[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

neron sa:
Fjärdebrunn sa:
Any words från Hagen o Martin?
Har kollat fb, Strava, insta men tvärtyst.

Väldigt tyst... kanske tagit sovpaus i bekvämt dike med foliefiltarna och försovit sig?

Blir kanske jämnt skägg med Toni och Tobbe. Vi låg inom en timme från varandra hela vägen så vi skojade om att tupplurar skulle avgöra.

Torsvik, livin la vida mackkaffe ..

Kroppen har vaknat till liv och börjar leverera lite. Har förlorat mig totalt i svensk natur och hittat ett grymt smultronställe utanför taberg

Klockan uppe på 44 timmar nu, så med mindre än att de redan gått i mål så kommer mhenrys personliga rekord på rundan att stå sig.

Snart i eksjö, tillsdess håller vi humöret uppe

Bilagor

• IMG_1353.JPG
    IMG_1353.JPG
    301.4 KB · Besök: 126
Lite randobromance :-)

Men va tusan har de tagit vägen? De sitter vindpinade och helt körda i botten stirrande i en mosbricka i Sillekrog kanske? Vinden har ju inte varit nådig idag! Vilka kämpar!

Ah! Nu börjar det trilla in lite turer på strava. Det verkar som att hagen, toni, desmo, mhenry kommit i mål ihop.

EDIT: eller kanske inte ihop, det var nog en bild från gårdagen....

Hittade på insta, mhenry ser ju superpigg ut:
Skarmavbild2018-06-30kl.19.30.04.png

Senast ändrad:
neron sa:
Ah! Nu börjar det trilla in lite turer på strava. Det verkar som att hagen, toni, desmo, mhenry kommit i mål ihop.

Pigg sa Bill, nyponros sa Bull.

neron sa:

Nåväl ...

Hoppas att dimmorna skingras kring vad som egentligen hände bland snabbisarna när de fått sova ut och kanske orkar skriva någon liten rapport.

Detsamma! Är du också framme, Oscar?

Jag var inte klädd för en plusgrad så jag la mig i en alufilt i skogen efter Eksjö och väntade in soluppgången. Hagen tyckte inte det lät så mysigt så han fortsatte :)

mhenry sa:

Jag var inte klädd för en plusgrad så jag la mig i en alufilt i skogen efter Eksjö och väntade in soluppgången. Hagen tyckte inte det lät så mysigt så han fortsatte :)

Vilka hårdingar!! Sjukt starkt!

Senaste nytt!!

Då jag mitt i den spännande filmen kört slut på både snus och chokladkakor blev jag tvungen att masa mej ur soffan för ett besök upp till macken.
Ingen cyklist utanför då jag parkerar bilen.
Då killen i kassan är fullt upptagen med att hyra ut en släpvagn står jag vid min kassa och filosoferar med mina kakor då jag får syn på den gula så välbekanta lappen bakom kassan.
Med hjälp av min långa arm och nyfikenhet sträcker jag mej in för en närmare titt.
Blir lite förvånad över att det är en ensam lapp men innehavaren har ju redan varit in här och grönat så jag behöver inte outa dennes namn.
Då jag kliver ut ur butiken kommer Toni och hans polare in (kommer tyvärr inte ihåg vad han heter, men han brukar vara med och köra).
De såg förhållandevis pigga ut men berättade att det hade varit hårt och att de endast sovit 10 minuter på asfalten.
De såg dock inte så pigga ut att jag föreslog någon afterbikeöl.
Vilka krigare.
Makalöst.

Mike

mhenry sa:

Låter underbart!
Jag fick materialbrott, bröt i Taberg och sov ut i Jönköping.

Tråkigt för dig, fast jag hade gärna bytt med dig. Orutinerat av mig att snåla med kläder...

Hagen var först iaf med sluttid på 18:49 efter att han väntat på mig i 1,5 h. Jag tog tre sovpauser innan jag kände mig pigg nog att cykla utan att vingla över vägbanan/klippa med ögonen. Båda våra mobiler dog. Allt förgäves alltså :)

neron sa:
mhenry sa:

Hmm, det låter inte helt friskt nu när jag läser det. Vågar man berätta sånt på jobbet? :)

mhenry sa:
neron sa:
mhenry sa:

Hmm, det låter inte helt friskt nu när jag läser det. Vågar man berätta sånt på jobbet? :)

Ha ha!

Ja det kan bli lite lustiga diskussioner.
Jaha, du har cyklat 100 mil. Hur många veckor tog det? Aha, ni körde hela sträckan i ett svep! Men hur sov ni? Aha, som en kebabrulle i folie i skogen! Det låter kul....

Sista gången vi har kunnat köpa något var Eksjö. Vi är ganska tomma nu. Sitter vid färjan för avgång kl 8 och väntar. Sen har motvinden från helvetet dragit igång....

Färjeläget, sista benet nu.
Har inte kunnat fylla på förråden sen Eksjö.
Träffade Johan Landström där, han skulle köra ränneslättsturen. Han skrattade gott åt vårt lilla runda

ohellstrom sa:
Mange. sa:
Blev insläppta i väntsalen vid tågstationen i åtvidaberg, kallt kallt ute.. nu sova

Hur är serviceutbudet i denna väntsal?

#askingforafriend

Ligger en typ hudvårds butik därinne, och en bokhylla med ffria lån från biblioteket..

Kom fan på det nu. Hjulen är för tunga, behöver andra nyare dyrare!

Bilagor

• 7A9F502B-5FD1-4BFE-9C50-419A431A56F8.jpeg
    7A9F502B-5FD1-4BFE-9C50-419A431A56F8.jpeg
    215 KB · Besök: 82
Ni ser alldeles för fräscha ut!

Ett lokalt regn med hagelinslag, några vägarbeten, en punka eller två behövs för att få något att berätta i generationer ?.

Sebban73 sa:
Ni ser alldeles för fräscha ut!

Ett lokalt regn med hagelinslag, några vägarbeten, en punka eller två behövs för att få något att berätta i generationer ?.
Med tanke på motvinden tror jag växelvajersbrott skulle kunna vara skapligt misärhöjande. Tyngsta växeln, rejäl motvind och backarna vid Kolmården (för banan går väl där!?) skulle ge en viss misärdos i alla fall.

Tillbaka
Topp