola i packningen. Lite före 12-tiden var jag i Våxtorp och cyklade då vidare till Vallåsen som närapå ligger på vägen hem. Japp, där var dom. "Hänger du med upp?", "haha, tack men nej". Trodde det var liftåkning på G men det var frågan om att cykla upp. Så när siste man försvann upp till höger gick ljuset upp och jag med. Tappade givetvis bort allihop igen och cyklade grusvägen rakt uppför. Halvvägs upp var det stim och stoj ute i skogen till höger, kunde bara skratta, där var dom ju! Vi cyklade hela vägen upp, tappade bort dom igen men gladdes åt att det bar utför till slut. Fick punka, 25-622 däck på såna vägar är inte idealiskt men det blev således läge för en paus i hettan och mitt första slangbyte i fält. Rätt kul det med och tamejfanken om det inte blev lite stim och stoj ute i skogen till höger med ett gäng Happyiter som dök upp igen. Jag avböjde hjälp och det var det sista jag såg av dom den här gången. Slangbytet gick fort och bra, var lite nervös för om ful-mini-pumpen från Clas Ohlson för 149:- skulle hålla måttet men det gjorde den, det är ju inte så mycket luft som ska in.

Skruvade på ventilhatten och fortsatte nerför och sen ut i Vallåsens "åk-område". Hittade en bana som heter "Pipeline" som var rätt intressant med damcykeln. Det gick inte fort men jag kom ner iallafall och några passager var rätt OK. Kul att se minen på danskarna som satt nere vid liften :)

Fortsatte sen hem. Asfalt hela vägen med en bakfälg som hade blivit rejält krokig på Vallåsen men ekernyckeln ligger i boden och ska får göra rätt för sig idag.

I allt en riktigt kul och minnesrik cykeldag. Det blev 86 kilometer och har nu cyklat med Happyiter.

Stort tack till Kalle. Den här Happy-riden gav många nya superfina vägar att cykla på framöver :)

Lefty skrev:
> RESPECT!!! :-)

+1
Härlig skildring av dagen PIPPIW! :)

Själv är jag rätt mör idag från kraschen efter mitt totalmissade drop i DH-spåret, kanske lite osmart att ta rygg på DH-lirarna......
Kunde slutat värre, så jag är glad för det! :)

Nisse 40+ skrev:
> Själv är jag rätt mör idag från kraschen
> efter mitt totalmissade drop i DH-spåret, kanske
> lite osmart att ta rygg på DH-lirarna......
> Kunde slutat värre, så jag är glad för det! :)

Illa, tråkigt att höra, hoppas att det släpper fort. Vi syns på stigarna :) tack igen för en minnesvärd dag.

PippiW: Du måste ha haft gps-sändare på någon av oss? Du hittade ju oss hela tiden. Roligt att du hängde på. Får vi se dig nästa gång med fetare däck?

Alla andra: Tack för härlig tur, poolen gjorde sig bra efteråt.

Jon skrev:
> PippiW: Du måste ha haft gps-sändare på någon
> av oss? Du hittade ju oss hela tiden. Roligt att
> du hängde på.

Sa ju att jag var en bra tracker när jag kom ikapp vid första skogsstoppet. Men det var lätt, bara att följa alla era positiva vibbar som låg längs vägarna :)

> Får vi se dig nästa gång med
> fetare däck?

Vågar knappt säga det men har funderat och Googlat en hel del på CV. Bättre och bredare fälgar och däck så ska det väl gå, som vi var inne på så har det körts skog utan dämpare ett bra tag. Kruxet är vad framgaffeln tål utan att gå av men CV är väl inte 9 mil Vallåsen-spår.

Hej! Är ny här på habbymtb så har kanske inte helt koll på var man lägger saker/söker, så ni får ha överseende med det:-). Har sommarstuga i Mellbystrand och letar efter mtb-rutter i närheten. Synd att jag missade den här aktiviteten - blir det fler? Är det någon som har gpx-filer för stigar runt Halland, som ni vill dela med er tar jag gärna emot. Tack på förhand!

Hej jonna69!
Välkommen till Happy! :)
Jag loggade denna turen på min Suunto, men vettetusan hur jag gör för att dela den... Måste fixa nån app o så....
Men det blir fler turer, det är säkert!
Vi brukar köra en tur i dina semestertrakter bl.a. på sommaren (vet inte om Växjö-Mats är på hugget för en guidad tur) Han håller till i Skummeslövstrakterna lite då och då.
Annars kör jag lite då och då, jag kan PM:a dig om det blir med kort varsel och inte hinner slänga ut det som en Happyride.
Annars får du hålla koll här och i kalendern! :)

//Kalle

Hallå alla glada!!

Då var det dags igen! :) Jag kör en lite förkortad kvällsrunda på Tisdag för att få med ett par hårt arbetande kollegor!
Skulle det rulla på bra så kanske vi kan få till hela turen som vi körde sist (lite baklänges då förstås) men det tar vi som det kommer!

Jag har ändrat tid och dag i rubriken, startplats är densamma.

//Kalle

Colnago WC skrev:
> Ser ju faktisktr ut att jag för en gång skull
> kan hänga med,fotbollsplanen i Ränneslöv??Vart
> ligger den..

Kul!! :) Jag ska kanske tillägga att det inte är fotbollsplanen mitt i Ränneslöv, utan en mindre sådan som ligger i anslutning till området där jag bor.
Du kommer från Ängelholm om jag inte missminner mig? Gå av E6 i Ö-karup kör mot Laholm, ta höger i Vallberga mot Ränneslöv och kör genom hela byn till "y-korset" kör mot Våxtorp ca. 1 km. ta höger vid busskuren och du är framme!!

//Kalle

Kulspetz skrev:
> Vi ses på tisdag! Kul!!/Anders

Hello stranger, long time no see!
Härligt Anders! :)

Jeppe_E skrev:
> I vilken riktning cyklar ni från Ränneslöv? Mot
> våxtorp och sen vidare mot?

Jag har inte spikat rundan helt ännu, som det ser ut just nu så tror jag att vi ska kunna köra hela turen som vi körde förra gången fast lite baklänges då, men troligtvis blir det mot Våxtorp till en början, därifrån blir det stigcykling till Vallåsens fot (i princip) så det går att möta upp där om man vill. Fast då har man ju klart missat lite fin stig.
Du får kompa ut lite innan Jeppe ;)
//Kalle

Nisse 40+ skrev:

> Du får kompa ut lite innan Jeppe ;)
> //Kalle

Har semester, så det är inget problem. Asfalt däremot.... det har jag en annan cykel till ;)

Tillbaka
Topp