Lance i trubbel

Lance i trubbel
castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> Löjligt säger jag...
>
> http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2009/a
> pr09/apr09news3

Absolut. Han har väl altid varit en sticka i ögat för fransoserna.

Lance är absolut en mycket duktig cyklist och jag tror inte ett ögonblick att han använder "fel" preparat denna gång.
Notera denna gång - tror inte han har kört alla sina tävlingar ren..men det har väl ingen gjort utav cyklisterna i hans årkull.

Glad Påsk!

Lance i trubbel
skaparn skrev:
> Fransoserna hatar verkligen Lance.

Rätta mig för all del om jag har fel:
En fransos ord mot en amerikans. Svenskens opartiska slutsats blir att fransosen hatar amerikanen?

Jag kanske överförenklar men det var min första tanke när jag läste.

Lance i trubbel
Fy fan, det verkar som att Lance har duschat innan dopingtestet. Det vet ju alla att ett dopingtest ska utföras i svettiga getluktande cykelkläder. Duscha efter ett cykellopp, det luktar mygel lång väg.
/J

Lance i trubbel
Är han så puckad att han höll sig utom synhåll sen testaren presenterat sig får han skylla sig själv, tom en novis sm jag vet att det är NO-NO om man ska lämna dopingprov och att det betraktas som fusk lika mycket som när tex Rasmussen ljög om vart han höll hus :-( Synd Lance, nu gjorde du bort dig fullkomligt :-/ T

Lance i trubbel
Reglerna säger att du inte får vara utom synhåll från att testen blivit aviserad till den är slutförd, det ska Lance veta och dragit på sig överdragskläder om han inte "vill hamna i hetluften igen". Mao jävligt osmidigt gjort :-/ T
Edit: Man får inte ens stå med ryggen vänd till testaren om man hårddrar reglerna...

Senast redigerad av en moderator:
Lance i trubbel
visserligen säger reglerna det, men samtidigt, om nu test killen sagt att det var okay att gå o duscha, så har ju båda gjort fel. lance skulle kanske ha tillrättavisat killen, att det fick han minsan inte göra. det blir ju lite komiskt om alla uppgifter stämmer, först säga att det är okay att lance går o duschar, o sen anklaga honom för att försöka smita, perfekt sätt att försöka klämma åt nån :D gäller att vara försiktig :D

Lance i trubbel
Jensen skrev:
> visserligen säger reglerna det, men samtidigt, om
> nu test killen sagt att det var okay att gå o
> duscha, så har ju båda gjort fel. lance skulle
> kanske ha tillrättavisat killen, att det fick han
> minsan inte göra. det blir ju lite komiskt om
> alla uppgifter stämmer, först säga att det är
> okay att lance går o duschar, o sen anklaga honom
> för att försöka smita, perfekt sätt att
> försöka klämma åt nån :D gäller att vara
> försiktig :D

Han kunde ju bett om att få svaret skriftligt, själv förstår jag inte varför han chansar när han har haft sådana problem i frankrike tidigare, jag hade klarat mig i att vänta 20 minuter... Hade han följt reglerna till punkt och pricka hade vi aldrig läst det här på cyclingnews, man kunde ju tro att han om någon var mån om att slippa skriverier under sin comeback. :-/ T

Lance i trubbel
håller me om att det är klantigt skött, men måste säga att det är från båda sidor. vill inte försvara nån, men förhoppningsvis utreder UCI detta o kommer fram till hur det verkligen gick till.

Lance i trubbel
Peadalisten skrev:

> Absolut. Han har väl altid varit en sticka i
> ögat för fransoserna.

Inte alltid. Tidigare var han faktiskt ganska omtyckt för att han bl.a. vistades mycket i Frankrike och försökte prata franska på en hel del intervjuer.

Lance i trubbel
Han har testats typ 15 ggr. sedan januari. Han har testats i Kanariöarna, Texas, Hawaii, Australia, California, Frankrike, Italien och Spanien. De klippte håret av honom i Frankrike för att göra nya sorts tester så han var tvungen att klippa kort-kort bara för att dölja vad de hade gjort. Det är inte bara Lances ord mot den från AFLD, hans DS var också där.

Löjligt.

Lance i trubbel
"Mr Armstrong, despite being repeatedly warned by the examiner, did not meet the obligation to remain under direct and permanent observation."

Lance i trubbel
VCN skrev:
> "Mr Armstrong, despite being repeatedly warned by
> the examiner, did not meet the obligation to
> remain under direct and permanent observation."

Gå direkt i fängelse utan att passer gå.

Lance i trubbel
Daner skrev:
> Han har testats typ 15 ggr. sedan januari. Han har
> testats i Kanariöarna, Texas, Hawaii, Australia,
> California, Frankrike, Italien och Spanien. De
> klippte håret av honom i Frankrike för att göra
> nya sorts tester så han var tvungen att klippa
> kort-kort bara för att dölja vad de hade gjort.
> Det är inte bara Lances ord mot den från AFLD,
> hans DS var också där.
>
> Löjligt.

Det var 24:e testen enligt Lance själv. Synd att han inte hade tålamod att vänta i 20 minuter, då hade det aldrig varit något problem nu... :-/ T

Lance i trubbel
Little Stereo skrev:
> Är han så puckad att han höll sig utom synhåll
> sen testaren presenterat sig får han skylla sig
> själv, tom en novis sm jag vet att det är NO-NO
> om man ska lämna dopingprov och att det betraktas
> som fusk lika mycket som när tex Rasmussen ljög
> om vart han höll hus :-( Synd Lance, nu gjorde du
> bort dig fullkomligt :-/ T

Oj, det visste inte jag! Jag trodde det enbart gällde då man lämnar själva provet..Vad har du emot Lance?

Lance i trubbel
These comments say it well:

Picture1.png ht=136

Lance i trubbel
Little Stereo skrev:

> Han kunde ju bett om att få svaret skriftligt,
> själv förstår jag inte varför han chansar när
> han har haft sådana problem i frankrike tidigare,
> jag hade klarat mig i att vänta 20 minuter...
> Hade han följt reglerna till punkt och pricka
> hade vi aldrig läst det här på cyclingnews, man
> kunde ju tro att han om någon var mån om att
> slippa skriverier under sin comeback. :-/ T

Av vad jag förstått så har han i princip det. Han och "provnisse" skrev ju på ett papper och enligt Lance så stod det "No" på frågan om det förekommit några oegentligheter i samband med provtagningen när de skrev på.

Lance i trubbel
Testas Lance mer än andra toppcyklister?
Vem bestämmer när och hur ofta en cyklist ska testas?

Verkar konstigt att han måste testas så ofta. I alla fall när det inte är tävling. Eller finns det någon doping som ger ökad träningseffekt som försvinner så snabbt ur kroppen att man måste testa flera gånger i veckan?

Lance i trubbel
ja, precis , det var ju det han ville. "transparency"

Rippa skrev:
> Lance testas mer än andra under sin comeback, på
> egen begäran.

Lance i trubbel
Blodprov, urinprov, hårtest. Lance hade hela 20 minuter på sig att fixa nån annans urin, fejka blodtest (fråga inte mig hur man gör det). Och klä på sig peruk? Testerna var ju rena har jag förstått. Undrar om nån fick lite pengar av att tipsa tidningar om detta...

Jag skulle vilja se mannen på TdF.

Lance i trubbel
Kollade på videon, men tyckte mig inte höra att han sa att det inte blir någon TdF för hans del. Eller så slog jag dövörat till när han sa det.

Lance i trubbel
Kommer han nu kunna köra i Frankrike kommer mediacirkusen vara mycket tuffare än den lilla cykeltävlingen. Tror han måste sitta på en tandem, så att dopingkontrollant som sitter som stroker kan följa honom hela tiden.

Lance i trubbel
Ok, I stand corrected:) Men enligt Lance var den dära filuren ensam istället av en mindre delegation som det brukar vara och det känns befogat att först ta reda på att han har behörighet att ta alla dom prov.

Lance i trubbel
Fan vad löjliga dom är i Frankrike. Kollade intervjun på Livestrong, jag finner ingen anlednnig att ifrågasätta den berättelsen. Att detta kan leda till att han inte får ställa upp i TdF är ju sorgligt värre.

Lance i trubbel
Känner hur besvikelsen börjar rinna över mig. Jag som var så säker på att han ska cykla TdF. :o( Är det ingen som har korrekt information?

Lance i trubbel
Magnus79 skrev:
> Måste man vara påläst för att skriva här nu
> eller? ;-)

testing testing.

Det ligger i AFLDs händer, som UCI tänkt rätta sig efter, om det blir några disciplinåtgärder och i så fall vilka, senast jag hörde.
Prudhomme sa igår att han antar att man ser Armstrong både i Girot och Touren.
Och McQuaid var häromdan besviken på AFLD att pressen hört någonting alls.

Lance i trubbel
Jag förstår att man kan misstänka någon som går utom synhåll i 20 minuter strax innan en urinprov. Man kan tekniskt sätt fuska. Men tänk lite logiskt nu:
1) Den som kom var ensam. Det har aldrig förekommit tidigare.
2) Den som kom var direkt från labbet. Det har aldrig förekommit tidigare.
3) Han sade direkt att han ville ha urin, blod och hår. Det har aldrig förekommit tidigare.

Märk väl att även om det är möjligt att byta ut urin under 20 minuter så går det inte att byta ut urin, och blod, och hår. Och Lance hade dessutom tid att duscha! Testaren skulle väl har märkt om Lance hade missat att duscha, eller hur?

Lance är troligtvis världens mest testade person. 24 ggr. out of competition bara sedan hans comeback, för att inte prata om hur många ggr. både efter etapper och out of competetion under hela karriären. Om någon vet hur det ska gå till är det Lance. Ingen kan rimligtvis förklara hur det är möjligt att åstadkomma någon meningsfullt fusk med urin, blod och hårprov OCH duscha under 20 minuter, även om man var väl förberedd.

Dessutom är AFLD korkad nog att läcka det till pressen IGEN, trots att det går emot alla UCI och WADA regler. Nu har dem McQuaid och Prudhomme emot sig. Vad har AFLD att vinna på det här?

Lance i trubbel
smiley skrev:
> Kollade på videon, men tyckte mig inte höra att
> han sa att det inte blir någon TdF för hans del.
> Eller så slog jag dövörat till när han sa det.

03:45 in i videon:
"and there is a very high likelyhood that they (AFLD) prohibit me from riding in the tour"

Tillbaka
Topp