Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
setreus sa:Jag söker bra lackerare för en rå kolfiberram. Vad kostar kalaset, tro?
LFE sa:Jag betalade 1200:- för blästring och lackering (pulverlack) av en aluminiumram hos Stockholms Industrilack i Högdalen i somras. Fint jobb och trevligt bemötande.
AlfaAlfa sa:LFE sa:Jag betalade 1200:- för blästring och lackering (pulverlack) av en aluminiumram hos Stockholms Industrilack i Högdalen i somras. Fint jobb och trevligt bemötande.
Ingen bra idé att blästra och pulverlacka kolfiber, mig veterligen funkar pulverlack endast på metall.
JockeS sa:AlfaAlfa sa:LFE sa:Jag betalade 1200:- för blästring och lackering (pulverlack) av en aluminiumram hos Stockholms Industrilack i Högdalen i somras. Fint jobb och trevligt bemötande.
Ingen bra idé att blästra och pulverlacka kolfiber, mig veterligen funkar pulverlack endast på metall.
Men hur är det att lacka alu-ramar egentligen?
Tycker mig se sånt hela tiden på nätet.
Innan har det ju talats om att man absolut inte får blästra en aluram då dessa är så tunna i godset och blästringen försvagar ramen om man har otur.
Men hur gör då lackerarna som inriktat sig enbart på att lackera cykelramar?
setreus sa:Hur är det att låta ramen vara helt obehandlad?
Dude sa:Det stämmer, problemet är att den måste klara att bakas i ca 200 grader.
Man kan tom göra det i ugnen hemma om man gillar att städa! ; )
LFE sa:Eftersom jag ofrivilligt bidrog till en diskussion om blästring eller ej vill jag bara förtydliga att jag inte menade att du ska blästra ramen, men däremot att jag kunde bidra med en prisreferens för ett någorlunda liknande jobb, dvs blästring+pulverlack av aluram = 1200 kr hos nämnda firma (där blästringen stod för ungefär halva kostnaden). Bör väl tilläggas att de också lackade hela ramen i en och samma kulör från ordinarie RAL-karta. Föreställer mig att våtlackering inte är dyrare(?) om det är att föredra för kolfiber.
Ja, dock rekommenderar jag att man grundmålar innan. Bor ts i närheten av åre så kan du skicka ett pm. Jag har målat ett antal ramar och har lackutrustning.lundatok sa:Vilken lackeringsfirma som helst kan väl lacka i vanlig tvåkomponentslack, borde väl sitta på kolfber?
desmo sa:Lånar tråden.
Vad tror ni riktpris är för ett lite mer avancerat lackjobb? Edit: Stålram.
Grundarbete + lack + dekaler (jag får ordna dekaler, firman får montera) + klarlack. Antar jag att arbetsgången är.
Typ något i denna stilen:
kakan_polen2 sa:Ser bra ut på håll iaf :)
kakan_polen2 sa:Såhär blev min när ja lacka hemma i garaget... kosta la 170:- å x antal timmar.
Ser bra ut på håll iaf :)
desmo sa:kakan_polen2 sa:Såhär blev min när ja lacka hemma i garaget... kosta la 170:- å x antal timmar.
Ser bra ut på håll iaf :)
Tyvärr måste jag köpa ett garage först. Det kostar mer än 170kr. :(