Kedjespännare för dubbeldrevade cyklar?

Chopha

Ny medlem
Tja,

Jag upplever att kedjan slår så jäkla mycket när det blir stökigt, men eftersom jag kör dubbeldrevat är jag osäker på om det finns kedjespännare som funkar? Vad säger ni, finns det?

/Christopher

Jodå det finns, t.ex Blackspire Dewlie och Blackspire Stinger och även fler från andra tillverkare. Använder själv en stinger på min Reign, stingern har nackdelen att den bara sitter fäst bakom vevlagret vilket gör att den kan vrida sig om man slår i den i stock eller sten. Har du ISCG fäste är detta självklart det bästa men annars ska de som har fäste för att sitta under framväxeln vara bra, själv har jag tyvärr inte plats förnågot av dessa.

Blackspire Stinger ser ut att vara precis vad jag är ute efter, en liten, lätt och framför allt billig lösning som gör sitt jobb. Verkar vara billigast på "Chainreaction..." - 320kr inkl. frakt. Tack för tipset pow!

Samtidigt som jag beställer ifrån "Chainreaction..." kanske jag passar på att köpa en kraschväst.
Den som heter 661 Assault Pressure Suit 2009 (länk nedan) ser riktigt bekväm och säker ut. Är det några som har erfarenhet utav dem?
Finns även en modell med armbågsskydd som heter 661 Comp Pressure Suit och kostar femtiolappen mer. Värt den extra femtiolappen?

Mvh...
/Christopher

661 Assault Pressure Suit 2009:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24907

661 Comp Pressure Suit:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24906

Chopha skrev:
-------------------------------------------------------
> Blackspire Stinger ser ut att vara precis vad jag
> är ute efter, en liten, lätt och framför allt
> billig lösning som gör sitt jobb. Verkar vara
> billigast på "Chainreaction..." - 320kr inkl.
> frakt. Tack för tipset pow!

Stinger funkar helt klart, men om du har plats skulle nog denna http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10800 vara ett bättre alternativ då den borde stå emot slag bättre, och kostar inte så mycket mer.

Jag föredrar skydd som inte har armbågsskydd. Då kan jag använda de armbågsskydd jag själv trivs med (ett par ledade). Dom där armbågsskydden ser inte ut att sitta så bra om du inte har grova underarmar och "tröjan" sitter tight.

Intressant tråd, precis detta har jag funderat på.
Hur mycket kraft snor en sådan kedjestyrare? Om man även vill kunna trampa stig med den alltså.

Jag har haft problem med att kedjan hoppar innanför lilldrevet och sen fastnar mot framväxeln (E-type). Är en kedjestyrare lösningen på mina problem, och passar den med befintlig framväxel.
Ramen är en Prophet och har inte ISCG, och som sagt kläms redan växeln fast av vevlagret.
Dock sitter där ju en spacer till man skulle kunna ta bort, så för kedjelinjens skull borde det funka, men kommer det att lira med framväxeln?

Tillbaka
Topp