Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Har dom inte lagt ner honzon?
Oggler sa:Hur lång är du? Och vad är det för storlek och årsmodell på ramen?
Om du är så lång och kör på en large. Hur blir det med sadelstolpen då? Räcker det med en 400-stolpe?jesperC sa:Jag är 193. Kör på en large och skulle definitivt inte vilja ha en större.
//j
Snyggo! Hur gillar du däcken?wobblie sa:Jag kör på en stålis.
larsaw sa:Snyggo! Hur gillar du däcken?wobblie sa:Jag kör på en stålis.
Oggler sa:Om du är så lång och kör på en large. Hur blir det med sadelstolpen då? Räcker det med en 400-stolpe?jesperC sa:Jag är 193. Kör på en large och skulle definitivt inte vilja ha en större.
//j
....
Oggler sa:Ojdå. En hisspinne som är i bottenläge. Det skvallrar ju kanske lite om hur Honzon används. Är jag naiv om jag tror att det ska gå att få lite fart på en Honzo? Lite mera do-it-all-HT-XC, så att säga. Det är alltså kolfiberramen som hägrar för min del. Eller en stålram. Eller en aluminiumram. Jag har helt enkelt inte riktigt bestämt mig. Förmodligen inte en titanram, främst på grund av priset.
Oggler sa:Problemen hopar sig. Hur är det med utrymme för drev på Honzon? På metallramarna kanske det inte är någon större issue. Men hur det är på kolfiberramarna undrar jag verkligen. Kan det vara så illa att det inte ens går att få dit en 36t?
Var är ni, kolfiberhonzoägare? Jag har ju startat en fin tråd som ni kan skriva i :-)
wobblie sa:Skiljer det jättemycket i vikt mellan kolfiber- och aluminium-varianten? Jag tycker att aluminium nästan alltid känns som det rationella valet.
Oggler sa:Men det lutar åt alu för min del. Det känns enklast. Jag tror dessutom att den har vanligt gängat BB. Bombproof. Skulle jag fatta tycke för geometrin så kan man ju alltid slå till på en kolram nästa USA-resa.
Oggler sa:jahaja, sedär. Presfitt även på aluramen. Jag måste ha blandat ihop med stål.
Utmattningsbrott på en aluhonzo måste ju vara omöjligt. Det är ju en pansarram verkar det som. Och skulle det hända så är det ju inte hela världen. Den ramen kostar helt enkelt inte många kronor.
Den enda ramen jag lyckats "utmatta" är faktiskt en kolfiberram. En Epic närmare bestämt.