Kolfiberstolpe fast i kolfiberram

Just den varianten att vrida i sadeln provade jag när jag hade samma problem. Men med resultatet att sadelstolpen uppenbart inte är tillverkad med den typen av vridvåld i åtanke vilket innebar att stolpen gick av vid infästningen av sadeln. Så gör det men iakttag försiktighet.

Senast ändrad:
är du säker på att det inte är en ISP?

kanske att du kan spreja in 5-56 eller liknande, men då får du se till att rengöra ordentligt innan ny stolpe sätts in.

värme skulle jag nog vara försiktig med och dessutom är båda delarna i samma material så de utvidgas väl lika, men kanske kyla?

Prövade allt, knacka, vrida rörde sig inte en mm. Sedan satte jag stolpen i ett skruvstäd. Vi var två som vred fram och tillbaka och då fick vi loss stolpen.

Frågan är om hållfastheten är sämre vid vridning är tryck/drag. En sista chansning, innan skrotning, kan vara att slå stolpen nedåt, då kanske den lossnar och kan dras uppåt medelst mildare vridningar ???

hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> är du säker på att det inte är en ISP?

Hade ju varit en episk mektabbe :D

tack för alla goda råd. Hoppas att min kompis som bara lurkar här får loss stolpen så att han kan ge sig ut i vårvädret. Vem vet, kanske han t.o.m. reggar sig och ger sig till känna?

Senast ändrad:
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Var är geologen
> Vart är geologen på väg
Vars är gelogen på väg?

Tillbaka
Topp