Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Just den varianten att vrida i sadeln provade jag när jag hade samma problem. Men med resultatet att sadelstolpen uppenbart inte är tillverkad med den typen av vridvåld i åtanke vilket innebar att stolpen gick av vid infästningen av sadeln. Så gör det men iakttag försiktighet.
Prövade allt, knacka, vrida rörde sig inte en mm. Sedan satte jag stolpen i ett skruvstäd. Vi var två som vred fram och tillbaka och då fick vi loss stolpen.
Frågan är om hållfastheten är sämre vid vridning är tryck/drag. En sista chansning, innan skrotning, kan vara att slå stolpen nedåt, då kanske den lossnar och kan dras uppåt medelst mildare vridningar ???
tack för alla goda råd. Hoppas att min kompis som bara lurkar här får loss stolpen så att han kan ge sig ut i vårvädret. Vem vet, kanske han t.o.m. reggar sig och ger sig till känna?