Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle det bli svårt?Edit: Såg nu att du inte vill byta vevparti, då blir det nog svårt.
Jo det går ju förstås, tyckte det såg ut som den var nitad men det verkar sitta klingbultar där.Varför skulle det bli svårt?
Antingen sätter man en nw-klinga på mittplatsen eller skaffar en bra styrare som håller kedjan på plats.
Låter smidigt, hur många tänder hade du på NW-klingan?Jag skruvade av stora och lilla, och satte en NW-klinga på mittpositionen. Så körde jag 1x10 på min gamla hoj. Det funkade utmärkt.
Minns inte säkert, då det var några år sedan, men jag tror det var 32 tänder. På en 26a ska kanske nämnas.Låter smidigt, hur många tänder hade du på NW-klingan?
Det var ju vanligt att man satte en bash ring på storklingans plats också, skyddar klingan + ser lite bättre ut.
Om du behöver lättare växlar kan du köpa en shimano 11-delad kassett, bakväxel och reglage. Det passar på ditt bakhjul. 11-42 eller 11-46. Tror ingen behöver lättare växel än så.
Jag har fram tills nyss kört på 42-32, och tycker inte jag "klarar" svårare branter nu bara för att jag har större omfång. Däremot blir det klart bekvämare på längre klättringar.Tjena!
Är ju ingen större prisskillnad mot att köra 1*12 och få en riktigt storkaka så det känns lite onödigt.
Jag har några rejäla branter i närskogen som jag inte tar mig uppför om man jag kör på 46t bak (32 fram), men går utmärkt med 51. Kanske skulle gå om jag körde 30 fram.