[Kalender] SBR25 - Return of the DÖDS!!! - Nu med RESULTAT!!!

Jimel
Efter att ha kollat på förra årets filmer om och om igen kunde jag inte låta bli.
Från ht till fs som jag knappt hunnit prova, kondis som en avdankad vandrande pinne...
Spyan kommer smaka, men det kommer det vara värt.
Ingen kommer ihåg en fegis!

Pröjsat!
Hur paniktränar man som bäst inför detta??
Pajade ryggen i feb, känns ok nu. Har varit väldigt stilla sedan dess.
Slita och dra i hellas är min plan och sluta fega.
Vad säger experterna??

klozzo

Som nybörjare(?) är det troligen den utmanande terrängen som kommer hindra din framfart mest, snarare än konditionen.

Framförallt är det mycket tristare att inte kunna cykla ett parti än att känna sig lite svag och långsam.

Så jag skulle satsa tiden på att cykla tekniskt utmanande utförslöpor i skogarna, och kanske åka nån vända till Flottsbro också.

Både H och Jofa har rätt. Men framför allt skulle jag satsa på att göra saker du tycker verkar läskiga. Det är den absolut största spärren, iaf i fjol i glasberga. Det är oftast inte så svårt rent tekniskt, det handlar bara om att våga.

Luthman Photography sa:
Både H och Jofa har rätt. Men framför allt skulle jag satsa på att göra saker du tycker verkar läskiga. Det är den absolut största spärren, iaf i fjol i glasberga. Det är oftast inte så svårt rent tekniskt, det handlar bara om att våga.

+1

Senast ändrad:
Hej!
Verkar vara 100% fler drops i år...
Tips på lite lagom olika drops i sthlmsområdet man kan dräna utan att dödsstörta?
Testade att droppa förra året på träning pga grupptryck (alla andra före mig droppa) men det var en väldigt obehaglig upplevelse utan att jag direkt kraschade. Blev chicken line direkt på tävlingen... Men som sagt tips på drops (lär inte krylla av dem) mottages. Ska bege mig till Flottsbro och det lilla droppet i barnbacken funkade för mig men det där i Grävet är ju rena döds droppet jag eventuellt skulle våga mig ut på med en 29' DH.

Ett tips jag vill ge mig själv och kanske andra nybörjare som kanske är självklara:
- Ta med mycket dryck - varmt och man svettas
- Ta med mat - lång dag och det tar på krafterna och både cykla men framförallt dra cykeln upp för backarna.
- Va inte småbakis från dagen innan....
Check på dessa så blir årets race ännu roligare än förra året!

Jag tycker det är lite väl mycket nykterism och lite väl lite häcklande i den här tråden.

Ni är inte några outbytbara unika snöflingor. Det är bara att skicka skiten och om det går dåligt finns det säkert någon annan som fyller era skor.

Foto från Daniel:

Bilagor

• IMG_6182.JPG
    IMG_6182.JPG
    553.3 KB · Besök: 129
Macius sa:
Ett tips jag vill ge mig själv och kanske andra nybörjare som kanske är självklara:
- Ta med mycket dryck - varmt och man svettas
- Ta med mat - lång dag och det tar på krafterna och både cykla men framförallt dra cykeln upp för backarna.
- Va inte småbakis från dagen innan....
Check på dessa så blir årets race ännu roligare än förra året!

Tack för tips!

Som synes p åjofas bild är(?) (var iaf) landningarna som en smekning så det enda man behöver oroa sig för är att fegbromsa precis innan. Låter man bli det är det bara att hålla i sig så sköter tyngdlagen resten.

Jävlars!!
Jag måste tyvärr lämna återbud. Samma dag går serie 2 i styrkelyft och jag måste hjälpa klubben den dagen.
De brukar köra söndagar men denna gång valde de lördag... :(

/klozzo

I Glasberga ordnas det fint även för dom som kör kycklinglinjerna...

Senast ändrad:
klozzo sa:
Pröjsat!
Hur paniktränar man som bäst inför detta??
Pajade ryggen i feb, känns ok nu. Har varit väldigt stilla sedan dess.
Slita och dra i hellas är min plan och sluta fega.
Vad säger experterna??

klozzo

Du får lägga om dieten. Chips, öl, tjocka såser och cigg.
På träningschemat. Svintunga marklyft, med en starkt böjd rygg och minst 20kgs felbalanserad stång.
Håll dig borta ifrån att cykla.

tomcaten sa:
Kanske även skyddsmadrasser mot träd i de snabbaste partierna behöves?

Nä, regeln "skyddsbarriärer sätts upp först när TVÅ ur tävlingskommittén skrotat vid hindret" gäller än...
Du får sikta långt fram o hålla hårt i styret ;)
Mer seriöst, något speciellt ställe du syftar på?

Jag har in i det sista försökt tala min släkting tillrätta. Denne har planerat att gifta sig samma dag som SBR25!!
Tidplanerna är oförenliga så jag är tvungen att ställa min plats till förfogande!

mattias_i_skogen sa:
Jag har in i det sista försökt tala min släkting tillrätta. Denne har planerat att gifta sig samma dag som SBR25!!
Tidplanerna är oförenliga så jag är tvungen att ställa min plats till förfogande!

Om det är öppen bar på bröloppet så är jag intresserad.

jofahjalm sa:
mattias_i_skogen sa:

Om det är öppen bar på bröloppet så är jag intresserad.

Bröloppet är väl Cykelvasan???

larsaw sa:
Whoop whoop!
Med mindre än 7 dagar kvar till drabbning, har det under under lördagen gått ut information gällande raceday till betalande deltagare.
För åskådare så startar själva racet inte förrän kl. 13, men häcklandet/hetsandet/hejandet kan ju även bedrivas under dom två timmar deltagarna har på sig att träna på sträckorna...

Kommer man ha tid att käka något mellan träning och tävling? Såg att ÖB hade bra pris på 10 pack snickers

Jimel sa:
Kommer man ha tid att käka något mellan träning och tävling? Såg att ÖB hade bra pris på 10 pack snickers

Ehm, vi har en preliminär planering enl. nedan:

SBR25-ProgrammetfrRaceday.jpg

Men vi är inte helt hundra på om hålltiderna kommer att fungera nu när vi faktiskt ser ut att bli SEXTIOFEM startande!!!
Vidare har vi inte heller bestämt när grillen ska tändas men vid tidigare event har den inte grillats korv förrän när dom första deltagarna lämnar in sin bricka...

Senast ändrad:
Inspekterade banorna igår. Bedömningen är att det är "No country for old men" men jag kan i alla fall lämna omdömet "Lämplig för skogslunch".

Mycket jobb har gjorts sen sist och det ser ut som att svårighetsgraden är lite högre. Men vad vet jag om det, skulle inte våga prova, finns flera ställen som i alla fall känns spektakulära. Sjukt bra jobbat av Glasbergateamet. Hoppas kunna cykla dit och titta på racet. Ingen annan som vill ha en vanlig cykeltur på mtb? Munsö-Jungfusund-färja-Slagsta-Glasberga och hem igen. Helt eller delvis funkar efter ö.k. Tyvärr mest asfaltscykling, totalt ca 10 mil.

Tillbaka
Topp