Kortärmad tröja för svalt väder

Peth

Aktiv medlem
Letar efter en kortärmad cykeltröja för lite svalare väder. Hittar mest bara tröjor för varma dagar.

Gärna nåt som inte kostar allt för mycket.

Nån som har några tips?

Peth sa:
Bengt-re sa:
Gabba 3 Kortärmad. Perfa mellan 10 till 18 grader. Skön i regn.

Tack för tips, men 1300kr för t-tröja ...

Tja... Jag har den långärmade i samma material "perfetto" och den har fått mig att sluta använda jackor nästan helt.

Ibland går de hitta i impopulära färger billigare. Tror att jag köpte min perfetto i "månsand" vilken var 200 sek billigare.

Craft Shield!
https://www.sportshopen.com/sv-se/
C73B6071-C5E9-4E98-992A-97DA4BD07137.png

Senast ändrad:
Jag rekommenderar varmt underställströja av siden. Finns både i kortärmat och långärmat. Kortärmade tröjorna funkar ned till ett par minusgrader sen går långärmad lite längre ned i temperaturen sen vid ca -4 grader tar jag ylleunderställströja dom finns också i olika tjocklekar. Det är ju också lite individuellt hur pass lätt man har för och frysa.

Naturmaterial har alla fördelar tycker jag, stinker inte som syntetiska material gör ganska fort. Behöver sällan tvättas just sidenunderställen rekommenderas att man inte tvättar ofta alls från tillverkaren, man hänger helt enkelt ut dom på vädring och där har du tvätten låt hänga över natten luktar ingenting inte ens i armhålorna och det är likadant med ylleunderställ ut och vädra bara. En annan stor fördel är att dom är otroligt sköna i materialet mot huden mycket skönare än något annat underställ av syntet som jag har testat och jag har använt underställ hela mitt liv. Jag har köpt mina på sidenselma.se

Beställde en tunn kortärmad ullundertröja. Hoppas på att den blir bra under befintliga cykeltröjor nu när det är lite för varmt för jacka.

Även om de inte luktar så försämras funktionen även hos ull och siden när det fylls med svett och gammal hud..

Jag brukar tvätta mina syntetställ för att bli av med lukten.

Tillbaka
Topp