[Kalender] Randonnée 60 mila Södertälje

IngvarW sa:
Grattis Hasse#7. Kul att snacka med dig i början. Några timmar på hotell var klart bättre än om du försökt sova ute i de 3-4 grader det var framåt småtimmarna :-). Syns!

Ja det var trevligt med snälltempo ned till färjan. Kul att se och höra vad ni snabba gör och tänker. Grant jag skall göra ett försök till RR när jag orkar och hinner.

Hasse#7 sa:
Nu har vi drällt in ett gäng mellan kl 17:30 och 18. Jag och en till kom in 18. Fantastiskt väder javisst, men idag var det för varmt och motvind. Från Sillekrog och hem var helt tom på energi. De tre timmarna på hotell var dyra men ack så nödvändiga. Nu har jag fanimig gjort 600km. Jäkligt nöjd och sliten. Grattis och tack till alla som var med.

Grattis Hasse, mycket bra jobbat!!!

Jag önskar att jag kunde varit med er idag. Istället blev det en trevlig Uppsala-20-milare igår, kombinerat med Sibelius och Tjajkovskij idag. Med tanke på att man är röd som en kräfta idag var det kanske lagom med en 20-milare ändå. :)

Pii sa:
Hasse#7 sa:
Nu har vi drällt in ett gäng mellan kl 17:30 och 18. Jag och en till kom in 18. Fantastiskt väder javisst, men idag var det för varmt och motvind. Från Sillekrog och hem var helt tom på energi. De tre timmarna på hotell var dyra men ack så nödvändiga. Nu har jag fanimig gjort 600km. Jäkligt nöjd och sliten. Grattis och tack till alla som var med.

Grattis Hasse, mycket bra jobbat!!!

Jag önskar att jag kunde varit med er idag. Istället blev det en trevlig Uppsala-20-milare igår, kombinerat med Sibelius och Tjajkovskij idag. Med tanke på att man är röd som en kräfta idag var det kanske lagom med en 20-milare ändå. :)

Tack Pii, bra jobbat själv och grattis! Rando + konsert låter svårt. Lite lättare om man är musikalisk men ändå svårt. Skulle jag kombinera med att spela musik för publik kommer det finnas goda möjligheter till nya aspiranter för långlopp. Tilltron till det vackra i musiken får de aldrig tillbaka.

Jag trodde man skulle vara helt död idag, men tydligen inte. Var det den extra akut påkallade mors dags buffén på Jönåkers Golfklubb som riktade upp tillvaron?

Fjärdebrunn sa:
Kul RR Ingvar. Bra trampat. SvenCs stämplingsryck är magiska, skolbok för randonneurer.

Ja, han och Erik samt en annan Oskar var ruggigt snabba på kontrollerna. Vi tog det lugnare, tror de kom i mål 10 minuter innan oss eller någe sånt.

kitzblitz sa:
IngvarW sa:
Råkade skriva onödigt många ord, troligen mest för min egen skull men om någon nu är helt arbetsbefriad idag kanske ni har tid att läsa detta svammel:

http://www.sumocycling.se/2018/05/28/600-kilometer-i-sommarvader/

Kul att läsa! Vem är den tjocka, vitklädda gubben som är med i varje bild, fast utklädd som korv i första?

Tror han är någon slags randolegendar :-) Haha, nu såg jag att du fastnat på de flesta bilder..!!

Senast ändrad:
kitzblitz sa:
IngvarW sa:
Råkade skriva onödigt många ord, troligen mest för min egen skull men om någon nu är helt arbetsbefriad idag kanske ni har tid att läsa detta svammel:

Kul att läsa! Vem är den tjocka, vitklädda gubben som är med i varje bild, fast utklädd som korv i första?

Hahaha, fotobombsbrevet :-)

Den här tråden gör att jag känner mig svagare än vanligt. Grymt kört alla!

IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:
Kul RR Ingvar. Bra trampat. SvenCs stämplingsryck är magiska, skolbok för randonneurer.

Ja, han och Erik samt en annan Oskar var ruggigt snabba på kontrollerna. Vi tog det lugnare, tror de kom i mål 10 minuter innan oss eller någe sånt.

"Har jag nämnt att Snowrollers kiss- och rökpaus rekord är..."

NLC sa:
IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:

"Har jag nämnt att Snowrollers kiss- och rökpaus rekord är..."

Jo men det vill vi ju inte höra.. randorundor och VR är väl inga tävlingar. Eller hur var det - lucka ! Nästa gång blir det fyra korvar med risgrynsgröt i ryggfickorna, camelbak XL och pinka i farten :-)

Nu har vi hämtat korten. 27 startande och 27 i mål. Inte illa för en 60 milare i varmt väder med avslutning i en rejäl motvind (för de som var ute länge på banan).

Starkt jobbat!

Det jag gillar med rando-RR:ar är att läsvärdheten förefaller vara mer eller mindre oberoende av farten med vilken cyklingen avklarats. Eller, rättare sagt, de flesta rando-RR:ar brukar vara kul att läsa. :-)

Jag tycket alla är kul att läsa. Det borde ingå i startavgiften att man måste skriva en RR. Jag skickar en motion om det till Frankrike. Är det någon som har adressen samt kan skriva på det franska språket?

20180528_185526.jpg

När man går igenom korten så undrar man ibland storyn bakom och med hjälp av fantasin väcks en bild av en hjälte en såndär äkta randonneur som man bara hörs ryktas om

Det är som mörkast precis när solen vänder. Kontrollen är stängd. Du kommer inte få någon mat eller vatten. Det finns heller ingen där som kan intyga att du är där. Dina kamrater är långt före dig, kvar är du och din kamp emot elementen och klockan. Du kan ge upp men det finns inte inom dig utan din ända tanke är. Hur skall du få någon att intyga att du varit här? Men där när det är som mörkast så ser du den, en bensinpump. Du tankar noll liter du har din stämpel och du kan fortsätta din kamp emot klockan och elementen....

Bilden är en stämpel ifrån en sann hjälte som fullföljde loppet. (Vilket för övrigt alla som fullföljt detta lopp är.) Texten är dock ren fantasi skapad av mig så hjältebragden kan vara ännu större.

Jocke77 sa:
IngvarW sa:

Bra skrivet....känns extra surt att bli sjuk innan och missa denna 24-timmarsfest på cykel. Får återkomma 2019 när kvalet till PBP ska göras :-)

Det går ju massor av ytterligare 60-milare i år!

Grym RR Ingvar!
Lite märkligt att tanken på en 100 milare flyter upp snabbare än man knappt hunnit med att vakna, fast
sådan är man visst. =)

Grimpeur sa:
När man går igenom korten så undrar man ibland storyn bakom och med hjälp av fantasin väcks en bild av en hjälte en såndär äkta randonneur som man bara hörs ryktas om

Det är som mörkast precis när solen vänder. Kontrollen är stängd. Du kommer inte få någon mat eller vatten. Det finns heller ingen där som kan intyga att du är där. Dina kamrater är långt före dig, kvar är du och din kamp emot elementen och klockan. Du kan ge upp men det finns inte inom dig utan din ända tanke är. Hur skall du få någon att intyga att du varit här? Men där när det är som mörkast så ser du den, en bensinpump. Du tankar noll liter du har din stämpel och du kan fortsätta din kamp emot klockan och elementen....

Bilden är en stämpel ifrån en sann hjälte som fullföljde loppet. (Vilket för övrigt alla som fullföljt detta lopp är.) Texten är dock ren fantasi skapad av mig så hjältebragden kan vara ännu större.

Sann poesi!

Bengt-re sa:
Grimpeur sa:

Sann poesi!

+1 det var mycket vackert. Min upplevelse av den situationen hade varit en mörkare och dystrare bok. Kanske en dyr biljett istället för noll liter soppa.

Hasse#7 sa:
Bengt-re sa:
Grimpeur sa:

Sann poesi!

+1 det var mycket vackert. Min upplevelse av den situationen hade varit en mörkare och dystrare bok. Kanske en dyr biljett istället för noll liter soppa.

Hell yeah!

ohellstrom sa:
Det går ju massor av ytterligare 60-milare i år!

Jag vet. Finns en som i princip passerar utanför dörren t.o.m :-)

Det var inte skrivet som att jag missat den enda som fanns...bara att jag var sugen på denna då rutten såg riktigt fin ut och det ihop med kalasväder och många andra som skulle köra. Och inte minst att jag kunde den helgen :-)

Jag vill för övrigt tacka Grimpeur & CO, (minns inte hur den andra nicken stavas), för en helt eminent banläggning. Allt var toppen och vädret hade ni ordnat förträffligt också för den delen!

Havoc 5 sa:
Grym RR Ingvar!
Lite märkligt att tanken på en 100 milare flyter upp snabbare än man knappt hunnit med att vakna, fast
sådan är man visst. =)

Exakt, lite märkligt är det. Nu är det iof UTU som blir nästa runda för mig, har hört att det är något längre än en 100-milare.

IngvarW sa:
Havoc 5 sa:
Grym RR Ingvar!
sådan är man visst. =)

Exakt, lite märkligt är det. Nu är det iof UTU som blir nästa runda för mig, har hört att det är något längre än en 100-milare.
Nä, jag har hört att den bara ska vara lite drygt en 20-milare så det går att köra den à bloc med skyltspurter som extra krydda.

GoranS sa:
IngvarW sa:
Havoc 5 sa:
Grym RR Ingvar!
sådan är man visst. =)

Nä, jag har hört att den bara ska vara lite drygt en 20-milare så det går att köra den à bloc med skyltspurter som extra krydda.

I helgen var det faktiskt tunnsått med skyltspurter men Martin tog den första av Södertäljes skyltar och jag tror det blev målfoto med Toni på den andra. Jag tog en, tyckte Vikingstads skylt tillhörde mig.

Senast ändrad:
Jocke77 sa:
NLC sa:
Var det någon som sa -HULT?

Nej tyvärr....sedan jag flyttade 2005 är det på tok för lite -HULT och -RYD i mitt liv :-)
Bara att bocka av och skyltspurta på den här listanhttps://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_ortnamnsefterled
Kan nog fungera rätt OK fram till -HULT på listan, men misstänker att det kan bli lite segt när man kommer ner på -MÅLA för att inte tala om -RYD...:)

Har följt tråden sedan start. Har testat på ett rando, i det här sammanhanget en uppvärmning på 20 mil. Jag måste säga att det lockar att testa ett längre, speciellt efter att ha läst i denna tråd. Att plocka en 60 är kanske lite överkant men en 30 eller 40 känns som görbart....kanske...
Passar på att tacka för alla inspiration jag får!

IngvarW sa:
Jag vill för övrigt tacka Grimpeur & CO, (minns inte hur den andra nicken stavas), för en helt eminent banläggning. Allt var toppen och vädret hade ni ordnat förträffligt också för den delen!

Bamsetack för beröm och jättekul att du valde att köra detta brevet. Frugan och som är den som drar det tunga lasset vid loppen går under nicket Grimpeuse.

patten sa:
Har följt tråden sedan start. Har testat på ett rando, i det här sammanhanget en uppvärmning på 20 mil. Jag måste säga att det lockar att testa ett längre, speciellt efter att ha läst i denna tråd. Att plocka en 60 är kanske lite överkant men en 30 eller 40 känns som görbart....kanske...
Passar på att tacka för alla inspiration jag får!

Kul! Jag är inte alls säker på att 600 är i överkant. 400 är i någon mån "en jävligt lång dag", medan 600 består av minst en dag och en natt oavsett hur snabb man är. Jag tycker vetskapen om att det kommer ta tid ger ett visst lugn som på sitt vis gör 600k till den minst stressiga distansen. En personlig favorit, faktiskt har jag fler gula pappkort med 600km på än med någon annan distans.

Efter att ha samlat ihop en 7-8 VR på min cyklist-CV så var det förraförra året dags för lite randorundor. Inför den första 40-milaren kändes det jäkligt långt och när 10 mil var avverkade tänkte jag lite med en inbordes suck att nu är det bara en VR kvar. Det gick förstås galant och plötsligt var man i mål. Likadant var det inför förra årets första 60-milare. Det kändes långt men när man väl kommit igång avverkades milen ganska snabbt. Inför det här årets första 60-milare kändes det mer som "jaha, nu skall jag cykla lite långt igen, bäst att käka ordentligt dagen innan".

Vad är då poängen? Jo, att alla de här sträckorna 20, 30, 40 och 60 mil känns väldigt långa innan man genomfört dem. På något mysko sätt blir de sedan kortare inför varje gång du kör någon av sträckorna. På en 20-milare blir man väl knappt uppvärmd känns det som.

Det har ju också något att göra med hastigheten kan man torrt konstatera. På randorundor ligger man inte och pinar sig på maxpuls eller har en massa mjölksyra som rinner ur öronen. Det är en annan form av cykling och det är väl lite charmen med cykelsporten, det finns så många varianter på hur, var och när man kan trampa. Välkommen i gänget patten

IngvarW sa:
Efter att ha samlat ihop en 7-8 VR på min cyklist-CV så var det förraförra året dags för lite randorundor. Inför den första 40-milaren kändes det jäkligt långt och när 10 mil var avverkade tänkte jag lite med en inbordes suck att nu är det bara en VR kvar. Det gick förstås galant och plötsligt var man i mål. Likadant var det inför förra årets första 60-milare. Det kändes långt men när man väl kommit igång avverkades milen ganska snabbt. Inför det här årets första 60-milare kändes det mer som "jaha, nu skall jag cykla lite långt igen, bäst att käka ordentligt dagen innan".

Vad är då poängen? Jo, att alla de här sträckorna 20, 30, 40 och 60 mil känns väldigt långa innan man genomfört dem. På något mysko sätt blir de sedan kortare inför varje gång du kör någon av sträckorna. På en 20-milare blir man väl knappt uppvärmd känns det som.

Det har ju också något att göra med hastigheten kan man torrt konstatera. På randorundor ligger man inte och pinar sig på maxpuls eller har en massa mjölksyra som rinner ur öronen. Det är en annan form av cykling och det är väl lite charmen med cykelsporten, det finns så många varianter på hur, var och när man kan trampa. Välkommen i gänget patten

+1

Tillbaka
Topp